Mounten DM500 op DM7025 en iTunes

I

Ivar

L.s.

Beste forum browsers, ik hoop dat iemand me helpen kan want ik ben het zoeken onderhand redelijk beu.

Het doel;

Met de DM 7025 (huiskamer) opgenomen bestanden, op de interne harde schijf van de 7025, afspelen op de DM 500 (slaapkamer)

Met beide dreamboxen mn iTunes libary benaderen zodat ik mp3tjes kan afspelen welke zich op mijn Mac bevinden.

De opstelling;

DM 7025, IP 192.168.1.10 via DHCP, ethernet bekabeld

DM 500 , IP 192.168.1.12 via DHCP,via Vonets Wifi Bridge ethernet bekabeld

LuniMac (4), IP 192.168.1.7 via DHCP,ethernet bekabeld

Ondanks dat de IP adressen van bovenstaande dynamisch zijn krijgen de apparaten al jaren dezelfde IP adressen uitgedeeld van de DHCP server.

Via telnet/ ftp zijn alle apparaten te benaderen en elk voor zich hebben zij ook een werkende internet verbinding.

Beide dreamboxen zijn ook vanaf de iMac via hun webinterface te benaderen en aan te sturen.

Bijvoorbeeld een mount aanmaken op de DM500 naar de hdd van de 7025 heeft via de mountmanager van de webinterface met de volgende waarden:

Description: DB7025 (Dit is toch slechts een naampje zodat ik weet wat voor mount dit is?)

Filesystem Type: 1 (Cifs) (overigens heb ik NFS en SMBFS ook geprobeerd)

Auto Mount: v (aangevinkt)

Client Directory: /media/hdd/server1 ( klopt het dat dit het mount point is op de DM 500 waaronder de gedeelde map van de 7025 te benaderen is?)

Server Directory: media/hdd ( klopt het dat dit het pad is op de 7025 haar hdd waar de te delen media bestanden te vinden zijn?)

Remote Host Name/IP: 192.168.1.10 (IP van de DM 7025)

Password: root (Met in gedachte eventuele rechten issues te omzeilen dacht ik als ik god invul kan het geen problemen opleveren)

Password: (root password)

Options: rsize=8192,wsize=8192 (deze waarden zijn standaard hier heb ik niets aan veranderd)

verdere opties:

RW (read+write rechten denk ik)

nolock (gevoelsmatig heb ik deze aangehinkt, maar ik heb het ook zonder geprobeerd alhoewel ik niet precies weet wat deze optie inhoud.)

Al is het maar dat iemand me uit kan leggen welke waarden gevraagd worden in deze opties.

IK ben onderhand zo lang aan het stoeien ermee dat de lol er wel een beetje van af is.

De pre van een dreambox zou toch juist moeten zijn dat ze iig onderling goed kunnen communiceren?

(naast card-sharing uiteraard maar die heb ik jaren geleden al opgegeven en een tweede kaartje gekocht.)

Ik hoop dat iemand hier zijn/ haar licht over kan laten schijnen en mij de lol de dreambox weer terug geven kan.

Alvast bedankt.

Beste Ivar, allereerst welkom op Satellite Fun.

Persoonlijk heb ik weinig verstand hiervan omdat ik dit nooit gedaan heb van Dreambox naar Dreambox, alleen van PC naar Dreambox. Verder is een Dreambox eigenlijk geen mediaapparaat maar een satellietontvanger dus is hij voor dit soort dingen feitelijk niet bedoeld.

Dat doet er niets aan af dat het wel schijnt te kunnen dus misschien heeft iemand wel een idee. Maar even theoretisch gezien heb ik wat twijfels over de mount instellingen.

Client Directory: /media/hdd/server1
De gedachte die je daaromtrent hebt, lijkt me wel kloppen. Maar die server1 directory moet dan wel bestaan of er moet een link zijn naar de dm7025. Heb je dat gecontroleerd of dat bestaat?

Server Directory: media/hdd
Dat zal sowiezo /media/hdd moeten zijn dus hier mist een frontslash.

Welke firmware heb je er op? Want ik heb zelf tegenwoordig OpenPli met de OpenWebif en daar zit al geen mountmanager meer in.

Het lijkt me dat je de opties verder goed hebt ingesteld als de directory's aldus ook op de dreamboxen bestaan als aangegeven.

Er bestaan tegenwoordig ook mediaspeler plugins, zou je ook eens kunnen proberen om deze op de DM500 te installeren (is dan een client) en zo naar de 7025 te verbinden nadat je hem geconfigureerd hebt, om te zien of dat wel werkt.

Communicatie tussen Dreamboxen is goed, maar omdat het in feite geen streamapparaten zijn kan het daar best wel eens wat moeilijker worden. Zou niet de eerste keer zijn. Als je in onze handleidingen sectie kijkt zie je dat streamen van pc naar Dreambox ook best wat voeten in de aarde heeft.

Ondanks dat die beide apparaten ook perfekt met elkeaar communiceren.

Beste Black Tiger,

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb in het verleden inderdaad ook een werkende mount gehad met een PC, en wel de MP3 dir.

Zo kon ik al mijn MP3tjes op de harde schijf van de PC boven, in de huiskamer via de DM500 benaderen.

Dit lijkt me met een Mac dus ook moeten lukken, wat bij mij nog niet het geval is.

Film streamen van en naar PC, heeft nooit lekker gewerkt, veel haperingen of een verschil in video en audio van een halve seconde.

Ik had echter gehoopt dat dit tussen twee dreamboxen, omdat je geen third-party software en of plugins nodig hebt en geen bestandsformaten hoeft te wijzigen soepeler zou verlopen.

Een verkeerde aanname zo lijkt het.

Je vragen;

DM 7025 openpli 1,0,2010,09,11 (deze heeft inderdaad geen mount manager in de webinterface.)

DM 500 Pli jade een versie uit 2009, ik weet niet precies hoe ik het precieze versie nummer tevoorschijn moet toveren.

IK zal eens kijken of ik openpli ook voor de DM500 kan gaan gebruiken.

De frontslash in het server path: /media/hdd wordt automatisch weggelaten door de mount manager wanneer ik de mount opsla.

Ook zal ik eens verder gaan spitten in de handleidingen sectie van het forum en kijken of ik een handleiding DM-> PC kan enten op DM -> DM of Mac -> DM.

Mocht iemand nog tips hebben verneem ik het graag.

Uiteraard zal ik ook mijn bevindingen melden alhier.

Alhoewel het er op lijkt dat ik de enige ben die dit uberhaupt probeert. Wat me uiteraard niet vrolijk stemt.

Bedankt nogmaals en post je laterrrrr

Gr. Ivar.

De versie van Pli Jade hoef ik niet perse precies te weten. Dat hij uit 2009 komt is wel voldoende. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op de oudere toestellen ook OpenPli geprobeerd heb (DM7020 en DM500) maar daar niet zo kapot van was. Ik vond de Pli Jade (inderdaad van 2009) wat rustiger c.q. stabieler draaien.

Het is dat ik nu andere ontvangers heb draaien anders ging ik het wel eens proberen met de 7020 en de 500. Maar de 500 is er niet meer en een mountmanager heb ik niet in de OpenPli.

Het enige wat ik kan adviseren en ook al gedaan heb, is om het eens met de mediaspeler plugin van OpenPli te proberen.

Maar hoe het met de Mac te koppelen heb ik echter geen flauw benul van.

Hopelijk kun je een handleiding aanpassen zodat wel te doen is, mocht het lukken horen we het inderdaad graag. In elk geval alvast succes.

Wie weet met een beetje geluk dat nog een van de andere gebruikers tips heeft.

Jammer de bammer ben ik nu nog verder van huis.

DM 7025 blijkt een green screen of death te hebben.

Nieuwe software geladen dit keer pli jade 3. (2009)

BVN en alle regionale zenders beeld maar de rest niets.

Goed signaal, BER O en tuner lock op Astra's 1,2 en 3.

CCcam geïnstalleerd, newcs cardserver en smartcards opnieuw geactiveerd maar niets noppes nada beeld.

Standaard antwoord van Canal Digitaal is uiteraard, ons signaal is niets mis mee, het zal de tuner of de schotel wel zijn en ik al een week geen TV.

De lol begint me een beetje te vergaan.

Wat mis ik?

Aangezien je een lock hebt moet dat goed zitten.

Je hebt dus alleen een probleem met de gecodeerde zenders.

Wat je met newcs cardserver moet zou ik niet weten, maar welke versie CCcam heb je geinstalleerd? En heb je een Seca3 smartcard van Canal Digitaal?

Installeer eventueel ook even de CCcaminfo plugin, daarmee kun je zien of je kaart nog een geldige datum heeft.

Ik denk zelf niet dat er iets mis is met de tuner of de schotel aangezien de FTA kanalen het wel nog doen.

Ohja, als niets helpt, dan helpt soms ook nog wel eens een factory reset (terug naar fabrieksinstellingen).

Nadeel is dat je dan vermoedelijk wel CCcam opnieuw moet installeren en je zenderlijst.

Kijk ook even of niet per ongeluk Autocam actief is maar de zaak echt op CCcam staat.

Beste Back Tiger,

Dank je wel voor je reactie.

Door de je opmerking: "Wat je met newcs cardserver moet zou ik niet weten, " heb je de oplossing voor dit probleem aangeleverd.

Ik was er zeker van dat zowel de CCcam als de Newcs cardserver nodig waren om met een Pli image beeld te krijgen en deze heb ik dan ook beide klakkeloos geïnstalleerd.

Jouw opmerking heeft me dus doen inzien dat dit waarschijnlijk niet het geval is, na het verwijderen van de Newcs cardserver en het opnieuw opstarten had ik gewoon weer beeld.

Oef!! en daar ben je dan een week mee bezig. (niet full-time hoor)

Enfin, hij doet het dus weer.

We kunnen dus weer verder stoeien met de eerste uitdaging.

Hierover zal ik successen melden indien deze behaald worden.

Bedankt!!

gr. I.

Graag gedaan, fijn te horen dat het weer werkt!

Jouw opmerking heeft me dus doen inzien dat dit waarschijnlijk niet het geval is
Dat is inderdaad niet het geval. Je gebruikt ofwel CCcam ofwel een andere emu (bijv. Newcs). Newcs cardserver heb je alleen nodig als je zelf een cardserver draait. Of als je de kaart via Newcs cardserver wilt laten werken en daar dan middels CCcam of Newcamd op gaat lopen inloggen. Maar dat is allemaal een enorme omweg.

Om gewoon een kaart te laten werken in de Dreambox (althans de meeste kaarten) is alleen CCcam voldoende. Dat dus nog even ter info voor de meelezers.;)

Hopelijk krijg je de rest (het mounten) ook nog gefixed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan