Mri scan

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
764
Punten
113
Leeftijd
74
Omdat de r?ntgen foto's geen uitsluitsel konden geven of ik wel of geen hernia heb krijg ik nu een oproep voor een mri scan.
Geen idee wat me te wachten staat, schijnt veelvuldig gebruik van gemaakt worden. Iemand ervaring met zo'n scan zodat ik me een beetje kan inbeelden wat er gebeurd.

Denk aan tijdsduur ongemak ed.
Ben nogal een schijt huis als het om die gemaskerde witte en groene jassen gaat.

Ja heb er wel ervaring mee, het ligt er aan of je wat last hebt van claustrofobie of niet en welke scanner dat ze gebruiken. Er bestaan tegenwoordig al redelijk open scanners.
Normaliter zijn het een soort uitvergrote beschuitblikken waar je dan op een bedje in komt te liggen.

Ongemak bestaat er eigenlijk uit dat het allemaal wat krap is en dat je langere tijd stil moet liggen. Afhankelijk van de scan die ze moeten maken en of het meteen goed lukt, hoeft dat niet perse lang te duren. Kan in een half uurtje gepiept zijn, kan echter ook langer duren.

Kijk hier even, niet schrikken, dit is dus zo'n tunnelbuis:
http://www.hartcentrum-eindhoven.nl/onderzoeken/cardiac_mri.html

Staat ook veel info bij, maar dit is dus voor een cardiologische scan (hart etc.). Het kan best zijn dat jij er geen 90 minuten onder hoeft.

Maar het is dus in elk geval volkomen pijnloos en als je geen claustrofobie hebt is het goed te doen. Ik kan al mensen die onder het ding in slaap zijn gevallen.

Hallo

Neem een CD mee met je favoriete muziek, dat hielp bij mij.
Je hebt periodes met veel herrie, dan telde ik mee.
Bij mij waren 5 van deze vervelende periodes.
Probeer zo ontspannen mogelijk stil te liggen.
Na 20 a 25 min is het over.
Sterkte

Stelt niks voor heb het al meerdere keren ondergaan vanwege hartproblemen en beroertes.
Je moet gewoon een tijdje stil liggen en ook dat is wel vol te houden.

steld n iks voor krijg hem ieder jaar duurd 20 tot 30 minuten

Hartelijk dank voor de opbeurende berichten.

Hier word ik een stuk rustiger van. (verwachte wachttijd 10 werkdagen dus nu nog 9 te gaan)

Vanmorgen nog langs de tandarts geweest om te vragen of de schroefjes in de voortand (om meer houvast te geven aan de vulling, meer vulling dan tand ;-)) schadelijk konden zijn voor onderzoek,

Idd zaten er schroefjes in de voortand maar deze zijn van titanium en zijn ongevoelig voor magnetisme (gelijk 2 gaatjes dicht gemetseld, aardige man.)

Tip van eigen cd meenemen is erg goed ( wordt een CD van Enigma )

Een mri-scan die doen ze bij mij iedere 2 jaar, ik moet eerlijk dat ik er meestal bij in slaap val. ;)

Ik heb de MRI voor hernia pas achter de rug.
Al met al heeft het ongeveer 20 minuten geduurd, en je krijgt voor het gemak een soort rol onder de knieholtes.
Ik lig wel altijd met de schouders klem in dat ding, en moet zeggen heb maakt een pokke herrie. Je mag een eigen CD meenemen maar eerlijk gezegd hoor je daar weinig van door de herrie.
Bij mij was de uitslag geen hernia maar artrose en daar was weinig aan te doen.
Pijnstillers en ermee leren leven was het advies.

ieks artrose dat is zwaar kloten want dat betekent idd dat er niks aan te doen is.

Mee leren leven , net als ik met prostaatpijn, geen infectie , geen vergroting en langdurig zitten erg pijnlijk, altijd pijn in de schaamstreek en liezen en in het gebied tussen pe en a nus, Krijg je een zooitje ontspanners mee en pijnstillers en ach meneer er zijn ergere kwalen , Doei

Net vier achter de rug ook met vloeistof gehad stelt niks voor je ballen geven licht daarna

Komende woensdag avond ben ik aan de beurt, iig geen contrast vloeistof. Huisregel is dat s'avonds dat niet mag. Wachttijd dus 6 werkdagen valt me reuze mee.

Bij mijn laatste scan riep de zuster tegen mij :megafoon: "adem inhouden". Ruim 10 minuten lang bleef het muisstil.

Het is een wonder dat ik nog leef. :)

Nou wees blij geen vloeistof ga je licht van geven en lichtgevend plassen.

De hele dag me zitten opvreten voor dit onderzoek louter en alleen vanwege het ongewisse.
Met een hartslag van over de 100 richting MRI scan. (aard van het beestje)
Koptelefoon op blaasbalg in de hand, voor nood, kon het bonken gebeuren.
Sky Radio als toetje, kussen onder het hoofd en onder de knie?n en stil liggen was het advies dan is het in een kwartiertje gepiept en daar begon het gebonk en geklop.
Na 2 minuutjes werd ik volkomen rustig omdat ik de omgeving en het geluid kon plaatsen en idd binnen een kwartier klaar.

De assistent zei nu komt het lastigste , ik dacht oei wat weet ik niet, dus ik vroeg wat dan?? hij zei weer van de tafel afkomen met je rugklachten hahahahahaha de grapjas.

Nu maar wachten op de uitslag en eventuele vervolg .

De tafel was toch wel gezakt naar de startpositie?

Succes met de uitslag.

Ik hoop op een gunstige uitslag voor je.
Gelukkig is het onderzoek achteraf dus toch nog meegevallen.
Nu maar hopen dat er een goede behandeling mogelijk is.

Beste allen en CrazyMotha

Geen Hernia maar artrose aan L3 en L4 ?? en daar was weinig aan te doen.
Pijnstillers, fysiotherapie en ermee leren leven was het advies.
Schijnbaar standaard diagnose als je wat ouder bent

CrazyMotha welke pijnstillers heb jij voorgeschreven gekregen?

Ik heb code?ne 20mg en ibuprofen 600mg beide vergoed
Code?ne was oorspronkelijk gecombineerd in een paracetamolletje maar die worden niet vergoed.(18€ voor 30 stuks) Dus met de HA overlegd om alleen code?ne voor te schrijven en de paracetamolletjes koop ik wel bij de ALdi.
En idd losse code?ne wordt wel vergoed (ik kom wel ieder jaar met gemak over de eigen bijdrage heen)

Op zich wel geruststellend dat ik niet op de snijtafel hoef aan de andere kant , niks aan te doen en mee leren leven.
Hopelijk dat de fysiotherapeut nog voor wat verlichting kan zorgen..

Sterkte ermee kerel oud worden is niet leuk.:rukken:

Phuu... nja, ik weet niet wat nu fijner nieuws was geweest, een hernia of de artrose. Het is allebei maar niks.

Maarja als je het nog met ibuprofen en codeine kunt doen is het prima.
Ik moest voor mijn reuma Naproxen slikken met Nexium als maagbeschermers. En da's allebei troep want Naproxen slaat weer op de darmen dus tja...
Ik nam die dingen dan ook alleen nog als de pijn niet meer te harden was.

Da's inderdaad minder leuk, maar ofschoon het cru klinkt zijn er inderdaad ergere dingen. Heeft de neuroloog tegen je gezegd dat je artrose hebt of iemand anders. Is het wellicht discopathie? Dat is het verouderen van de tussenwervelschijf (bij jou dus alleen L3/L4). Soms opereren ze ja dan, maar dat is zeker geen garantie om van de pijn af te komen. Wat je in ieder geval zelf kunt doen: is een bekkenfysiotherapeut zoeken en zorgen dat die je goede stabilisatie oefeningen kan aanleren, welke je echt gedisiplineerd heel je leven zal moeten doen. Je kunt evt. ook vragen een revalidatie traject te volgen. Op een gegeven moment is het proces zover, dat de pijn weer afneemt en je rug daarmee ook een stuk minder flexibel is.

BlackTiger schreef het al, maar heb je een maagbeschermer, zo niet vraag dan de neuroloog eens of dat niet noodzakelijk is...

Sterkte er mee.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan