Mpeg 4-2-2

M

moza

Mpeg 4-2-2

Is het normaal dat je die niet op elke ontvanger kunt ontvangen, of is het een software kwestie..

Ik heb een Arnion 6410 (penta 1.09)

Ik weet dat het iets met de Bitrate te maken heeft, de 4-2-2 heeft een veel hogere bitrate als de 'normale' 4-2-0..

Maar ik wil gewoon weten, of het misschien aan de software ligt..of misschien dat je er een andere lnb voor nodig hebt?..

Je hebt er een andere tuner / demodulator voor nodig.
Er is wel een ontvanger die het aankan, maar die loopt dan echt op zn tenen, en het gaat dan ook lang niet altijd goed.
Een andere oplossing is het binnenhalen van de stream met de PC en die er dan aanzetten, dan doe je het dus met heel veel brute kracht, en het is dan dus niet een kwestie van ff lekker kijken.

er zijn berichten dat je met de topfield 5000 4:2:2 kunt kijken
http://www.satplaza.com/422.htm

maar eigelijk zijn er maar 2 manieren om die feeds te bekijken

1- een proffesionele 4:2:2 reciever kopen (zeer prijzig!)

2- een skystar 2 pc kaartje a 69.- euri met progdvb die 4:2:2 aankan

grt
dash

Aha..dacht al dat het aan de software lag...niet dus..

Zo'n skystar2 kaartje heb ik een, maar heb het eigenlijk nog niet daarmee geprobeerd, omdat ik hem heb doorgelusd aan mijn reciever, en het draaien van de schotel is een beetje lastig met zo'n stab...ik moet eerst de sat via mijn reciever zoeken, dan afsluiten zodat de LNB uitgang op die reciever werkt..

(edit)
Zo geprobeerd..Krijg jij wel beeld op je skystar bij een 4-2-2 feed?..
Zal straks eens proberen met ProDVB (gebruik nu MyTheatre)..Ik krijg nu alleen geluid, maar dat krijg ik op mijn reciever ook..
Ik heb het geprobeerd met de feed 7e 10987 H 6666 ( is trouwens TV1..oftwel Belgi? 1)

(edit)..met ProgDVB heb ik wel beeld..

Bedankt..

bij progdvb zit de elecard codec die 4:2:2 beeld op je scherm tovert

die codec is geen freeware...na verloop van tijd gaat er een logo irritant op je scherm springen..........ook daar is een oplossing voor :)
zoek op multidec naar
LogopatchElecardMpeg2-all versions

ik wil hem ook wel ff mailen

grt
dash

Die codec die heb ik wel ergens ( full version...die zit er ook bij als je de Elecard Mpeg2 player 1.35 instaleerd)..Toch bedankt voor het aanbod..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan