monoblock op dm500

D

D-SQUAD

was hier bij de buurman even bezig aan het helpen en dacht dat fix ik wel ff
heeft een dreambox 500 met monoblock
heb eerst de schotel met enkele LNB uitgericht op de hotbird
heb vanaf achter de schotel gezien genomen de monoblock aan de linker lnb vast zitten dus dat zou goed moeten zijn
de dreambox bij sat config gezet op: 2 satallieten DISEqC A/B
astra staat op DISEqC AA
en hotbird staat op DISEqC AB
op de hotbird prima beeld
maar niets op de astra
zover ik kan zien staat alles goed
monoblock werkt wel goed ... is getest bij andere opstelling
iemand een idee waarom er geen beeld is op de astra ?
snap er namelijk niets van.

dacht dat aa hotbird moet zijn bij mij kan ik het helaas niet meer na kijken want ik heb nu quatro lnb met 2 uitgangen maar zoals ik mij herinner is aa hotbird en ab astra 19.2
gr frans

lol uhhh daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben
morgen maar eens proberen thnx.

Dat is inderdaad ook wat ik ervan onthouden heb, dat bij veel monoblocks de hotbird op diseqc A zit.
Als er op de tweede niets ontdekt wordt, dan geeft de Dream diseqc A weer, vandaar dat je dus toch hotbird ziet.

Omgedraaid zou het dus met beide satellieten moeten werken, succes alvast morgen.

nou als iemand dit van jullie snapt dan snap ik het ook graag
ik heb de astra op AB gezet en de hotbird op AA
hierdoor was ik wel mijn hele satlijst kwijt
nieuwe kanalenlijst van pet123 astra/hotbird er in en is prima
maar krijg hem niet goed uitgericht op de 2 sats of de ene of de ander
dus heb ik 1 lnb gepakt en die uitgericht op de hotbird en goed beeld 88%
vervolgens zoals ze dus overal zeggen met 1 lnb uitrichten op hodbird en dan kop vervangen door monoblock en dan zou de astra ook goed moeten zijn
heb block vervangen maar heb dan geen beeld meer op de hodbird maar dan wel ineens op de astra 92% met perfect beeld
???????
snapt iemand dit nog ?
lol ik niet meer
als iemand de oplossing heeft voor dit raadsel hoor ik het graag.

Ik heb hier jaren geleden ook eens mee in gevecht gelegen, op de hotbird wel beeld, na de manier van uitrichten zoals jij nu verteld, en idd nadien de astra erbij, maar geen beeld meer???

Er werd mij toen verteld om de switch te controleren...

Ik moet zeggen dat ik dit nooit gedaan heb, en vrij kort daarna een rotor gekocht heb voor mijn wok, en die draait nu alle richtingen op die ik maar wil. ;)

dehotbird moet in de houder zitten en als je achter de schotel staat zit de astra rechts van de houder je moet hem met de dubbele lnb instellen want er schijnt zich iets te kruisen in de lnb of omtezetten hoe het precies zit dat weet ik niet want het kan ook nog zijn dat je lnb niet geschikt is voor een db maar voor een topfield of een phillips en dan moet je de lnb op zijn kop zetten heb hier nog wel een schotel met twin lnb liggen met twee recever aan sluitingen schotel is dacht ik 58 cm mag je hennen voor 35 euries heeft gedraaid op 2 db ik laat je dit weten om dat je ook in eindhoven woont je hoeft dus geen wereld reis temaken

gr frans

thnx frweber voor je aanbod maar dit was de schotel van de buurman :)
maar het is inmiddels gelukt heb beeld op astra en hotbird, (kids van de buurman blij kunnen ze baby tv kijken lol)
zal ff de stappen neerzetten zoals het mij uiteindelijk gelukt is:

stap 1: ga naar je dreambox en ga naar je setup kies satellite configuratie
kies daar dat je 1 LNB gebruikt en selecteer die op hotbird - 13 east
en kies opslaan (save)

stap 2: zorg dat je een kanalenlijst heb voor astra en hotbird (zie lijstje pet123)
en schakel je dreambox op BVN (hotbird)

stap 3: plaats een enkele LNB in je houder en richt hem uit op de hotbird tot je goed beeld heb (ik kwam tot 88%)

stap 4: vervang de single LNB met een monoblock vanaf achter de wok gezien beugel aan linker LNB (hotbird)
en draai de rechter +- 2 graden omhoog

stap 5 ga wederom in je dreambox naar configuratie en selecteer dan dat je werkt met 2 satellieten via DISqC A/B
zet 1 op hotbird -13 east (DISEqC AA)
zet 2 op Astra - 19 east (DISEqC AB)
kies opslaan (save)

stap 6 je zal zien dat je je hele lijst weer kwijt bent
log dus even in via pc/laptop in je dreambox met bijvoorbeeld DreamBoxEdit en zend je lijstje door en herlaad de kanalenlijst voor de astra/hotbird

en voila er is beeld op zowel de hotbird en astra

standaard opstelling was hier op 1 LNB schotel op 30 graden
met een monoblock moest ik hem op 28 graden zetten voor het beste ontvangst.

hotbird 88%
astra 92%
beter kreeg ik hem niet.

mijn fout was denk ik dat ik eerst in de dreambox aangaf dat ik via een monoblock werkte en de config niet op hotbird had gezet
stond nog op astra maar dan pakt hij bij het draaien van de schotelk wel de hotbird (ook als je aangeeft dat je werkt op astra) raar genoeg.

ik kan volgendeweek bij mezelf gaan vervelen want dan haal ik ook andere ander wokje een 88 cm met 3 LNB's dus zal nog wel wat worden hahaha
maar thnx allemaal voor de hulp
heb hier de stappen gezet zoals het mij bij de buurman gelukt is op de dreambox 500
mischien kan iemand er nog wat mee.

stap 6 je zal zien dat je je hele lijst weer kwijt bent
Dit is overigens niet alleen bij de 500 maar bij alle types dreamboxen (misschien hooguit de 7025 niet dat weet ik niet) als je de lnb instellingen gaat wijzigen en echt dingen nieuw instelt of anders zet.

Dus voor meelezers is je tip om met Dreamboxedit ofzo de settings even op te slaan en te bewaren om nadien terug te kunnen zetten erg handig.;)

Op de 7025 ben je ze dan ook kwijt:)))

Kijk, weten we dat ook weer, bedankt voor de aanvulling Guardian.;)

dreambox wisselt de discq AA en AB om indien nodig

AA is steeds de kleinste hoek

dus AA is 13?
en AB is 19.2 ?

wanneer je de monoblock LNB omgekeerd hangt
zal AA steeds 13? blijven ongeacht uw keuze en dan wijst die het meest naar het oosten

de monoblock allebei op 13? zetten dan zal de dreambox de discq AA gebruiken.
wanneer je ontvangst hebt moet je dan de disqc AB op 19.2 zetten

AB staat rechts van AA dit omdat de signalen gespiegeld worden door de antenne zoals op een spiegel en niet in de lnb zelf

Black Tiger;177707 zei:
Dit is overigens niet alleen bij de 500 maar bij alle types dreamboxen (misschien hooguit de 7025 niet dat weet ik niet) als je de lnb instellingen gaat wijzigen en echt dingen nieuw instelt of anders zet.

Dus voor meelezers is je tip om met Dreamboxedit ofzo de settings even op te slaan en te bewaren om nadien terug te kunnen zetten erg handig.;)

In mijn geval heb ik dit probleem zo opgelost , ik heb alles ingesteld op "user non standard config" , hotbird op AB Astra op BA , en mijn draaibare staat op AA

dan heb ik ook 2 satelieten die niet worden bekeken respectievelijk op AB en BA ingesteld , indien nu om de een of andere reden Astra Of Hotbird uitvalt kan ik zonder verlies van de lijst gewoon Astra of HB terugzetten op het draaibaar systeem , alle andere instellingen blijven gewoon staan, en je disecqpoorten blijven gewoon bezet door die niet gebruikte satellieten .
Op deze manier heb ik dat probleem niet

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan