modem drivers

M

musli

ik heb hier een modem
us robotics sportster 33600 winmodem pc dfv
type 00055435 R A00
nu kan ik wel vinden 056 of R A01 maar is dus niet goed
ben al op de site van dell 3-com en us robotics modemdrivers.com modemclub en driverguide geweest maar geen driver voor dat ding
ik heb al een programmatje er op losgelaten ;us robotics modem indentification wizzard maar dat ding ziet niet eens een modem
(prima programma pffff)
ik heb al winmodem .exe gevonden en dit schijnt voor dat ding te zijn maar nada
niet helemaal waar maar bij het opstarten word er een foutmelding gegeven dat het file of drivers corupt zijn of zo maar dat ding werkt dus wel
nu de ham vraag
heeft iemand nog een optie(andere modem kopen )
of weet waar deze drivers staan

dus black tijger wat denk je want jij komt af en toe met de raarste oplossingen

bedankt maar het modemtype is ooo55435 R A00
en misschien is deze wel te oud want de eerste begint met 056**in elke lijst

de laatste link heb ik geprobeert maar heb je al gezien hoeveel 33600 modems er zijn
in iedergeval de eerste is een mooie site thx

Heb je ook al eens gekeken bij conexant? Die hebben universele drivers ook voor us robotics modems (met us robotics chipset), en een identificatie file.
Grtz.

Winmodem ieks... dan moet je eens op winmodem gaan zoeken i.p.v. USR.
Zal eens zien of ik iets vinden kan.

Heb zelf ook al eens zo'n ding onder handen gehad. Van dat type is er een afwijkend modem op de Europese markt gekomen.
Dat is die andere codering, op de meeste sites komt dat type niet voor.
Op een gegeven moment heb ik een driver voor win2000 kunnen vinden maar die loopt niet denderend, meer als 20, 25k is er niet uit te persen.
Het is een crime om daar een goede driver (nog) voor te vinden voor win98 of me.
Plus de installatie gaat omslachtig, je moet niet met automatisch werken maar het modem handmatig uit de driverdirectory toevoegen.
Ik dacht dat ik toen een driver had gevonden bij driverguide.
Wat ook wel eens helpt is het typenummer bij google ingeven en dan zoeken onder het normale venster of bij discussiegroepen, dan vind je bijv. een driver voor dezelfde chipset maar dan in het Engels, maar wat boeit dat, als het maar werkt.

Succes

Rolo

Ik kan hem ook niet vinden, denkelijk toch wat aan de oude kant of misschien toch een verkeerd nr. opgeschreven.
Kijk eens op de kaart of je het FCC ID kunt vinden, dan kun je hier eens proberen: http://www.usr.com/support/s-fcc.asp

jongens bedankt maar naar een uurtje of 4 a 5 drivers proberen dacht ik
dat vuile!@@#$$%^&^%$#$@#@!! ding
eigenllijk jammer want us robotics zijn de modems
ik heb maar een nieuwe gekocht voor dat ding 22 eurotje`s
deze bewaar ik ;wel leuk op een regenachtichtige zondagmiddag te gaan spittennaar drivers
mannen bedankt

Misschien een domme vraag,maar heb je de fabrikant al gemaild of hun misschien de drivers nog hebben.

Ja de USR waren ondanks hun niet-standaard at commando's DE modems, kwalitatief zijn ze nog steeds one of the best, alleen tja, met een 33k6 niet meer eigenlijk.:)
Communicatie met die dingen blijft echter optimaal. Gewoon super kwaliteit en daar betaal je ook voor, hoewel die sportster winmodem dingen iets goedkoper waren/zijn dan de dual standards.

Zelf nooit een gehad, maar wel vaak genoeg mee te maken gehad, ook qua verbinding, nooit 1 enkel probleem gehad en altijd snelste connect als je met een USR ging verbinden.

Maar je kunt altijd inderdaad gewoon eens mailen naar USR.
Er zit tegenwoordig ook een vestiging voor de Benelux dus dat moet wel lukken denk ik.
Support was vroeger in elk geval ook erg goed, dus als dat zo gebleven is moeten ze je kunnen helpen.
Nooit gevraagd is altijd mis.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan