Mijn samenvatting over de thread van Rat2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Alles gelezen en resumerend een samenvatting over de thread van Rat2000.
Misschien te hoog van de toren geblazen door hem wat betreft het bekend maken van de codering systemen maar hoe moet je dit nu aanpakken.
Zeker hier niet het Duckforum voor gebruiken, dit omdat deze jongens inmiddels bekend zijn.
Deze jongens (en zo vele) zijn mee gesleept in hun door ons zeer gewaardeerde hobby.
Ze mogen geen enkel risico lopen indien hun maatschappelijk leven hierdoor beschadigd word ten kostte van ons plezier. Het zijn geen soldaten die je naar een oorlog stuurt.
Geduld is een schone zaak, andere boarden komen heus wel met de oplossing m.b.t. de hacks.
Ongetwijfeld zijn codering al open doch de jongens houden het nu (nog) voor zichzelf.
Een kaartje clonen en delen is voor de echte hackers echt geen geheim meer.
Het verkopen van beschreven fun of goldkaarten door de vakhandel dat kan Canal+ aanpakken. Maar het kopen van artikelen die later te samen het mogelijk maken om naar gesloten pakketten te kijken is niet aan te pakken. Het is niet te bewijzen wat de consument ermee doet. Ether word alleen in kleine hoeveelheden verkocht, maar je kan het in 10 zaken kopen. Je moet wel op het idee komen natuurlijk. Ik gebruikte het tegen teken voor de hond, niet om de buurvrouw gewillig te maken.
Misschien moeten wij met zijn alle een rechtszaak aanspannen dat publieke evenementen niet op slot mogen zitten. Er gaan tenslotte gemeenschapsgelden in om.
Een stelling :
Ik mag voorwerpen huren van mijn buren en tegenbetaling tentoonstellen.
Alleen indien deze voorwerpen van mijn buren betaald zijn door meerdere personen en deze zijn er tegen dat ik ze tentoonstel dan ontstaat er een probleem totdat ze het eens zijn of als zij het niet eens zijn de rechter maar gaan inschakelen om hun gelijk te halen.
Denk aan de omschakeling door Canal+ van irdeto naar Seca wat verboden werd door de rechter. Mensen werden op kosten gejaagd zonder een alternatief.
Zo kan wij gaan klagen dat jouw (en mijn) en heel veel andere mensen hun belastinggeld gebruikt word om een ander rijker te maken zonder dat jij als mee betalende burger daar geen profijt van hebt, maar eerder in het nadeel bent. Canal+ plus zou dan de kosten van de politie voor zijn rekening moeten nemen omdat wij dus niet mee willen betalen aan iets wat wij nooit kunnen zien. De politie is ook binnen het stadion aanwezig.
En onze regering wil misschien niet voor niets hebben dat de clubs zelf betalen omdat er iets niet klopt.
Als alles dan contractueel en vrij van gemeenschapsgelden is dan mag het pas echt op slot.
Dan praat je over een besloten club en die is niet toegankelijk meer voor niet betalende consumenten! Tegen films kan je niks tegen doen omdat daar rechten op zitten (terecht).
Maar zeker weten dat een rechter daar gevoelig voor kan zijn als alles juridisch in elkaar past.
Canal+ pakt dit board aan, dan pakken wij Canal+ (en de regels er omheen) aan op naar ons inziens verkeerde manier met het omgaan met gemeenschapsgelden.

Nog een tip:

Mocht er een hack zijn voor SECA2, gebruik gecodeerde spandoeken bij PSV, AJAX, Feyenoord, om de keys bekend te maken als het uitgezonden word bij Canal+.
Canal+ en irdeto dreigen naar dit board om het te sluiten, vijanden moet je niet hebben maar je moet ze tot vrienden maken.
Misschien (en dit is echt gemeend), moeten wij de Europese regels eens aan gaan pakken en zorgen dat publieke evenementen openbaar worden. Dan pak je die mediamagnaten als UPC (30% abonnement verhoging) en overige aan, en geven wij de burgers terug wat zij afgepakt hebben.
Ik hoop dat o.a. Canal+ dit leest en er eens goed over na gaat denken of zij juridisch wel goed bezig zijn. Commentaar geven mag vanuit Canal+ op deze stelling.

P.s. ik keek nooit canal+, maar ik leef wel mee omdat ik jullie begrijp.

Vind het wel goed geschreven daarom heb ik al eerder voorgestelt ndergronda te gaan en inderdaad via de telegraaf via pm via de email kan heeeeeeeelllllll veel en is nog gezellig ook enne als we dorst hebben spreken we gewoon in de kroeg af...

deze man heeft blauwe vingers van het tikken maar weet duidelijk waar hij over praat ik sluit me hier hellemaal bij aan

Jep, klinkt goed.:biggrin:

Mij lijkt MSN ook een goede optie.... met een grote MSN lijst kunnen de keys binnen
no time door nederland verspreid worden.

Ook kun je nieuws groepen starten via DC++ ofzo...

Ik snap alleen 2 dingen niet:( ... nl.

Waarom kreeg Duck een brief van Irdeto??? Is Irdeto een of andere instelling ofzo?
Het is toch gewoon een coderings systeem ontwikkeld door Mediaguard?

En waarom is iedereen (lees: Canal+, Premiere) nu zo vel op het sluiten van alle boards?
Bij V1 deden ze toch ook niet zo moeilijk?
Tenminste kon je hier en elders kant en klare files downen...

Gr. Harm

Kijk, die Parabolica begrijpt het. Blij te zien dat er toch mensen exact weten hoe het in elkaar steekt en begrip hebben voor de situatie.

Alleen kom je daarmee net uit op datgene wat ik ook altijd stel. Er is genoeg tegen te doen, doch wie heeft er geld, zin en tijd genoeg om zo'n bodemprocedure te gaan beginnen tegen C+ of bij het Europese gerechtshof te gaan klagen omtrent het in strijd zijn van artikel 326 met het Verdrag van Rome?
Dat is dus ook een probleem.

@Bekkeman: Het lijkt me dat je niet echt veel aan de hobby gedaan hebt als ik je uitspraak zo lees:
Waarom kreeg Duck een brief van Irdeto??? Is Irdeto een of andere instelling ofzo?
Het is toch gewoon een coderings systeem ontwikkeld door Mediaguard?
Nee dus. Irdeto is Irdeto Access B.V. en er is in meerdere berichten (onder andere van mijn hand) aangegeven dat dit de makers zijn van de Irdeto codering, wat de naam ook al zegt.
Het coderingssysteem wat jij aangeeft, wat dus ontwikkelt is door Mediaguard, is Seca.

Dat is dus het verschil. Waarom de brief is verzonden zal niet meer uitgelegd worden, er is immers al een zeer uitgebreid topic over (of zelfs meer) waarin dat duidelijk gemaakt word.

Ter duidelijkheid: Canal+ zendt in simulcrypt uit, in twee coderingen, namelijk de Irdeto codering en Seca codering vandaar dat Irdeto Access er ook bij betrokken is.
En Irdeto/2 en Seca v1+ zijn resp. dus ook afkomstig van genoemde bedrijven.

Het aanpakken van Canaal+....

Zou het niet eens tijd worden dat de hobbyboarden en hun leden de handen in elkaar gaan slaan...
stel dat alle leden bijv. 5 a 10 euro in een gezamelijke pot zouden doen...
Dan zou er gauw een redelijk bedrag ontstaan om + aan te pakken..
Verder zou het best zo kunnen zijn dat er zich onder de hobbyisten 1 of meer mensen bevinden die de weg daarin weten en bereid zijn hieraan mee te werken...

Let wel..ik heb het dus over de kosten van de belastingbetaler voor die evenementen en NIET over het vrijschakelen van de codering.

Het is een aardig betoog,doch ik moet ??n kenteken erbij plaatsen,voetbal op zich is wel een evenement,maar moeten door kanaal + rechten voor betaald worden,zij kopen de vertoon van de wedstrijden,en mogen dus achter een codering verkocht worden.Dat de politie in stadions en er omheen voor de veiligheid moeten zorgen,hebben niks met canaal + te maken.
Het wordt wel met gemeenschapsgeld betaald,en is wettelijk hun taak de veiligheid op en in nederland te waarborgen,maar is hetzelfde als dat zij bij concerten,festivals etcetra moeten doen.Dit moet je dus geheel afzonderlijk zien,en als je met zoiets komt zal de rechter het gelijk al van tafel vegen.Dat die evenementen toevallig ook de belastingbetaler geld kost is daarbij jammer,maar ook al zou canal+ die wedstrijden niet kopen voor vertoon,dan moet de politie voor de veiligheid in en om het stadion zorgen.Dus dit gaat totaal niet op.Verder is het dan ook nog eens zo dat de spelers niet door de gemeente of het rijk betaald worden,maar gewoon een werk contract hebben.Het stadion zal wel geld kosten,maar ook hier heeft canal+ niks mee te maken.Het enigste wat bijvoorbeeld bij een rechter aanhangig gemaakt kan worden is dat europa 1 is en het wel eens tijd wordt dat je alle pakkettten in europa gewoon kan nemen,ongeacht waar je in europa woont,maar dat is waarschijnlijk iets wat niet de providers te verweten valt,dis zullen dat ook al lang willen!!

Verder is het dan ook nog eens zo dat de spelers niet door de gemeente of het rijk betaald worden,maar gewoon een werk contract hebben

Behalve bij FC Zwolle.... :biggrin:

Jongens met alle respect.
Ik geef geen moer om dat hele voetbal,maar ik betaal er wel voor.
Wie betaald al die politie als hier weer eens de halve stad afgezet moet worden ?
Voetbal is in Nederland heilig,TE heilig.
Bij geen enkele andere sport staat de ME paraat behalve dat voetbal.
Wat mij betreft mag het voetbal op pay per view en betaal daar alle kosten maar van.
Mijn centen gaan al naar Balkeenendweg en zijn kornuiten en de gemeentelijke heffingen die ook nog eens de pan uit rijzen want er moet een nieuw voetbalstadion komen.
Alleen heeft de club geen poen dus moeten de burgers maar dokken.

Verder was het een mooi betoog van Dr. Phil eerder in dit draadje.

PS. wij eten duck met de kerst.

Ik heb geleerd dat je de wet moet lezen zoals het erin geschreven staat.

Handvest van de grondrechten van de Europese Unie

HOOFDSTUK II Vrijheden
Artikel 11 Vrijheid van meningsuiting en van informatie

1. Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.

2. De vrijheid en de pluriformiteit van de media worden ge?erbiedigd.

Handvest van de grondrechten van de Europese Unie

HOOFDSTUK II Vrijheden
Artikel 12 Vrijheid van vergadering en vereniging

1. Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging op alle niveaus, met name op politiek, vakverenigings- en maatschappelijk gebied, hetgeen het recht van eenieder omvat om met anderen vakverenigingen op te richten en zich erbij aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.

2. Politieke partijen op het niveau van de Unie dragen bij tot de uiting van de politieke wil van de burgers van de Unie.

Bron : verzameling Nederlandse wetgeving.

Ons belang is dat openbare evenementen van maatschappelijk belang zichtbaar zijn voor een ieder. Wij op duck verstrekken elkaar inlichtingen die voor ons van maatschappelijk belang zijn.

Telecommunicatiewet

Hoofdstuk 3 Frequentiebeleid en frequentiebeheer
? 3.2 Vergunningverlening voor het gebruik van frequentieruimte
Artikel 3.7

1. Een vergunning wordt door Onze Minister ingetrokken indien:
a. de houder van de vergunning hierom verzoekt;
b. de naleving van een bindend besluit van een instelling van de Europese Unie of de nakoming van Nederland bindende verdragen en besluiten van volkenrechtelijke organisaties dit vordert.
2. Een vergunning kan door Onze Minister voorts slechts worden ingetrokken indien:
a. de houder van de vergunning niet meer voldoet aan de aan hem gestelde eisen om in aanmerking te komen voor een vergunning;
b. de houder van de vergunning de bij of krachtens deze wet, dan wel bij of krachtens de artikelen 82e of 82f van de Mediawet gestelde regels dan wel de aan de vergunning verbonden voorschriften niet nakomt;
c. een doelmatig gebruik van het frequentiespectrum dit vordert;
d. de vrees gewettigd is dat het van kracht blijven van de vergunning ernstig gevaar zal opleveren voor de veiligheid van de staat of de openbare orde;
e. de gronden waarop de vergunning is verleend zijn vervallen, of
f. de instandhouding van de vergunning de daadwerkelijke mededinging op de relevante markt in aanzienlijke mate zou beperken.
3. Op de gronden, genoemd in het tweede lid, kan Onze Minister in plaats van de vergunning intrekken deze ook wijzigen.

Bron : verzameling Nederlandse wetgeving.

Tweety, je hebt in sommige lijnen gelijk, maar evenementen zoals Dance Valley worden wel aangepakt als het uit de hand loopt. Maar als de grote commercie er achter zit hoeft dit blijkbaar niet. Natuurlijk is het niet alleen een zaak voor CANAL+ maar ook voor de club.
Maar winkeliers moeten zelf ook hun boontjes doppen als het om veiligheid gaat.
Canal+ en de clubs zijn nu niks anders dan een commercieel bedrijf.
Indien het middels een publieke zender word uitgezonden is het een publiekelijk evenement.
Zij willen commercieel zijn met winstbejag.

Maar ga nu eens terug naar af. Voorheen werd een evenement indien uitverkocht gewoon uitgezonden. De rechten kon iedereen kopen maar alles werd publiekelijk uitgezonden.
Sommige mensen leggen zich er te gauw bij de situatie neer, moet je niet doen.
Indien iemand zich gaat verdiepen in de situatie of een bedrijf middels een besloten systeem middels gemeenschap gelden winst mag behalen dan denk ik van niet.
Subsidie of een bijdrage word gelijk ingetrokken (Europese regel).
Buiten het stadion is de openbare veiligheid aan de orde maar binnen in het stadion is het een zaak voor de organisaties. Maar als organisatie van een evenementen kan je ook verantwoordelijk geacht worden voor de veiligheid er omheen zo ook het uitzenden.
Niet dat je het voetbal moet verbieden, maar laat de belastingbetaler er wel van mee genieten.
Je zou een kort geding met ze allen kunnen aanspannen als je alles op een rijtje zet wat middels de mediawet mogelijk is.
De kosten kun je gezamenlijk betalen met heel veel leden en belanghebbende.
Is de uitspraak niet naar onze wens dan ga je naar de Europese commissie.

Sorry voor de vele tekst.

P.S. als ik mijn baas niet laat uitpraten en hem onderbreek word hij boos en ben ik onbeschoft, maar als ik een film kijk en zijn reclame komt midden in de film erdoor?

Hmm mooi verhaal,maar sommige schuiven teveel de verantwoording op canal+,maar ik probeer het een beetje reeel te zien.Tuurlijk hoort het voetbal publiek te zien zijn,vroeger was dat ook zo want kon je gewoon een kaartje kopen en de voetbal wedstrijd zien,tegenwoordig is dat niet meer zo.Maar het is niet canal+ die de voetbal wedstrijden verkoopt dat is de knvb die dat doet .Canal + schaft alleen maar aan wat te koop wordt aangeboden en dat is hun goed recht,want ze krijgen er meer abbo`s door.Vroeger gingen die wedstrijden naar de publieke omroep,maar ook nu viert de commercie hoogtij en geeft de knvb ze aan de hoogste bieder,want zij vinden dat ze een produkt verkopen,maar wel een produkt die gedeeltelijk door belastingcenten bekostigd wordt.Wil je hier dus verandering in,is het niet canal+ die je ervoor voor de rechter moet dagen maar de knvb,zo is het en niet anders.Canal + is alleen maar ??n van de vele afnemers,en het is een fout om te denken dat overal canal+ maar achter zit.We moeten het wel reeel blijven zien.Kijk als je zegt het abbo geld is vrij hoog voor hetgeen wat nu nog geboden wordt,ja ben ik het mee eens.Er zijn teveel herhalingen,ja ben ik het mee eens.Hun helpdesk is piete peut doordat het moeilijk bereikbaar is,ben ik het helemaal mee ??ns,Maar dat hun verantwoordelijk zijn voor iets waar zij part nog deel aan hebben,vindt ik onzin.

Ik zeg niet veel, maar ik denk dat we met Parabolica hier een goede aanwinst hebben.:)

Een aantal van die dingetjes zullen geheid gebruikt kunnen worden, dus veel tekst is niet erg, al eens wat lapjes van mij gezien? Ook niet bepaald kort te noemen, als het maar informatief is en informatie heb je er genoeg in staan.

Ik zeg ook niet veel (meer) maar ik denk dat met dit veelvuldig juridische geleuter dit forum steeds minder met een Sat forum van doen heeft.

Gr. Lagos

Misschien wordt het dan eens tijd Lagos dat JIJ eens een zinnige bijdrage levert in plaats van alleen maar te mauwen en te zeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan