Motorprobleem DM800

S

sammy

beste sat gebruikers ben nieuw op de forum.

had 2jr goed draaiende dm500 op een satrotor hh90 zonder probeem ,heb een dm800 vervangen en ging niet van de ene naar de andere sat ik moest steeds rotor in positie brengen en als weer naar een ander sat ging moest ik weer het zelfde doen dus ging ik via menu kijken of er wat kon doen en nu draait de motor niet meer hij is op 23.5 blijven hangen wel prima ontvangst .weet iemand wat er aan de hand is gtjs sammy.

Beste Sammy, welkom op Satellite Fun.

Allereerst wil ik je verzoeken om een volgende keer aan de volgende zaken te denken:

a.) een nieuw onderwerp te starten voor je eigen andere vraag en niet de vraag in het onderwerp van iemand anders te plaatsen.

b.) niet hetzelfde bericht c.q. dezelfde vraag vaker te plaatsen.

Dat gezegd hebbende even terug naar je probleem.

Jammer dat je niet erbij geschreven hebt welk merk en type motor je hebt, dat zou het misschien weer wat gemakkelijker maken.

Heb je al eens geprobeerd met het reset knopje op de motor zelf?

Nou als de motor niet meer draait en hij is al een paar jaar oud vrees ik dat hij kapot is.

Het is een Stab HH90 en ja die kosten ook weinig voor €60 heb je een nieuwe.

Maar als hij niet wil draaien zou ik hem eerst resetten als dat kan en je instellingen overnieuw doen bij zenders zoeken kiezen voor motor en eenvoudig en dan je instellingen opgeven dus usals gebruiken.

Je moet dan je Longitude en Latitude opgeven en opslaan dan draait hij zelf overal heen ik vermoed dat je dat niet hebt ingesteld.

Ik weet niet welke DM800 hij heeft, maar het oude type dat ik heb gehad, werkte heel slecht met een Disecq motor. Af en toe ging hij spontaan helemaal naar oost of wilde niet opgang komen. Door hem dan weer naar het nulpunt te laten draaien en dan naar de gewenste satelliet was het meestal opgelost. Ik vrees dat de voeding te weinig stroom leverde. Nu met de DM8000 heb ik daar helemaal geen problemen meer mee met de zelfde rotor.

Ik heb een originele DM800, eerste type, die heeft een tijd aan de motor gehangen, zelden problemen mee gehad.

Slechts 1x naar 0 moeten draaien, limits resetten en toen recalculate laten doen en daarna werkte hij weer als van tevoren. Dat was met een Moteck motor.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan