Michael Schumacher uit coma

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Michael Schumacher is uit coma en heeft het ziekenhuis in Grenoble verlaten. Dat heeft zijn manager Sabine Kehm zojuist bekendgemaakt. De Duitser liep tijdens een ski-ongeluk op 29 december 2013 zwaar hersenletsel op toen hij met zijn hoofd een steen raakte. Sindsdien werd hij kunstmatig in coma gehouden.

In de mededeling van het management staat het volgende: "Michael heeft de CHU in Grenoble verlaten om zijn lange revalidatie voort te zetten. Hij verkeert niet langer in coma. Zijn familie dankt alle behandelende artsten, verpleegsters en therapeuten in Grenoble, net als de eerste hulp bij het ongeluk. Ze hebben uitstekend werk verricht."

Eind januari zijn de artsen begonnen om Schumi uit de coma halen. Begin april leverde dit al enige resultaten op, toen de 45-jarige oud-coureur teken van vooruitgang toonde en af en toe bij bewustzijn was.

Het is maar de vraag hoever hij weer komt.
Nu heeft ie af en toe de ogen open, reageert op aanraking en op geluid.

Afwachten hoe verdere herstel verloopt, dat heeft z'n tijd nodig.

Mijn broer heeft jaren geleden een zwaar auto ongeval gehad en is daarbij uit de auto geslingerd (in die tijd waren gordels nog niet verplicht) en is met zijn hoofd op een treinrail geklapt.
Hij heeft toen 4 maand in coma gelegen en is daar weer redelijk goed uit gekomen. Na een revalidatie herstel is hij in zoverre hersteld, hij heeft alleen een evenwichtsstoring en hij is moeilijk verstaanbaar als je met hem praat.
Maar verder functioneert hij goed.

Maar dat verschild per pati?nt natuurlijk. Hopen voor hem dat hij in de toekomst nog redelijk van zijn leven kan genieten, daarin maakt het niet uit hoeveel geld je ook bezit. Dat is iets wat er gelukkig voor hem voor kan zorgen dat hij de beste doktoren heeft en de familie zich daar geen zorgen over hoeft te maken.

Ik wens de familie en natuurlijk mijn favoriete F1 Held het allerbeste toe in zijn herstel.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan