Originally posted by Black Tiger
Het "probleem" ligt dus niet zozeer aan Windows of Linux alswel aan de programmeurs van dergelijke dingen die er nauwelijks iets aan doen om zoeits voor Linux te programmeren omdat het commercieel gezien totaal niet interessant is ondanks dat beide liefhebbers hier nogal graag een andere indruk proberen te wekken.
Niet helemaal, Zoals eerder gezegt: er zijn miljoenen programmeurs over de hele wereld die zich met Linux bemoeien. Een oplossing is dan ook vaak redelijk rap gevonden.
Integenstelling tot de "paar" programmeurs van M$ die veel langer bezig zijn een oplossing te vinden... (de weg is meestal langer)
Heb je Kazaa voor Linux? Right. Dat is al antwoord voldoende. En als het er wel is, dan is het geheid door de open source gemeenschap geschreven.
Ja, Gnutella, deze maakt onderandere gebruik van de netwerken van Kazzaa en Morpheus. Deze heb je overigens ook voor Windhoos hoor... En ja, die is door de open source gemeenschap geschreven. Beter kan niet
Overigens, Corel, een best wel grote speler op de Comerciele markt heeft ook zijn stenen bijgedragen aan de OS gemeenschap, net als Novel en nog een paar grote jongens (novel heeft SuSe over genomen!) Met andere woorden, M$ krijgt profesionele concurentie (geen hobbieisten meer, zoals jij zou zeggen)
Slackware? Heb ik bekeken, daar is geen beginnen aan, dat is echt compleet opnieuw van scratch af beginnen, kun je beter Suse nemen die overigens bij mijn weten nog steeds NIET legaal in iso formaat te downloaden is, iets wat bijv. met Mandrake en Redhat nog wel kan, en nog altijd.
Of het moet zijn dat ze het kort geleden voor Suse gewijzigd hebben.
Slackware is een basis deel van Linux. Het draait om de commando kracht van linux. En zoals je weet is het commando gedeelte bizar sterk onder linux. Geen beginnen aan? onzin, beetje
http://www.justfuckinggoogleit.com/ en je komt een heel eind. Dat geld overigens ook voor SuSe:
Iso van 9.2 DVD &
nog een paar smaken
Het gratis maakt daarbij niet zo gek veel uit. Natuurlijk voor de gebruiker is het leuk, maar ik heb hier ook al vaker een gemis van Linux genoemd waar beide heren ook nog altijd geen antwoord op gevonden hebben.
Zit je dus in dat interessegebied, heb je een probleem als je linux installeert. Verder is het vaak heel erg veel zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
Dit komt vanwege het feit dat er zo enorm veel te krijgen is. Dat is van de ene kant wel mooi, van de andere kant ook uiterst vermoeiend.
Dat gratis maakt mij wel degelijk uit! Wie betaalt er nou 150 eur voor een kaal besturingssyteem dat zo lek is als een mandje???? Voor mogelijke oplossingen van problemen hoef je gelukkig nooit te zoeken (sarcastisch!)
Vermoeiend? Ach IT is vermoeiend, dat heb je met dingen die snel gaan... Dat heb je weer als je ouder wordt! (lol)
Btw, vergeet ik bijna te reageren op die meest belangrijke opmerking in dit stukje:
Jij doelt op spelletjes!!! Ik heb daar al meerdere keren een zelfde antwoord op gegeven. Het is onzin dat ik daar niet serieus op gereageerd heb!
De grote bedrijven (ID, EA etc zijn wel degelijk bezig met games voor linux te bouwen. Grote namen zoals UT & Quake draaien al heel lang op Linux!
In deze heb ik ook gezegt dat de gemiddelde V&D dit NOOIT zal verkopen, maar dat je dit weldegelijk bij de Internetshop kan kopen!!!
Lijkt mij toch een vrij duidelijk antwoord, niet?
Dat heb je dus met windows niet!
Nee... Whahahahahahaha
Er word bij Linux discussies ook veel te veel gekeken naar het OS zelf in plaats van naar die dingen waar het net om gaat, de ondersteunende software, de bijkomende programma's etc.
Het zijn ook DIE programma's die spyware installeren en zoals al eerder aangehaald, dat is voor Linux niet interessant.
Maar bij het OS valt of staat een computer... En als het OS zo brak is als een mandje.... Voorbeeldje, Linux heeft in zijn browsers al JAREN(!!!) een popup bloker, sinds 2004 komt windhoos ineens met een extra aditioneel download dingetje tegen popupjes... Zucht...
Door wie spyware wordt uitgebracht: De bedrijven natuurlijk (informeer je zelf maar eens wat meer naar vrijmetselaars e.d.)
Als je weet dan van de client desktops nog altijd een enorme wereldoverheersing is van Windows, pak hem beet ook zo'n 90% ongeveer, weet je ook dat dit argument behoorlijk steekhoudend is.
Ik denk dat je doelt op de virussen e.d.
Maar ik weet ff niet wat ik met deze opmerking aan moet.
Op de servermarkt is dat een ander verhaal, maar daar zie je ook steeds meer zaken verschijnen die pogingen wagen om deze te verstoren. Zo zijn er de laatste jaren meer aanvallen geweest en gaten gevonden voor mysql en php omdat dit mateloos populair word net als Apache al was en ook daar zijn al heel lang honderden updates/fixes voor geweest.
Ja ik weet het, dit draait OOK op windows, maar is ontwikkelt in eerste instantie voor Unix/Linux en daar draait het ook nog het beste op.
Ja, maar die aanvallen waar je het nu over hebt, dat is toch voor de gem. thuisgebruiker waar we het in deze over hebben helemaal niet intressant?
Ik wil best wel over servers e.d praten hoor, maar dan gaan we een heel andere level betreden. Eentje waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat dit level boven je uitgroeid (tenzij je iets weet over Mainframe e.d) Voor mij is het me werk.... Voor jou hobbie?
Ik vind die discussies dus soms best leuk, maar de laatste tijd gebeurt het een beetje te vaak dat windows afgekraakt word en Linux verheven tot een soort Super-OS (wat het -niet- is) en op die wijze de indruk word gewekt alsof Linux nu zo probleemloos werkt en nergens last van heeft etc.
Yeah Right.
Nou, super os is het nog niet (mainframe wel... Ow wacht, SuSe Linux draait ook op mainframe... whahahaha)
Ik heb nu al meerdere malen uitgelegd wat het voordeel is vaan een probleem met Linux te hebben tov een probleem van windhoos... (whahaha, een "2de editie kopen om de fouten van de eerste editie optelossen" ('98))
Dan wacht maar eens een paar jaar tot het zo'n 30% van de markt verovert heeft, dan spreken we elkaar weer eens. Eens zien hoeveel spyware en andere shit er dan op linuxbakken te vinden is.
Ik zal niet zeggen dat het niet bestaat (installeer Realplayer voor linux maar....)
Maar het is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder
Als wij moeilijke coderingssystemen kunnen hacken dacht je dan nu werkelijk dat een linuxbak niet te infecteren is met spyware en op een gegeven moment zelfs met root-rechten?
LoL.
Zullen we dan eerst een cursusje "hacken" gaan doen?
Als je dat gedaan hebt, dan kan je pas snappen wat de beveiliging is van M$ en Linux....
Overigens een slecht geconfigureerde linuxbak is natuurlijk net zo waardeloos als windows zonder firewall! Maar als ik dat nog moet gaan uitleggen dan is deze discussie weer voor nop geweest, en kan ik net zo goed tegen een boom aanlullen.
P.s. Linux is ook maar een afgeleide van Unix hoor.
En dat is nu net niet waar!!!
(Want dan zou SCO gelijk krijgen, gaat IBM en Novell failliet, kunnen alle linux gebruikers grof gaan gebruiken (ik meen jij dus ook!!!)
G