Moteck/Funke

klukje

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoe zit dat ook al weer?
Ik sta hier achter een Funke schotel met een Moteck motortje.
Van achter de schotel gezien, is er aan de linker kant van de Moteck een schaalverdeling. Deze staat op 53. De schaal aan de rechterkant staat op 37.
Volgens mij is dat beiden correct.
Maar aan de Funke schotel zit ook nog een schaalverdeling om um meer of minder te kantelen. Waar moet die op staan?
Ik geloof, dat ik te oud word voor de hobby. Beetje dement aan het worden...

Originally posted by klukje
Deze staat op 53. De schaal aan de rechterkant staat op 37.[...]Ik geloof, dat ik te oud word voor de hobby. Beetje dement aan het worden...
Tja, dat zou kunnen. Hoe oud was je nou? 37 of 53?

Die schaalverdeling gewoon vergeten is handiger. Zet deze schotel (in NL) vrijwel vertikaal. Zoek dan mbv je ontvanger + beeld of een pieper de gewenste sat. Een compas kan daar best handig bij zijn. Maar het is redelijk goed weer. Dus een beetje woudloper/padvinder moet het ook met de zon kunnen. (Wel even rekening mee houden dat we nu zomertijd hebben. Uurtje van afhalen dus.)

'k Heb er toevallig gisteravond nog mee zitten klooien, vandaar dat ik dit nog weet (ook een beetje dement aan het worden? hehe): afhankelijk van waar je zit in NL moet de linkerkant van de motec-schaalverdeling op 51 tot 53 graden staan. In mijn geval kwam m'n (gloednieuwe visiosat) schotel op 21 graden te staan.

Suc6 ermee

Tja, ik ben al zo oud als de paashaas, kerstkonijn. En zo oud als ik er uit zie, word ik toch niet
Die schaal verdeling van de Moteck (aan weerzijde) wist ik dus wel. En dat ik de schotel daarna vrijwel verticaal moet zetten ook.
Maar, waar het mij om gaat, is dat schotelfabrikanten verschillende schaal verdelingen hanteren. Dit natuurlijk om het wat eenvoudiger te maken.
Nu staat mij bij, dat er ergens een lijst stond met schaalverdelingen van diverse schotels, en daar was ik naar op zoek.
Kerstkonijn? Ergens heb ik het gevoel, dat wij elkaar kennen...

Originally posted by klukje
Kerstkonijn? Ergens heb ik het gevoel, dat wij elkaar kennen...
Nou, dat zou heel goed kunnen. In welke regio van NL zit je? En vanwaar het gevoel? (En waar en hoe voelt dat?) Als je van beneden de rivieren bent, zal je me vast via Duckfiles kennen ;) Als je gelijk hebt, kunnen we misschien af en toe een satfindertje van elkaar lenen. :biggrin:

Dus.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan