mijn computer crasht elke dag 2 tot 3 keer wie kan mij helpen?

T

TWIX

mijn computer crasht elke dag 2 tot 3 keer wie kan mij helpen?

elke dag is de beeldscherm blauw, met de tekst:

er is een probleem gevonden

windows is afgesloten.

driver-IRQL-NOT-LESS-OR- EQUAL

stop: 0 x 000000D1

[0 x 000000008, 0 x00000002, 0 x00000000, 0 x F9D1D20F]

USBUHCI.SYS - ADDRESS F9D1D20F

BASE AT F9D1A000, DATESTAMP 41107d62

hierna laat ik de computer opnieuw opstarten, en gaat hij mikrosoft
een foutenlogboek opsturen.

ik krijg dan bericht dat er een stuurprogramma fouten bevat,

maar ik weet niet welke.

heb mijn computerop auto update dus alles van windows is compleet.

bijna geen software op de computer.

heb een usb modem van versatel en de stuurprogramma's zijn niet digitaal
ondertekent, heb deze tig keer opnieuw geinstalleerd maar weet nu niet verder.

zou graag hulp ontvangen.

twix

Er word een USB fout getriggerd. Ik heb eens gezocht en het word zeer waarschijnlij door je modem veroorzaakt.
Nieuwere USB drivers voor het modem of een firware upgraden kunnen helpen.

Als je Engels kent, kijk even naar de onderstaande pagina, daar staat iets over versienummers van de USBUHCI.SYS en dan kun je zien of je de goed hebt of niet.
Belangrijk is ook dat je de windows updates gedraaid hebt, op zijn minst Services Pack 1 (SP1) ook geinstalleerd.
http://www.smlink.com/content.aspx?id=104

ik heb een usb modem van e tech maar, bij e tech kan ik geen software update vinden.

ik heb alle update's van microsoft op mijn computer.

wat moet ik nou doen?

hij is al weer 3 keer uitgevallen.

twix

Zit er geen netwerkkaart in?
Dan kun je een gewoon modem gebruiken en ben je waarschijnlijk van het gedonder af!
Grtz.

nee helaas zit er niet in.

is er een andere oplossing?

ik heb nog wel een andere usb modem, maar ik heb geen inlognaam wachtwoord
van versatel.

twix

Maar die kun je er toch induwen?
Ik heb intussen wel begrepen dat dat usb spul grote ongein is!

Hoezo geen inlognaam?
Grtz.

kan ik ook een andere modem speedtouch gebruiken met versatel,
zonder inlognaam en wachtwoord.

als ik een usb kaart koop met usb 2.0 is dit probleem dan verholpen.

of als ik een router koop kan ik de usb modem hierop aansluiten.

wie weet antwoord op deze vragen,

alvast bedankt,

twix

ik heb een usb modem van e tech maar, bij e tech kan ik geen software update vinden.
Ook geen firmware update?

Maar heb je ook gekeken naar die link die ik je gaf, waar je kon kijken of je versie van die USBUHCI.SYS de juiste datum heeft?

ik weet niet waar ik naar moet zoeken, heb geen idee hoe?

twix

Normaal krijg je van je provider een inlognaam en wachtwoord moet je zelf maken.
En die hebben niks te maken met het modem.
Als je toch wat koopt is het verstandig het usb gedoe te vergeten en op ethernet om te schakelen.
Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen.
Grtz.

bij tele 2 / versatel zit de inlognaam en wachtwoord in het firmware vandaar dat ik het niet kan vinden.

maar mischien kent iemand een mogelijkheid om dit op te zoeken.

er zit geen netwerkkaart in de computer dus via usb was de makelijkste manier om adsl aan te sluiten.

ik had niet verwacht zoveel problemen te krijgen, want dit is mijn tweede abonoment eerst bij tiscali en nooit problemen gehad met een usb modem.

twix

ik weet niet waar ik naar moet zoeken, heb geen idee hoe?
Hoezo? Ken je geen Engels dan? Want hoe je moet zoeken staat op die pagina beschreven als je op die link klikt.

nee,

maar ik heb de versie 512600.0 en 512600.14

maar zou niet weten wat ik nu moet doen.

twix

Note: If WinXP is installed with SP1 the usbuhci.sys version should be: 5.1.2600.1038.
The correct fix is: usbuhci.sys version is 5.1.2600.14.
The incorrect fix is: usbuhci.sys version is 5.1.2600.0.

Als jij er twee versies op hebt staan, dan heb je dus sowieso er eentje teveel lijkt mij, waaronder de verkeerde versie.

Als je service pack 1 hebt, dan zou je 5.1.2600.1038 moeten hebben, en die heb je niet, dus ook daar scheelt dan iets als ik het allemaal goed lees.

Probleem is dat ik nu wel een pagina gevonden heb van Microsoft waar een link staat naar de fix, maar deze werkt niet meer dus zal te oud geworden zijn.

Misschien kun je van je moederbordcd de USB drivers eens erop zetten en dan nog eens proberen? Vermits je een CD hebt van je moederbord natuurlijk.

Koop nou gewoon een netwerkkaartje. En habg er dan een normaal modem aan. Zoals Kilroy je al geadviseerd heeft. Bij Tele2 hebben ze vervolgens de info welke instellingen je daarvoor nodig hebt.

heb de via cipset drivers opnieuw geinstaleerd, maar opnieuw al weer 3 keer gecrashed.

maar er zal toch wel een oplossing zijn voor dit probleem?

twix

generic usb hub heeft stuurprogramma 512600.0

usb hoofdhub heeft stuurprogamma 512600.2180

wie weet raad.

twix

Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb zelf ook die 512600.0 op de generic hub zitten.

Misschien kun je (als je met usb wilt blijven werken) het beste je provider eens bellen met die probleem en vragen voor een firmware update van de modem of anders een betere modemdriver.

Als dat niet lukt, laat ze je dan nog eens je gebruikersnaam en wachtwoord geven zodat je het andere USB modem kunt aansluiten.

Persoonlijk.... zou ik net als de anderen al lang dat USB spul aan de kant gekiept hebben en me een modem/router gekocht hebben met een netwerkkaartje. Of mijn provider gevraagd met een UTP Modem (dus netwerkmodem) te sturen.
Mijn zus had mazzel, die had een USB modem en kreeg gratis een modem met utp aansluiting toegestuurd.

Maar eh bt.
Is het zo dat versatel je geen gebruikersnaam/wachtwoord toestuurt?
En dat versatel je een modem stuurt waar die ingezet zijn.
En dat je het modem niet via zijn ip adres kunt benaderen?
(sorry, ik weet niks van usb modems, maar je moet die toch ook kunnen instellen?).
Grtz.

Tja, goede vraag. Er zijn manieren waarbij connecties zonder inlognaam gedaan worden zoals bij die Ethernet modems.
Dan moet je wel de juiste vpi/vci instellen. Bij USB modems werkt dit dacht ik ietsie anders, doch het zou kunnen.
Maar dan zouden ze wel moeten kunnen vertellen hoe het gaat want je zou ook een ander modem moeten kunnen kopen. Stel deze gaat stuk en dan? Men kan je toch niet verplichten bij de provider een modem te kopen?

Dus ergens zou Versatel toch wat info moeten geven.
Daarnaast.... is Versatel niet diegene die Zonnet heeft overgenomen? Zoja... dan hou het maar op een usernaam en wachtwoord.
Mijn zus heeft ook zonnet. En zoals gezegd.... mijn zus heeft gratis een ethernetmodem van ze gekregen wegens problemen met de USB.:)

Proberen kost niks he.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan