Modem router draadloos en bekabeld.

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
Van mijn provider een modemrouter gehad de fritzbox 7170 mooi modem heeft alleen een defect nl. internet geen internet net een kerstboom met knipperlichtjes van alles geprobeerd, met de geweldige helpdesk van xs4all krijgen dat ding niet goed, ik ga er nu zelf een kopen wie heeft er een goede tip voor me, werk nu met een 10 jaar oude sweex modem router...

Ik zelf heb een Draytek Vigor 2820 eentje met VOIP ! 1Gb LAn poort 3 100Mb en ben daar uitermate tevreden over. Ondersteund tevens de N

Voorheen had ik een Zyxel 2602 VOIP ADSL MOdem Router die deed het eigenlijk ook prima

Die heb ik nog liggen te stoffen mocht je interese hebben geef een seintje via email en ik stuur hem naar je op. Beschrijving is via Zyxel wel te downen.

Tja, als je hem van je provider hebt gehad mogen die wel een andere sturen, de Fritzbox 7170 is namelijk een van de beste modems en kwalitatief vrijwel gelijkwaardig aan de Draytek. Alhoewel de Draytek meer mogelijkheden heeft.

Een kerstboomeffekt wil zeggen dat hij geen goede sync krijgt. Het zou kunnen helpen er de laatste firmware eens op te kiepen als dat nog niet gebeurt is.

Ik heb er hier ook zo'n Fritzbox.
Ik had telefoon e.d. zo voor mekaar, maar dat internet...
Uiteindelijk heb ik mijn laptop eraan gehangen, en alle instellingen (maar dan ook alles he!) 1 voor 1 gecontroleerd, uitgezocht en ingesteld, en voila, werken als de brandweer.

Dus Pikkie, geef niet op, je laat je eigen toch niet kennen!

Geweldig de matrix gaat me helpen wat jij hebt gedaan heb ik ook gedaan alles wordt alleen erger vraagje waar heb je je modem gezet????

De fritzbox is een prima doos, en er zit zelfs een voor geconfigureerde template in voor xs4all. Na een fabrieksreset start deze op met een basis wizzard waar je het lijn type kunt kiezen ( analoog of isdn ) en dan xs4all kan selecteren. ( internet+bellen gaat door voor pots oftewel analoog ) advies; wel altijd de meest recente software laden. Fritz heeft overigens zelf een prima helpdesk.

Gezien de klacht die je hebt zou ik de bekabeling eens goed controleren en waar mogelijk alle flat kabels verwijderen.
Zet de box eerst eens zo dicht mogelijk bij het isra punt (daar waar de lijn binnen komt) zonder splitter en probeer het dan nog eens.
werkt het dan nog niet goed neem dan contact op met de provider en laat je verbinding testen. zij kunnen met een meting direct de kwaliteit van het signaal zien en of er wat aan de hand is met de aders naar je huis toe. Heb je nog een gewone isdn of analoge lijn laat dan de lijn testen door kpn.
Is het signaal direct achter het isra wel goed plaats dan de splitter en test het nog een keer, gaat het dan fout dan is je splitter niet goed ( of 1 van de kabeltjes )
werkt het wel dan gaat er iets fout in je binnen bekabeling en zul je dat moeten controleren en repareren of vervangen.

suc6

Gallia bedankt heb ik allemaal gedaan vorige week al het gekke is de sweex adsl 1 modem draait als een gek, ik heb een zyxel van de matrix gekregen daar ben ik heel blij mee die ga ik zaterdag testen.Ben blij dat jullie allemaal beetje meedenken...

Alles doet het de modem van de Matrix binnen 5 min. nu de upstream nog wat sneller maken dat zal wel instelling zijn...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan