mr

H

hummaxboy

Hallo

Heb hier een matrix reloaded cam en wil deze via fun kaarten
programeren, maar welek ik ook pak hij gaat niet door met laden
de eerste 3 stappen wel maar dan stopt hij.Geeft hij aan extract
kaart zou moet zijn insert card 2
wie oh wie
groetjes
Hummaxboy

effe wacchten hoor,, je stopt er de eerste fun kaart in,, dan gaat die downloaden,, dan moet die zoiets volgens mij wel zeggen,, haal de kaart eruit en dan op extract klikken volgens mij,, dan vraagt die pas naar kaart 2 als ik het zo allemaal goed uit mijn hoogd zeg.

1.- Selecteer in het CI menu van uw ontvanger de MR die U nu heeft gevolgd door "SEt Up"
Dan "Upgrade Firmware
2.- Het bericht "Erasing old data, please wait..." zal verschijnen gevolgd door "Insert card 1"

3.- Steek de 1e Funcard in de module en kies "OK"

4.- Het bericht "Card inserted, opening" wordt getoond gevolgd door "Performing smart card download..."

5.- Na deze download zal automatisch het bericht "Download card completed, Please, extract it" verschijnen.

6.- Verwijder de kaart en druk op "OK"

7.- Afhankelijk van het aantal kaarten dat u gebruikt voor de nieuwe firmware zal mogelijk om een tweede of zelfs derde kaart gevraagd worden door het bericht: "Insert card 2" etc.

8.- Voeg de volgende kaart in en druk op "OK", herhaal de stappen net zo lang tot de laatste kaart het bericht "Download complete, Copying image and re-booting" in beeld verschijnt. Indien na circa 30 seconden de nieuwe softwareversie niet automatisch in beeld verschijnt steekt u ??nmaal de module zonder smartcard in de ontvanger. Mocht de module niet initialiseren dan kunt u de ontvanger uit en weer aanzetten met de module in het CI slot.

klopt helemaal,alleen als hij de kaart niet herkent dan geef hij aan:
invalid card please extract it.
in dat geval met een andere kaart proberen.
dit heb ik eens zo meegemaakt.
grtz. jlmg

hallo

Hij hgeeft alleen aan extract card maar bij firmware ik moet toch via download werken??
groetjes
Hummaxboy

hoi, als je de kaart insteekt dan liever paar seconden wachten voor dat je ok drukt,

of je kaartje niet goed opgeladen, of als je fun5 of fun6 kaart gebruikt moet je eerst de kaarten ERASEN voor elke gebruik, bij fun 4 of 3 hoef je dat niet doen..

dana

hallo

Onlangs de 1.07.0 gedaan en viel me opdat hij
aangaf card downloading eerst gaf hij imag e fout
aan.Heb de mastera anders ingesteld en duurde veel
langer met schrijven.Nu gaf hij aan dat hij klaar was en extract card gedaan en dan ok en dan mocht kaart 2 erin.
Dus dat was de fout mastera instelling.
Iedereen bedankt voor de info
groetjes
Hummaxboy

hoi in welke stand heb je de mastera dan gezet.

bij mij komt er de melding immage corupt.

greetz rizzla

Dit heb ik ook mee gemaakt, met MR

kaart niet juist beschreven

Volgens mij instellings fout tijdens het beschrijven van de funkaart.

Upgraden naar mr 1.060 is mij gisteren gelukt,
na 2 weken proberen en knoeien.

als de 1e kaart klaar ois met downloaden geeft hij aan "extract card" verwijder de kaart en druk op OK op de ab van de receiver
je ziet nu iets van "plaats fun kaart 2 'plaats kaart 2 en druk wederom op ok op de ab en vervolg de aanwijzingen verder.

Even voor alle duidelijkheid.
De programmer maakt niet zoveel uit hoor, je moet de goede software gebruiken.

Gebruik cartwriter 2.06 goed instellen in de config.
Kaart eerst erasen goed opletten dat je de interne eeprom uitschakeld.

Dan kan je met mastera mastercard ed. heel mooi je funcards beschrijven.
Oja wel goed aangeven welke kaart je gebruikt...

Cardwriter kan niet groter dan fun 5 schrijven ook de versie 2.08 nog niet.

Masterburner kan dit wel

Hallo

Ik had cardwriter 2.08 met fun 6 geen probleem.
heb alleen de instellingen aangepast.
En alles werkt
nu zoeken hoe je de mr kan updaten want sommige kanalen moet ik nog kaart voor hebben.
groetjes
Hummaxboy

ik ben het aan het doen met chipcat en het programmeren loopt goed in combinatie met mastera 1 ik laat het weten of ik hem naar update 106 krijg.

greetz rizzla

ook met chipcat geen succes melding invalid card is wel kl*te dat ding upgraden heriner me de joker ging van de eerste keer.
wat kan hier het probleem zijn als het met cardwriter moet kan iemand de settings op het board zetten er zullen daar veelgebruik van maken denk ik.ik gebruik f*n 5 card.en denk er aan een paar zesjes te halen voor dit cammetje.

greetz rizzla

Chipcat kan niet groter dan fun 2 (64kb) schrijven , dit ter info

bedankt zevering ik ben nu met cardwriter 2.06 bezig en ga het met deze verder proberen.
ik beging nu echt te denken dat ik onhandig ben terwijl ik al jaren bezig ben met deze toestanden lol.

greetz rizzla

Originally posted by rizzla
bedankt, Ik ben nu met cardwriter 2.06 bezig en ga het met deze verder proberen.
ik beging nu echt te denken dat ik onhandig ben terwijl ik al jaren bezig ben met deze toestanden lol.

greetz rizzla

Ik schreef al een jaar gold kaarten voor irdeto,
maar ik ben 2 weken bezig geweest om een funkaart zo te schrijven dat ik mijn MR er mee kon upgraden tot mr 1.060

en haal de update van cardwriter 2.08

groeten Peter

kan je in het kort mischien even neerpennen hoe je te werk gaat met cardwriter de instellingen heb ik begrepen.de flash gaat er op maar de eeprom geeft nog problemen.moet daar onderaan wat aangekruist worden bij het schrijven naar de eeprom.
eeprom uitvinken bij schrijven flash had ik gedaan.hoe staan de instellingen voor de mastera in je cardwriter ingesteld?????????

greetz rizzla

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan