Motor SG-2100 zit muurvast !

• Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

M'n HH SG-2100 draait niet meer. Hij zit muurvast op Sirius.
Heeft nochthans prima gewerkt, maar nu blijft hij gewoon vast staan.

Ik heb geprobeerd de schotel manueel te bedienen met de drukknop onderaan, maar ook dat wil niet helpen.
De motor zonder stroom zetten helpt ook niet. Zelfs de reset knop even ingedrukt houden doet helemaal niets. Geen oranje lampje, geen reset ... niets, noppes, nada...

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ??? En hoe ik er terug wat leven kan inblazen.

Ontvanger is Humax 5400.

CU
Red

Iets dergelijks hier gehad in combinatie met de Xtreme. In het installatie menu moest ik 'limieten verwijderen' bevestigen. En toen draaide het spulletje weer gewoon. Mogelijk dat het zo met je Humax ook lukt.

Greetzzz.

Precies hetzelfde gehad met die van mij. Was 6 maanden oud en ECHT stuk. Nu een STAB en werkt nog steed perfekt!

hallo.

Bij de SG-2100 motoren zitten de kabelaansluitingen te los in de behuizing (geen contramoertje) wat tot gevolg kan hebben dat de aansluiting van de printplaat af kan breken.

De enige oplossing is het open maken van het motorhuis, de aansluiting opnieuw op het printje solderen. Daarna de behuizing weer sluiten en vanaf de buitenzijde op beide kabel in en uitgangen een plat contramoertje moteren.

Om een langer verhaal kort te houden, ik heb het zelf ook gehad en sinds deze tip van mij monteert mijn groothandel op alle SG motoren alvast de contramoertjes...............

succes

Pasta

Als je rotor nog maar zo jong is, kun je 'm natuurlijk terugbrengen en een nieuwe vragen, plaats d??r dan in elk geval meteen die 2 moertjes op de aansluiting.

Dit euveltje doet overigens niets af aan de kwaliteit van de rotor, die werkt bij mij al jaren storingsvrij........ inclusief een val van het dak (compleet met tegelvoet en schotel) tijdens een storm en 2 verhuizingen............ :)

succes

Dus, voor alle duidelijkheid, het groene lampje brandt.
De reset knop reageert niet.
En de schotel manueel doen draaien met de andere knop gaat ook al niet ...

Mocht die geen contact geven op de printplaat, dan zou ik toch ofwel geen beeld meer hebben van de LNB, want dat heb ik dus wel nog. De schotel staat vast op Sirius ... maar de LNB geeft wel nog beeld door. Via de rotor dus...

En waarom zou dan ook de reset niet werken ? Of manueel niet... nee, dat van die printplaat, dat kan wel zijn natuurlijk ... maar in dit geval denk ik niet dat dat de oorzaak van het probleem is.

CU
Red

Bij mij was er een slechte soldering van het motortje op het printplaatje.
Na deze te hersolderen nooit meer last gehad.

ik heb een gelijkaardig probleem gehad echeter was het bij mij opgelost door een nieuwe verbinding te maken. (knippen strippen draaien) maar ik heb er sinds dien ook ineens haakse f conectors bij geplaatst en moet zeggen draait supper.

andere mogelijkheid kan zijn dat hij in veiligheid is geslagen en dat je hem een paar uur zonder stroom moet zetten voor de ontlading

ik hooop dat je probleem snel opgelost is want het is een vervelende zaak

Nee, zonder electriciteit zetten helpt niet ... dat heb ik eergisteren geprobeerd. De ganse nacht de Humax achteraan uitgeschakeld, dus moet die zonder stroom hebben gezeten.

Het is meer dan vervelend. Gelukkig heb ik hier ook nog een vaste schotel op Astra staan en ben ik dus niet alles kwijt.

Wat me het meest ergert is dat indien de motor echt defect is dat ik dan alles naar beneden moet halen en alles opnieuw beginnen installeren ... da's veel tijd verloren ...

Ik ga eens proberen met de connectors te hermaken. Maar hetgeen ik vreemd vind is dat ik toch nog beeld krijg van de LNB, als er ergens geen contact zou zijn, dan zou dat beeld er toch niet zijn ...???

CU Red

Ik heb hier een zelfde probleem gehad de motor werkte perfect tot na een half jaar hij er echt ineens mee ophield,ik ben darop naar mijn instalateur gegaan met de motor, die heefd hem ter plekke open gemaakt en constateerde dat de draadjes naar de print waren platgedrukt dit heefd een heel langazame kortsluiting veroorzaakt.
Mijn instalateur heeft er een andere print ingezet en de motor weer dicht gemaakt ,natuurlijk goed opgelet dat de draadjes er niet weer tussen kwamen en de motor getest deze werkte weer perfect.
Omdat ik de motor zonder de beugel had meegenomen kon ik hem er direckt weer op plaatsen zonder dat ik daarna problemen had met de afregeling.

dus als je een goede instalateur hebt breng hem er dan heen en vraag oftie hem wil nakijken.

ik moet hem ook nog weg brengen,
bij mij draaide die in 1x noor de uiterste west limiet,zonder dat ik dat wilde.
ook muurvast,geen signaal meer niks.
ach ja,toen was ik hem zo moe,dat ik mij maar gelijk een stab120 heb besteld.
tot nu toe werkt die geruislozer en beter dan de 2100g.
maar die andere laat ik ook wel brengen naar een monteur.
(we zijn niet de enigste met dit probleem dus)
ik ga eerst effe kijken als ik hem zelf niet kan fixen.

Ik blijf het wel maf vinden dat de problemen met die sg2100 zich zowat allemaal recentelijk voordoen.Ik heb er zelf ook een gehad had er nooit problemen mee,heb 'm aan drdiq verkocht en die is ook naar de klote.

ik heb die van mij net gemaakt.
hij was inderdaad,buiten zijn as gedraaid.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan