- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 18
- Leeftijd
- 82
Al jaren gebruik ik een Grundig ontvanger voor het ontvangen van weerbeelden via Meteosat 7 op 0 graden.
Enige dagen geleden kwam tijdens het opbouwen van het beeld het laatste deel met een enorme ruis op het scherm.
Als ik nu naar het signaal luister, blijkt er een enorme ruis op te zitten.
Op de S-meter wordt dezelfde signaalsterkte aangegeven welke ik gewend was.
Wegens de ruis herkent de ontvanger geen enkel toontje en reageert hier dus ook niet op.
Ik heb nergens kunnen vinden dat de satelliet met een lagere signaalsterkte uitzend.
De kabel en de schotel is naukeurig nagelopen. Hier is niets aan te vinden.
Ik ben even uitgezocht op dit moment.
Omdat ik niets kan vinden over problemen met de meteosatelliet ga ik er vanuit dat het probleem bij mij zit.
Er waren eerder problemen met de satelliet wegens testen, maar deze duurden nooit dagen.
Volgens de planning zou hij al uitgeschakeld moeten zijn en vervangen door de Meteosat 8. Ook hier lees ik niets over.
Wie weet hier meer over?
Enige dagen geleden kwam tijdens het opbouwen van het beeld het laatste deel met een enorme ruis op het scherm.
Als ik nu naar het signaal luister, blijkt er een enorme ruis op te zitten.
Op de S-meter wordt dezelfde signaalsterkte aangegeven welke ik gewend was.
Wegens de ruis herkent de ontvanger geen enkel toontje en reageert hier dus ook niet op.
Ik heb nergens kunnen vinden dat de satelliet met een lagere signaalsterkte uitzend.
De kabel en de schotel is naukeurig nagelopen. Hier is niets aan te vinden.
Ik ben even uitgezocht op dit moment.
Omdat ik niets kan vinden over problemen met de meteosatelliet ga ik er vanuit dat het probleem bij mij zit.
Er waren eerder problemen met de satelliet wegens testen, maar deze duurden nooit dagen.
Volgens de planning zou hij al uitgeschakeld moeten zijn en vervangen door de Meteosat 8. Ook hier lees ik niets over.
Wie weet hier meer over?