L
lubas
In de thread "Help magic dood" mijn relaas over de manier waarop ik de MM via een nieuwe dreamload geladen heb met een nieuwe penta. Ik kreeg ook licht zoals ik in de laatste tread schreef, maar nadat ik de humax had afgekoppeld, weer netjes op de tv had aangesloten en aan had gedaan, was het beeld weg. Kijken bij ci-modules leverde weer de mededeling op: "Invalid ci module". Met andere woorden: Als ik beeld heb en ik zet de humax uit en weer aan, dan initialiseert hij de MM niet meer. Omdat ik ergens had gelezen dat de humax moeite heeft met het intialiseren van nieuw geprogde cam's, heb ik de MM in de xtreme gedaan. Van hetzelfde: als ik de cam erin steek, dan zegt hij niets. Steek in de matrix erin, dan krijg ik meteen MR 1.055 te zien.
Het moet toch niet zo zijn dat ik de humax constant aan moet laten staan om licht uit noorden te blijven ontvangen.
Wat een hobbY: eerst in de put omdat je denkt dat de MM kapot is, dan in de wolken omdat je hem gefixt hebt en daarna weer voor raadsels staan omdat de cam niet geinitialiseerd wordt.
Het moet toch niet zo zijn dat ik de humax constant aan moet laten staan om licht uit noorden te blijven ontvangen.
Wat een hobbY: eerst in de put omdat je denkt dat de MM kapot is, dan in de wolken omdat je hem gefixt hebt en daarna weer voor raadsels staan omdat de cam niet geinitialiseerd wordt.