modem vraag

W

wlady

ik heb een modem adsl modem 510 overgenomen.
En nu is mijn vraag hoe krijg ik die geinstaleerd,
Heb al van alles geprobeerd.
ALS IK MET DE CD=ROM GAAT IN STALEREN KRIJG IK EEN FOUTMELDING.
En die luid kan niet verder instaleren want jou computer HEEFT NIET GENOEG MHz
hij zegt dat mijn computer maar 299 mhz is en hij moet zijn 350 mhz.maar mijn computer is 800mhz dus ik begrijp het niet meer5.
Mijn computer is een 3.0 GHZ
hypertreading technologie 800 mhz frond side bus.
Graag wat informatie .hoe ik die modem kan instaleren.
Peter uit Delfzijl

Heb even geduld, ik ben nog aan het bier drinken. :cool: Als niet meteen iemand anders de info heeft, geef ik het je later op de avond!

Ga ondertussen naar de infopagina van je provider, en geef even door of ik het juist heb dat het via kpn is, of welke ander het dan is. (Niet de internetprovider, maar de ADSL leverancier.) Op die pagina kan je je eigen inlognaam en password vinden en de servernamen.

Is dat toevallig een Speedtouch 510? Kijk even dan of het een 510 of een 510i is, die met de i is voor ISDN en die werkt niet op een analoge lijn.

Verder zul je inderdaad even de providergegevens moeten hebben om de zaak in te kunnen stellen.
Speedtouch wordt veel gebruikt voor mxstream abonnementen. Die connecten via PPPoA.
Als je een BBNED abo hebt moet je dus niet de cd gebruiken want dan werkt dat niet. BBNED connect via PPPoE, de fatsoenlijke normale manier dus.:)
Het beste is even contact op te nemen met je provider telefonisch, die kan je zo vertellen wat je doen moet als het goed is.

OK, bier is op. Dan nu maar het antwoord.

Jammer dat je zelf niet de moeite hebt genomen wat antwoorden op mijn vragen te genereren. Daarom geef ik lekker alleen het antwoord voor KPN :p

Bij XS4ALL staat een mooi overzichtje.

Veel plezier!

Even terzijde:
Originally posted by Black Tiger
connect via PPPoE, de fatsoenlijke normale manier dus.:)
Het grote voordeel van PPPoA ten opzichte van PPPoE is dus dat PPPoA veel minder overhead kent, nadeel is dat je relatief weinig controle hebt, terwijl je bij PPPoE netjes de diverse stappen kunt loggen.

Doe mij maar PPPoA. Ik heb er niets aan te debuggen. Dan heb ik liever minder overhead. ;)

Wat bedoel je met overhead? Wat heb je dan minder?
Probleem is gewoon dat je het moeilijker hebt met inloggen, bij linux moet er bijv. weer een ppp0 aangemaakt worden terwijl je met pppoE gewoon lekker vanaf je netwerkkaart kunt verbinden.

Daarnaast heb je ook nog die tunnel bij MXstream, kun je wel weghacken, maar da's werken.
Ik merk hier niets van overhead en hoef ook niet te debuggen. Maar is wel zo eenvoudig, alleen dhcp instellen en klaar, niet al gedoe wat nodig is bij pppoA wat ook nog eens door de nodige modems niet ondersteund wordt.:)

Ik zie persoonlijk (maar da's dus persoonlijke smaak) pppoA als de windows onder de aansluitingen, en pppoE uiteraard als de linuxversie.:biggrin:

Wat bedoel je met overhead? Wat heb je dan minder?
Al de info bij PPPoE, waarmee je alle stappen kunt loggen. Wat niet gebruikt wordt als het allemaal werkt. Dus overhead is. En het werkt nou eenmaal altijd. En zo niet, is er bijna niemand die weet waar en hoe deze (debug-) info terug te vinden is.
Probleem is gewoon dat je het moeilijker hebt met inloggen, bij linux moet er bijv. weer een ppp0 aangemaakt worden terwijl je met pppoE gewoon lekker vanaf je netwerkkaart kunt verbinden.
Dat heeft hier niets mee te maken. Gewoon een kwestie van ADSLmodem goed configureren. Dat kan met PPPoA en PPPoE het zelfde:[list type=decimal][*]Zorg dat het ADSLmodem altijd automatisch verbonden is met internet.[*]Connect er eenvoudig mee, zoals aan elke andere router (of bridge).[/list]
Daarnaast heb je ook nog die tunnel bij MXstream
Dat is bij de multipcethernetmodems nooit geweest, en bij de eenvoudiger ethernetmodems al bijna 2 jaar niet meer. (Of je had nog een kreng uit een oude voorraad, zoals ik. Maar lastig was het niet. Alleen een weekje later op internet.) Gewoon ethernet dus, switchje er achter en alle
  • Dreamboxen,
  • printers,
  • peesee's,
  • mainframes,
  • Beowulfclusters,
  • koffiezetapparaten,
  • consolerservers
    en
  • wifirouters
aan internet hangen. Zonder extra werk. Als er maar genoeg switchpoorten vrij zijn.
Ik merk hier niets van overhead en hoef ook niet te debuggen.
Nou dan! Waarom zou je dan een voorkeur voor de een of de ander hebben! ;) Je zegt het niet nodig te hebben en het niet eens te merken. Dan kan je net zo goed windoos gaan draaien! :biggrin::biggrin::biggrin:

Het maakt dus niet echt uit wat er gebruikt wordt. Als je maar diegene kiest die voor je provider nodig is om een verbinding te krijgen. USBmormels de vuilnisbak in, oudere Alcatel SpeedTouch Home modems ff tweaken of inruilen, maar verder niets anders dan lekker ethernetten! TCP/IP dus met zo'n 3com 3c905, ofzo. ;)

Gewoon een kwestie van ADSLmodem goed configureren. Dat kan met PPPoA en PPPoE het zelfde
Om een lang verhaal kort te maken, probeer jij maar eens met een speedtouch 510 of 510i een pppoE verbinding te maken met je mxstream provider. Ik wens je veel succes.:)

Ik zet hier gewoon mijn modem/router in bridge mode, mijn netwerkkaart in dhcp en klaar is kees.

Adsl4linux is ook een leuke tool... heb je dus ook niets aan als je bijv. een fatsoenlijke modem/router (e-tech, draytek) er tussen hebt hangen, werkt alleen met alcatel en speedtouch zooi.
Nee sorry, ik heb er al genoeg irritante ervaringen mee gehad.
Doe mij maar een abo waar je op een normale manier met een provider kunt connecten, ook dus als je er een fatsoenlijke modem/router op hangt.:)

probeer jij maar eens [...] een pppoE verbinding te maken met je mxstream provider.
Duh.

Ik heb nergens beweerd dat ze uitwisselbaar zijn. Wel dat het modem verder op de zelfde wijze te configureren is.

Tegen een Russische chauffeur moet je niet in het Fries gaan praten. En tegen een Friese chauffeur geen Russisch. Toch kunnen ze allebei autorijden. (Zo iets duidelijker?)

Voor MXstream moet je idd PPPoA gebruiken, zoals je ook in al mijn links zal zien. Maar als je het modem zo configureert dat ie aan de internetkant altijd verbinding houdt en aan de binnenkant gewoon tcp/ip ethernet kletst, hoef je helemaal niets te doen met adsl4linux ofzo.

Op m'n lijn in het westen heb ik zo'n oud Alcatel ding, en in het noorden een nieuwe 510. Maar ze werken beide op boven beschreven wijze. Heel eenvoudig en zonder problemen. :cool:

Had ik het in m'n eerdere posting nou zo onduidelijk opgeschreven, of probeer je me op de kast te krijgen? ;)

Dat heeft hier niets mee te maken. Gewoon een kwestie van ADSLmodem goed configureren. Dat kan met PPPoA en PPPoE het zelfde:
Dit stukje tekst wekte de indruk dat er ook middels pppoE een verbinding gemaakt kon worden met mxstream maar dat heb ik dus verkeerd geinterpreteerd. Kan gebeuren.

Je uitleg is verder ook goed en verwijst naar mxstream zaken.

Ik probeer je ook niet op de kast te jagen, ik zeg alleen maar dat je bepaalde dingen niet kunt als je via pppoa werkt of dat ze een stuk omslachtiger/lastiger zijn.:)
Je kunt dus wel je modem via pppoa laten verbinden en laten werken, maar het probleem met die alcatel en speedtouch zooi is dan gewoon dat je ook met de modemhandel als firewall blijft zitten en dat is nu net wat we -niet- willen.
We willen ook in bridge-mode kunnen werken en dan zul je dus wel degelijk vanaf je pc een verbinding moeten maken.

Met pppoE is dat geen probleem. Met pppoA zul je dus al adsl4linux moeten gaan gebruiken, maar dat werkt alleen maar met alcatel of speedtouch.
Er zal dus een andere pppoa methode moeten worden gevonden en het is gewoon een hoop gehannes vergeleken met pppoE. Dat is wat ik bedoel duidelijk te maken.

Als je dus vrij "standaard" je modem gebruikt is er niets aan de hand, maar zo gauw je effe iets anders wilt en ook nog eens voorzien bent van een fatsoenlijk modem, hang je dus al gelijk in de prijzen als je pppoA hebt.
Zeg nu zelf, je laat toch liever je linuxbak de hele firewalling/routing afhandelen dan een dom modem met beperkte opties wat dat betreft?

Het antwoord op die vraag zou "ja" moeten zijn, en dan is het vele malen eenvoudiger via pppoe te connecten.
Zelfs in het modem ook als je het op de "standaard" manier doet want je hebt niet zo'n gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Beetje onnodig ook want adsl is toch gekoppeld aan de telefoonlijn.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan