modemrouter Cisco EPC3925

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
865
Punten
113
Leeftijd
74
Ik heb zo'n fantastische modem van Ziggo .

Maar het wifi is gewoon bagger, Met de laptop op 3 meter gaat het nog maar dan houdt het snel op.

Nu heb ik een Engenius ECB9500 op de kop getikt , leek me een mooi apparaat met die drie lange antennes.

Maar hoe kan ik nu het beste deze in mijn netwerk hangen.
Hier heb ik nog niet mee gestoeid en weet dus nog niet hoe en wat het beste is.

Wie kan me in duidelijke taal uitleggen wat het beste of bijna beste is.

Toevallig staat er in de laatste nieuwsbrief van Ziggo iets over jou vraag over de modem van Ziggo.

klik.

Misschien heb je er iets aan?

Standaard ip is 192.168.0.1 of 192.168.1.1. al naar gelang of hij als bridge of ap staat.
Inloggen juiste functie keizen rebooten opnieuw inloggen op het juiste ip.

netwerk instellen op een vrij ip uit je eigen reeks.
wireless instellen naar wens en klaar.

@Galia
denk je dat ik daar iets van begrijp

@Freggel , dat ga ik bestuderen alleen is het me niet duidelijk hoe de engenius te definieren in dat verhaal

Ik heb (ik meen jaap22) al eens een vrijwel gelijk antwoord gegeven.
Ik weet niet wat die engenius is, router of accesspoint of whatever.
Maar ik zou eventuele routerfuncties niet gebruiken, want routeren doet je Cisco ook al.
Doe je dat wel, dan maak je twee afzonderlijke netwerken en kun je niet alles van beide netwerken zien.
Ik denk dat je dat in jouw geval niet wil, want je wil het bestaande draadloze netwerk vervangen of uitbreiden.

Daarom zou ik niet een eventuele WAN poort gebruiken, maar een LAN poort.
Als je maar 1 netwerk aansluiting hebt heb je natuurlijk niets te kiezen.
Dan zou ik het ding een eigen IP toewijzen, liefst eentje die buiten de DHCP pool van je Cisco valt.
Je vertelt het ding ook dat ie niet DHCP moet doen want dat doet de Cisco ook al.
Je gaat wel kanalen instellen en wifi security instellen.
Daarvoor maak je nieuwe gegevens aan, niet die van de Cisco gebruiken en ook niet dezelfde SSID gebruiken, zodat het duidelijk is waar je apparaat mee verbonden is.

Op deze manier maak je een draadloze uitbreiding op het bestaande Cisco netwerk, die niet botst en wel gebruik maakt van de faciliteiten van je Cisco.
Daardoor kun je vanaf je draadloze apparaat ook je bedraadde satelliet ontvanger of je NAS zien en vice versa.
Je hoeft zo ook de WiFi van je Cisco niet uit te schakelen, maar je moet er wel voor zorgen dat ze niet beiden hetzelfde WiFi kanaal willen gebruiken.

Als er iets nog niet duidelijk is, stel je (gerichte) vraag gerust.

Ik barst van de LAn en WLAN aansluitingen:
LAN:
Dreambox 500
Sunray Sr4
Printer
Mediaplayer
QNAP server
WLAN
2 laptops
2 wifi IPcamera's
Android TV Stick
enkele Samsung Mobielen
Tablet

Het moet niet gekker worden .

Heb nu de Engenius als Repeater geinstalleerd was het meest makkelijke eens kijken of die doet wat ik wil. Een ruimere WIFI bereik.

the matrix;227423 zei:
@Galia
denk je dat ik daar iets van begrijp

Ik had ook de hele manual erbij kunnen zetten 16 pagina's in het engels met uiteindelijk dezelfde inhoud.

Maar als je in staat bent al die apparaten op je netwerk aan te sluiten dan had je het eigenlijk wel moeten snappen.

Standaard ip is 192.168.0.1 of 192.168.1.1. al naar gelang of hij als bridge of ap staat.
Over welk apparaat heb je het????????????????????????????

Inloggen juiste functie keizen rebooten opnieuw inloggen op het juiste ip.

welke juiste functie bedoel je die ik moet keizen en het juiste ip van wat???????????????????

netwerk instellen op een vrij ip uit je eigen reeks. en ga zo maar door !!!!!!!!!!!!!!
wireless instellen naar wens en klaar.

Makkie

Van deze uitleg kan ik geen chocolade maken

Ik begrijp dat het moeilijk is, overigens heeft de Ubee modem van Ziggo ook een flut bereik.

Kijk eens of je hier (klik) wijs uit kunt komen.
Het standaard ip adres van de Cisco is overigens 192.168.178.1.

Het allermakkelijkst is om door Ziggo even je Cisco in modem-only mode te zetten, dat heeft wel als nadeel dat je de 4 switchpoorten op je Cisco niet meer gebruiken kunt. Nja, alleen de eerste want van daaruit moet een kabeltje naar de WAN poort van je Engenius.
Jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik het wel even fixen voor je.

HoHo BT ik woon niet ver weg jij woont ver weg ;-

Weer iets om te bestuderen Thanxs

BT Bedankt voor de link en de duidelijke stap voor stap uitleg en dat op 1 A4tje ipv 16 ;-)

Het werkt super heb nu een signaal van -20db ipv -45db van de Cisco .

Ga nu eens bestuderen hoe de dekkingsgraad in en rondom huis is

Een WLAN poort (hardware) bestaat niet, ik had het over een WAN poort.
WAN staat voor Wide Area Network (meen ik) en das de buitenwereld / het internet.
LAN staat voor Local Area Network, en das je (thuis)netwerk.
WLAN is een Wireless Local Area Network; je Wifi dus.
Een router heeft een WAN poort en meestal meerdere LAN poorten.
Een repeater / accesspoint / switch heeft alleen LAN poorten voor zover ik meen te weten.

Het is belangrijk dat je als je hulp vraagt, de antwoorden goed leest ook al ben je overstulpt door de vreemdste termen.
En natuurlijk moeten die antwoorden dan ook correct geformuleerd worden.

Maar goed, het lijkt er op dat je er mee aan de slag bent nu.

HoHo BT ik woon niet ver weg jij woont ver weg
Hahaha, dat zou je graag willen, maar ik ontdekt het 't eerst dus jij woont te ver weg.:biggrin::biggrin:

Maar wel fijn te horen dat het middels de uitleg gelukt is, dat is ook precies waarom hij op die wijze geschreven is. Zo begrijpelijk en duidelijk mogelijk voor zoveel mogelijk mensen.;)

ik heb hem zodanig geinstallerd dat ik zowel de ZIGGO WIFI en de Engenius WIFI tot mijn beschikking heb.

Kan ik kiezen welke van de 2 het beste is.

Ik heb nog geen download kunnen uitvoeren om te kijken of daar verschil inzit omdat Ziggo weer eens downloadsnelheid problemen heeft ipv 60mb slechts 20mb en dan zie ik geen verschil tussen de 2 routers.

Iig nogmaals bedankt weer wat geleerd .

@MAS3
100000000000 x Sorry voor mijn onkunde in deze
Met Wlan bedoelde ik de opsomming van de wifi apparaten DUS er had moeten staan WIFI in plaats van WLAN

LAN:
Dreambox 500
Sunray Sr4
Printer
Mediaplayer
QNAP server
WIFI:
2 laptops
2 wifi IPcamera's
Android TV Stick
enkele Samsung Mobielen
Tablet

Excuses nergens voor nodig.
Omdat je 10 minuten na mij postte, ging ik er van uit dat je dit als antwoord gaf op mijn antwoord, en mijn extra toelichting ging over jouw 1e regel.
Daarin had je het niet over poorten maar over aansluitingen, en dan kun je dat wel op die wijze opsommen.
Ik dacht dus dat je WLAN en WAN door mekaar haalde omdat ik het net daarvoor over WAN poorten had, en jij even later over WLAN aansluitingen.

WLAN en WiFi zijn wat mij betreft hetzelfde en kunnen door elkaar gebruikt worden.

wat een tering apparaat.

Downloaden gaat voor geen meter en bij het downloaden geen surfmogelijkheden.
Download snelheid staat te pokkelen tussen 0 en 6MB
Dat laatste is op zich goed maar het valt steeds weg.

Heeft iemand nog een suggestie, of een alternatieve Router?? of Accespoint die een groot bereik heeft?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan