mijn monitor wil niet meer aan springen!

M

multigek10.0

hoi.nu dit weer.
start ik de pc op van mijn vriendin,springt de monitor niet meer aan.
alles geprobeerd, nieuwe video kaart,kabels na gekeken,maar blijft op oranje standby branden.
ik krijg wel beeld als ik de monitor kabel eruit haal.
maar dan is het beeld natuurlijk aleen wit.
wat is kapot,of wat kan ik doen aan dit probleem.

ps: als ik de kabel van de monitor dus achter uit de pc trek springt die wel op groen,maar dus wit beeld.

normaal begin je eerst met het nemen van een andere monitor zodat je heel veel zaken kunt elimineren.

om nu gelijk de videokaart kabels moederboard , geheugen floppydrive en zo na te kijken is van de zotte, maar ja je hebt je naam mee.

Heb je een andere monitor en doet die het wel dan is het gewoon tijd voor een nieuwe monitor.

Je monitor kijkt of de sync pulsen binnenkomen om in te schakelen.
Ziet ie de pulsen niet, dan blijft ie standby.
Nou zijn er natuurlijk verschillende redenen om die pulsen niet te zien.

En je monitor schakelt ook uit als ie de pulsen te snel achter elkaar ziet komen ( te hoge resolutie en of te hoge beeldherhalingssnelheid).
Maar een pc start standaard op met een lage resolutie (640 x 480) met een lage refresh.
Dus je moet sowieso je bootscherm zien.

Maar ook ik zou beginnen met een andere monitor om dat maar ff uit te sluiten.

MAS heeft gelijk. En inderdaad zoals beiden zeggen allereerst beginnen te kijken wat een andere monitor doet.

Mocht de monitor toch in orde zijn kan de reden van het niet opstarten van de monitor zo ontzettend diverse zijn dat het moeilijk zoeken wordt.
Tegenwoordig is het al lang niet zo dat dit dan in eerste instantie aan de vgakaart ligt.
Enkele andere dingen die dit euvel kunnen veroorzaken
a.) kapot geheugen
b.) mainboard defect
c.) cpu defect
d.) hd defect
e.) ja je zal lachen, maar bij 1 systeem heb ik het eens meegemaakt toen bleek dat het keyboard niet fatsoenlijk ingestoken was, maar dit is toch een heel afwijkende want normaliter krijg je dan toch een beeld met een keyboard error bijvoorbeeld, maar in elk geval beeld.
f.) ergens een kabel verkeerd om
g.) jumpers fout ingesteld.

Suc6.

inmiddels is die weer gemaakt.
er was niks aan.
vreemd genoeg na 3 x opnieuw opstaren deed die het weer.
zal wel aan de maandag liggen.
drama dag.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan