MoBo

B

BiG_G

Wegens weinig geld en hoge prijzen ben ik langzaam mijn nieuwe systeem aan het bij elkaar sparen. Deeltje voor deeltje. Ik doe het in een volgorde van minst gevoelig naar meest gevoelig aan prijs onderhevig.
Ik ben begonnen met een nieuwe voeding, enkele maanden geleden. Daarna heb ik een videokaart aangeschaft. Ik speel geen spelletjes dus 128mb was voor mij een prima optie.
Nu bijna het duuste van het systeem, het MoBo.

Ik wil graag AMD64 gaan draaien op een 939 slot. Ik wil graag maximaal aan geheugen sloten voor de toekomst (4Gb? :biggrin:) Ik wil graag SATA aansluitingen en JBOD raid mogelijkheden. Geluid boeit me nietzo, d'r kan toch geen enkel computer speakertje tegen mijn stereo op ;)

Ik heb ogen op dit board: ASUS A8V Deluxe

Ervaringen en andere tips / moederborden zijn dus van harte welkom.

G

Als ik jou was zou ik even op de website van Asrock gaan kijken daar staan zo goed als de zelfde moederborden dit omdat Asrock van Asus is en wat het gekke is tot op heden heb ik minder uitval met Asrock dan met Asus en de prijs is ook een stukje beter.

Wat ook een leuk merk is daar zou ik ook even naar kijken dat is MSI veel mogelijkheden en draaien als een kogel.

Veel mensen kijken naar de prijs maar niet naar de chipset en dit wel degelijk heel belangrijk.

Nou ik ben niet kapot van MSI eerlijk gezegd.
Heb hier 2 dezelfde systemen staan gehad, 1 met een Asus en een met MSI erin en die met Asus liep toch zichtbaar sneller.
Asus staat voor kwaliteit, zelf nooit uitval ervaren met Asus. Asrock hoor ik ook wel goede verhalen van maar heb ik geen ervaring mee.
Gigabyte is ook prima, maar helaas hoor je daar steeds minder van.

Ik heb een jaartje bij de grootste computerwinkel gewerkt op het hoofdkantoor. Daar kwamen ook de RMA's terug. Ik heb van de drie merken (Abit, Asus en MSI) MSI en Abit het meest terug zien komen.

Asus lijkt mij ook gewoon de beste. Maar DFI? Is dat wat?

Zijn Dure borden... Vraag me dus af naar de kwaliteit.

G

Dat Asus board is wel mooi ja, als ik zo naar de specs kijk.
Ik zou dan toch voor de A8N-SLI gaan ipv A8V Deluxe, maar dat is persoonlijk.
Op de A8N-SLI zit een NForce4 SLI Chipset en er kunnen twee video kaarten in!
Da's toch wel het ultieme computeren, op twee schermen tegelijk:biggrin:
Ik zag hem net staan voor 139 euri, tegen 105 voor de A8V Deluxe.

Andere optie zou kunnen zijn toch een MSI, en dan de K8N Neo4 Platinum.
Is niet overdreven duur, 125 euro, en heeft een SATA2 inteface.
Nadeel is dan wel weer dat je om daar optimaal gebruik van te kunnen maken ook SATA2 harde schijven nodig hebt.

Met DFI heb ik geen ervaring, maar als ik naar de specs kijk vindt ik ze knap aan de prijs, ervan uitgaande dat je een socket 939 wil, ben je minimaal 150 euro kwijt, voor een redelijk standaard moederboard.

Het probleem met een SLI board is, dat je ook een SLI garfische kaart nodig hebt. En ik heb al een AGP kaart.

Ik heb ook niets met 2 monitoren, mijn comp staat in de woonkamer.... Vrouwtje is nu al niet echt blij met dat ding op de eettafel.

G

hmmm vreemd BT ik heb toch echt nog niet veel problemen met msi gehad terwijl ik wel met asus en abit heel veel problemen heb gehad en dan ook heel veel 5 op de 10 borden noem ik veel en dan kreeg je ze terug uit de reparatie en dan draaiden ze een week kreeg je weer problemen het niet meer herkennen van CPU's en geheugen noem ik toch wel een probleem dit was nog met socket 478 en de 754.

Ja en het gekke Asrock komt uit de zelfde fabriek bijna het zelfde board en bijna nooit problemen dat is wel heel vreemd alleen is de chipset dan net effe anders.

Het merk Gigabyte zie je maar weinig meer maar wat mij opviel onlangs toen ik een gigabyte en een foxcon board naast elkaar legde dat deze identiek waren ook de bios was het zelfde alleen de naam op het board was anders.
Nu zou het zomaar kunnen zijn dat ze gigabyte overgenomen hebben.

Waar ik ook wel eens leuk mee gewerkt heb was EPOX maar daar hoor je ook negatieve geluiden over maar ook heel goede ik denk dan ook dat alle merken wel een slechte series Mobo's hebben.

Ook met chaintech heb ik goede en slechte ervaringen maar Asus spande toch wel de kroon maar ja gelukkig heeft iedereen andere ervaringen en die kunnen we delen.

Tja ik heb die problemen nooit met Asus gehad en waren er al problemen dan waren er snel bios upgrades.
De ervaringen van Big_G met MSI liegen er ook niet om.

Maar zoals je zegt, ervaringen kunnen verschillen, ook in grotere aantallen.
Idem met de HD's, Maxtors vallen als vliegen, toch zijn er ook mensen die met veel WD's problemen gehad hebben.

Net als je zegt, de chipset net even anders, kan net de oplossing van een probleem zijn, stabieler board.
Zo waren de Sitecom netwerkkaarten echte prullen, totdat ze de Intel chipset erop zetten, gelijk probleem over.

Wat Gigabyte betreft lijkt het me sterk dat deze overgemen zijn door een onbekend iets als Foxcon. Eerder omgedraait lijkt mij dan, of misschien heeft Foxcon toestemming Gigabyte boards onder hun naam te verkopen.
Maarja maakt allemaal niet uit als het maar goed spul is.

Chaintech heb ik wisselende ervaringen gehad net als jij ook. Maarja, valt bij mij dan niet in de klasse "goede" ervaringen maar redelijke ervaringen. Als het gewoon werkt zie ik dat nog niet als een goede ervaring. Een goede ervaring daar komt in eerste instantie ook een goede updateservice bij (bios upgrade), goede ondersteuning, ook na meerdere jaren en als het kan ook overzichtelijke website waar alles redelijk makkelijk te vinden is.
Niet veel gekke ervaringen gehad met Chaintech, in tegenstelling tot A-open waar ik in het begin ook weer echt rare ervaringen mee heb in negatieve zin, bij een aantal mensen.

Zoals je zegt, alle merken zullen wel een mindere serie erbij hebben. Of in elk geval een serie waar wisselende ervaringen mee zijn.

Tja, wat Asus aangaat:
Van de 3000 pc-tjes nog geen 5 DOA's... Geloof me, jij hebt echt pech gehad met die boardjes.

Foxcon zegt mij ook niets. Misschien net zoiets als trust? We nemen van een ander merk borden af en plakken onze eigen stikker erop?

DFI zijn volgens mij gericht op lanparty's, daar heeft niemand ervaring mee?

G

Zou kunnen BIG_G dat ik gewoon weer is pecht heb gehad met die dingen kan iedereen gebeuren maar je baald echt als je die dingen bij mensen neer zet en ze vallen uit bij bosjes dan heb je het even gehad en een bios update hielp niet.
Ik zal ze van de week weer is asus boarden bestellen en kijken welke ervaring ik daar mee ga krijgen word vervolgd.

Ja BT die maxtor schijven en dan vooral die hele dunne versies ben het type even kwijt ik heb ze vervloekt.

Wat betreft Foxcon dat is een nieuw merk op de Nederlandse markt uit Taiwan
ik kwam ze op dealerdag tegen in utrecht.
Echt veel ervaring heb ik er nog niet mee slechts 2 boardjes als uit probeersel.

Verkoop jij ook pc's dan? Ik dacht dat jij alleen een satshop was / had?

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan