MGcamd update

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo even een vraagje voordat ik dadelijk alles opnieuw kan doen.

Mometeel gebruik ik Gemini image en daar heb ik de MGCamd 1.0 compleet geinstalleerd.
Nu wil ik die updaten naar MgCamd 1.14 Compleet, dat is de laatste die ik kan downloaden.

Wat gebeurt er nu als ik die download en installeer, wordt de oude versie dan overschreven of niet.
Ik draai ook een newcs server dus daar zou ook iets mee kunnen gebeuren.

Wie kan mij het vertellen.

Groetjes Bert

Heb je de problemen van mij en Tiger vorige week niet gelezen???

Begin nu nog maar niet aan die 1.14 versie, want dan vraag je om problemen!

Althans dat is mijn ervaring hier...

Ik zit op dit moment op Mgcamd 1.00p12a, en tot nu toe geen problemen. ;)

Bij mij lag in ieder gaval alles plat na het downloaden van de 1.14 versie.

Inderdaad bert50.

Je zou dan eerst je oude mgcamd moeten verwijderen en dan de nieuwe weer erin zetten.

Maar ik ben bang dat het dan niet meteen werkt je zal je cs weer in moeten stellen.

Versie 1.14 werkt hier ok, ook met cs :biggrin:

sat4ever.

Hier werkt het nu ook, maar met veel omwegen...

Maar misschien moet ik er nog iets bijzeggen:

Als er updates komen van bepaalde programma's dan gaat men vaak van 1 naar 1.1 en dan naar 1.2...

Ookzo met mgcamd...

Nu ging men dus van 1.10p10 naar 1.00p12a... en dan ineens 1.14???

Waar zijn de tussenliggende gebleven?

Dat is dus wat ik bedoel. ;)

Okay duidelijk.

Ik blijf bij het oude.

Bedankt, Bert

@Bert50: Je kunt zonder problemen upgraden naar mgcamd p12a.
Ik zou wel eerst de oude uninstallen, gewoon via de a/b en daarna de nieuwe installeren.
Als je Gemini draait, moet je namelijk de configs apart installeren, die worden dus ook niet verwijdert. Althans dat heb ik verleden week getest toen ik de 1.14 installeerde en later weer de p12a en de config bleef onaangetast.

Dus als je de config niet verwijdert, dan kun je rustig de 1.0 verwijderen en de p12a erop zetten, zonder dat je problemen met shares krijgt.

Wil je echt zekerheid hebben? Ga dan even via ftp (of total commander's ftp funktie) naar /var/keys en download daar de mg_cfg en zet hem op je HD ergens als backup, doe hetzelfde met /var/etc en daarin de radegast.cfg en indien aanwezig ga je nog naar /var/tuxbox/config en dan backup je daarvan de newcamd.conf dan ben je altijd klaar.

Mocht er na de installatie van p12a iets niet lukken, dan zet je gewoon die 3 files terug op hun juiste plek die hier nu genoemd staat, dan even emu reset en hops, het werkt weer.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan