mijn film is te groot voor de dvd,,hoe kort ik die in?

F

format c:

normaal heb ik nooit problemen bij het branden van een dvd,maar nu is de ruimte net iets te klein op mijn dvd schijfje.
Te schrijven data is 4.566
Ruimte op schijf is 4.488

Welke software is aan te raden om het wel passend te krijgen.
Of moet ik iets weglaten bv een vts bestandje,of iets anders niet mee branden?
Lijkt me niet maar,ik heb dvd schrink geprobeerd,maar dat is daar niet mee op te lossen .....of wel?

de meeste dvds zijn toch rond de 4.7 gb?
Terwijl hij aangeeft dat ik maar 4.488 heb aan ruimte.

Ik weet niet of je een menu en dergelijke erbij hebt @Format c: of taal keuzes en titelkeuzes, en ook reclames van andere films?

Want als deze erbij zitten, dan kun je deze weghalen met Dvdshrink, waaroddor jou film kleiner wordt.

Hoe het trouwens precies zit met dat dvd9 weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik heb ze ook wel eens maar branden lukt dan wel.

[SIZE=-20]ik heb trouwens even jou "complete quote" bewerkt ;) [/SIZE]

Je kunt eens op een DVD-R i.p.v. +R dvd proberen. Op een -R past namelijk iets meer dan op een +R.
Maar als er staat dvd9 formaat, dan zit je feitelijk op het groter formaat ook al valt ie wat klein uit.

In dat geval kun je dvdshrink of dvd2one gebruiken. Het is zo miniem dat ik eigenlijk alles zou houden wat erop staat want hij hoeft nauwelijks de originele dvd te verkleinen om aan een brandbaar formaat uit te komen dus dat zul je in de kwaliteit ook niet merken.

Hoe het trouwens precies zit met dat dvd9 weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik heb ze ook wel eens maar branden lukt dan wel.
Nee hoor, tenzij ze 4.3 gig zijn maar dan val je eigenlijk al weer in het dvd5 formaat. Voor dvd9 formaat heb je dual-layer dvd's nodig. Wat je wel heel vaak ziet is dat de source dvd9 is. En dat wil zeggen dat het origineel dus dvd9 is en ze er zelf, bijv. met cce encoded 9pass, dvdshrink, dvd2one of iets anders, een dvd5 formaat van gemaakt hebben.

dank je voor het bijwerken,Corne.
ik had op het verkeerde knopje gedrukt.
En oke dank jullie beide,dan zal ik eerst eens even dvd schrink proberen,en er wat tussen uit hallen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan