Modem

W

wlady

Ik kan een ADSL Multi Pc Modem 4-poorts Ethenet overnemen.
En deze is gebruikt voor ADSL van Zonnet.
En nu is mijn vraag....g kan ik deze modem ook gebruiken
Voor Adsl van HCC- Net of kan dat niet. En als dat kan,kan ik hem dan ook gebruiken om twee Computers met elkaar te verbinden zodat ik en mijn vrouw tegelijk op internet kunnen surfen.
Of kan dat niet
Graag een antwoordje
Peter

De 4-poorts wil zeggen dat je meer pc's kunt aansluiten dus die vraag is dan al beantwoord. Ja dat kan.

Veel modems kunnen ook op andere plaatsen werken. Voor zover ik weet heeft zonnet 2 aanbieders waaronder KPN.
HCCNet draait dacht ik ook via een KPN aansluiting.

In dat geval zou je het modem gewoon kunnen gebruiken voor je HCC aansluiting.
Wil je het echt zeker weten, vraag even welk zonnet abo er op heeft gezeten, kijk dan even na of het Tiscali, KPN of BBNed of zoiets is, en controleer ook even welk HCCNet account je krijgt en welke telecomaanbieder dat levert.
Zijn beiden gelijk kun je het zonder meer gebruiken.

Zijn ze niet gelijk dan is er nog een grote kans dat je het toch gebruiken kunt.
De enige afwijkenden zijn eigenlijk BBNed en BabyXL dus in de meeste andere gevallen (niet in alle) levert het geen problemen op.

Originally posted by wlady
Ik kan een ADSL Multi Pc Modem 4-poorts Ethenet overnemen.
En deze is gebruikt voor ADSL van Zonnet. [...] Voor Adsl van HCC- Net of kan dat niet. [...] twee Computers met elkaar te verbinden
Als die ADSL door de zelfde wordt geleverd dus wel. Dat zoek ik zo nog ff voor je uit. Je kan er iig wel meerdere pc's, printers, en dreamboxen tegelijk mee aan het internet hangen, en elkaar ook bereiken. Het is een apparaat voor een thuisnetwerk, met verbinding naar buiten.

Dat over die verbinding naar buiten zoek ik nu dus ff uit... momentje.

En volgende keer a.u.b. niet meer zo ongeduldig zijn (zie je andere topic). Want je vroeg al na een uur of er niemand een antwoord had.
Normaliter duurt het wel eens meerdere uren, zeker als je je vraag overdag stelt, niet iedereen met verstand van zaken hieromtrent is ook 24 uur per dag aanwezig.
Na een dag mag je eigenlijk pas eens vragen of er toevallig niemand het antwoord weet.:))

Anyway, deze keer heb je weer geboft dat er 2 snellen waren en al helemaal geboft dat Kerstkonijn voor je op zoek gaat, maarja die heeft overdag ook niets beters dat doen op z'n werk.:biggrin::biggrin::biggrin:

Zon kan via KPN of Versatel zijn. HCCnet gaat via KPN. Als het een KPN abonnement was van Zon, weet je zeker dat het kan. War het via Versatel? Dan is de kans nog erg groot dat het werkt.

Maarrrr... Zon heeft van die modems van E-tech. En persoonlijk vind ik dat het schoolvoorbeeld van goedkope meuk.

Heb je al ADSL? Via een USB-ding? Vraag dan BiG_G om een ADSL ethernetmodem. Die heeft het nog echte modems liggen.

Een multipcmodem is niet meer dan een standaard ADSL modem met een 4-poorts switch ingebouwd. Dus: heb je al een ethernetmodem, hang er dan een switch achter.

Heb je de oudere Alcatel SpeedToch Home? (Dus die alleen pptp aan kan.) Tweek dat ding dan volgens de handleiding op www.weethet.nl en het is een normaal ethernetmodem.

Originally posted by Black Tiger
Anyway, deze keer heb je weer geboft dat er 2 snellen waren en al helemaal geboft dat Kerstkonijn voor je op zoek gaat, maarja die heeft overdag ook niets beters dat doen op z'n werk.:biggrin::biggrin::biggrin:
Klopt. Ik heb zo weinig te doen dat ik nu lekker een stukje ga fietsen. Tot zo dus! ;)

Toch aardig van je.:)

Ik moet trouwens even met je van mening verschillen wat betreft de E-tech. Heb nu zelf wat ervaring met die dingen, maar ze zijn in elk geval beter dan die speedtouch en alcatel zooi.

Met een e-tech hoef je je ook geen vragen meer te stellen, die kan Versatel, KPN, BBNed en BABYXL aan, dus zeg maar alles wat er in NL op adslgebied verkrijgbaar is voor de brave particulier.

Kan ik van heel veel andere routers/switches met ingebouwd modem niet zeggen, of ze worden dan al gelijk flink duurder.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan