Mijn Oslink maakt plots geen verbinding meer

L

Lagos

Eerst werkte hij alleen als ik hem zeer stevig op de deco drukte (bij meerder decos hetzelfde) maar nu maakt hij helemaal geen verbinding meer, net nu er weer zulke mooie Firmware voor handen is.

Print doorgemeten op onderbrekkingen maar ik kan niks vinden, hulp welkom en anders maar een andere bestellen, shit deze hobby loopt uit de hand.

Gr. Lagos

Lagos,

Even het volgende controleren:

De spanningen 5V en 3,3V. Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen bleek dat de altera dood was door een statische ontlading.

De spannigsregelaar werd loeiheet. Even voorzichtig voelen aan het metaal en je weet het.

Volgens willem, waar ik de OS had gekocht nog nooit voorgekomen dat de altera overleed, maar na vervanging weer vollop verbinding.

Perfect opgelost door Willem, geprogde Altera laten versturen en klaar. Een hobby mag geld kosten toch ;-)

CU

Heb je toevallig een lange kabel eraan hangen, moet je deze is eens inkorten Lagos. van oslink naar tuner

Ik heb het ook gehad maar had toch een heel ander probleem, ik liet met mijn stomme kop de antenne kabel en de scart kabel er inzitten. Heb antenne kabel op een matrix aangesloten met meerdere ontvangers + de scart kabel. Dit is heel DOM !!!!! waarom jhet volgende er staat namenlijk ten alle tijden fase op de kabel van de scart en matrix vanwege de ktv?s die nooit geaard zijn (gna gna) Dus komt er ff een slordige +/- 110 volt op je oslink te staan, en aangezien de heren makers er niet aan gedacht hadden om deze prossesor te bufferen. tik kapoet rotto !! Terminado Einde verhaal. Nu ik dit niet meer doe bespaart me dat een aantal oslinks.

p.s. lagoos ik kan hem repareren voor je als je wilt heb wat pros op vooraad (zit ook in spanje) maar dat wist je al, mocht ie toch stuk zijn,......

Greetz Bitje

Omdat je hier een nieuwe thread start waar je volgens mij wilde repli?n val ik er ineens middenin heb de aanleiding van je posting gemist, maar :

Televisies die van een scart voorzien zijn, zijn VERPLICHT altijd via een scheidings trafo op de voeding aangesloten.
Dat betekent dat er echt geen 110 volt (= halve voedingsspanning) op je apparatuur staat.
Ga je met een digitaal multimetertje meten dan meet je misschien wel rare waarden, maar pak dan es een analoge meter (= belasting), dan meet je ineen sheel andere waarden.
Iedereen die zich met deze materie bezighoudt moet weten dat je ALTIJD als eerste een eventueel potentiaal verschil (jouw 110 volt) moet vereffenen.
De manier om dit te doen is door de massa's met elkaar te koppelen, voordat je iets anders koppelt.
Of ervoor te zorgen dat de apparatuur allemaal uitgeschakeld is tijdens koppelen.
Veel stekkers aan computers, en zeker de "Hot plugable" stekkers zoals USB zijn ook zo geconstrueerd dat dat niet anders kan.
Kijk maar eens op zo'n stekkertje, 4 adertjes maar 2 daarvan (de voeding) zijn langer en maken dus eerst contact.
D? fout die meestal tot desastreuze gevolgen leidt is dan ook het koppelen van 2 apparaten die al ingeschakeld zijn.
Dit kan eenvoudig voorkomen worden door, wanneer je aan het werk gaat eerst alle apparaten aan elkaar te koppelen middels losse "aard" verbindingen.
Dus gewoon een draad tussen al de te koppelen apparaten.
Pas wel op: Als je dat draadje gaat aansluiten en je hebt in de ene hand dat draadje en met de andere hand het andere aparaat vast, dan kun je wel ff gebeten worden.
Want dan ben je zelf hetgene dat het potentiaal verschil vereffent, en niet dat draadje.

Met andere woorden, een gedeelte van je verhaal klopt wel, maar je beredenering zeer zeker niet !

Geachtte MAS,

wat jij wilt in iedergeval gaan ze daardoor ook kapot, en is het hier ook niet zo van belang hoe de materie werkt in dit geval. En ook met een gewone analoge meter slaat hij aardig uit, de stroom die er op staat is meer dan genoeg om dit metertje uit te doen slaan. Misschien heb jij zo?n russchishe en die hebben meer nodig (hahahahahaha) grapje maar toch bedankt voor je betere omschrijving.

Greetz Bitje

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan