MR blijft initialiseren

R

richyk

Beste medesat-liefhebbers, ik ben sinds gisteren in het bezit van m'n eerste Sat setje ! Een Topfield 4000PVR, dual LNB, 88cm Triax met rotor. Wat hulp gehad van winkelier met plaatsen van schotel en aansluiten van TF en inderdaad superbeeld op 5 satellieten

Heb meteen ook een Matrix Reloaded aangeschaft en daar loop ik vast vanwege het gebrek aan kennis ! Ik heb met behulp van de Cas Interface2 de MR eerst gewist (erase) daarna MR1080.bin geladen en geschreven(write) en als laatste gecontroleerd(verify) en kreeg geen foutboodschappen. Tuner op een FTA, uitgeschakeld, mr geplaatst en ingeschakeld. Als ik nu voor het CI-slot kies blijft hij zeggen INITIALIZING

Wat doe ik fout of wat ben ik vergeten ???

Richy

richyk, zo te lezen heb je niets verkeerd gedaan, tenzij je vergeten bent eerst te connecten vooraleer te wissen?? Zo heb je dat wel gedaan , dan kun je proberen om redelijk snel door FTA zenders te zappen minstens 10 keer achter elkaar , daarna op een gecodeerd kanaal en kijk dan of de MR herkend wordt.

Greetz:Josje01

Als je de mogelijkheid hebt even in een ander ontvanger proberen.

Ik weet dat de humax er ook last van had, en toen ik hem in de samsung 9500 stopte werkte hij en kon ik hem ook draaien in de humax 5300

Bedankt voor jullie reacties, heb het met snel zappen geprobeerd en dat werkte niet. Toen heb ik de MR bij de buurman in z'n receiver gestopt en dat werkte helaas ook niet.

Nog even de hele programmeerprocedure herhaald maar helaas geen beeld, kortom ik weet 't ff niet meer ??

Richy

Je moet naar dat je de bin heb geladen wel even de juiste xlink gebruiken anders werkt hij niet.

Mr. Hotbird hoe weet ik of ik de juiste Xilink gebruik ??

Richy

Ik heb goede ervaringen met het programmeren van een dump-file (na een volledige erase) in een matrix revolutions. dat is een dump van een originele module (gemaakt met cas2 interface). Zo'n file is zo groot als het geheugen van de module. In het geval van een revolutions is dat 2mb. Bij een reloaded zou dat 1 mb moeten zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Op zich is het wel nuttige informatie.

Maar of richyk er nog wat aan heeft lijkt me na een kleine 11 maanden radiostilte toch wel sterk. :rolleyes:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan