msi kt4av

H

hatz

mijn zoon heeft een moederbord kt4av met hercules 3d graphics kaart de 3d prophet 9600 met 256 mb ddr agp 8x

maar we krijgen hem niet ingestelt op 8x agp zelfs niet met de nieuwste drivers ?

gr hatz,

iemand ervaring hier mee zijn al een tijdje bezich maar niks hoor?
bios instellingen en alles geprobeert
DENKEN WE????

Je zult het al wel geprobeerd hebben of zelfs er al wel op hebben staan, maar toch vraag ik het:

Welke versie Direct-X staat er op de pc?

bij instelingen smartgard krijg ik agp snelheid niet aan dus agp werkt niet ik heb in de bios alles wat met agp te maken heeft aan gezet + nu bij ati (via the matrix)de nieuwste drivers gedauwnlaod en krijg nu de melding ook niet meer van elec antekening ontbreekt dus het zijn wel de goede drivers die bij xp oren.
er staat warschijnlijk 1 vinkje fout maar wie weet het?

gr hatz,

is de nieuwste bios versie een oplossing of maakt het niet uit.

directx 9.b opnieuw geinstalt.

gr hatz,

het blijft een pc.

Ik vind het vreemd.
AGP is hardware. Alszodanig dat software er niet zoveel mee te maken zouden moeten hebben. Dus lijkt mij een bios instelling voldoende. However, hoe merk je dan dat 8x het niet doet? zie je dat? geeft hij errors? of wat?

G

En als je beeld heb... Tja, waar maak je je dan druk om? ;)

bij instelingen ati tapblad smartgard staat de agp uit en dus niet op 4 of 8x ik heb de nieuwste drivers gedauwnlaod bij ati en de bios naar fabriek insteling gebracht (batterij even verwijdert) daarna opnieuw ingesteld geeft nog geen agp aan?
maar zoals je opmerkt werkt hij wel battlefield vietnam draait als een speer toch vindt ik het vreemd dat hij die instelling niet aangeeft.

gr hatz,

Zoals ik al zei, ik vind het vreemd.

Voor zover ik weet is AGP geen instelling maar een slot zoals PCI een slot is.
de 4x of 8x kan je met USB vergelijken. Daar heb je er ook twee van. Een snelle en een zeer snelle.

Het is gewoon afhankelijk welke kaart je erin stopt: een 4x of een 8x.

Dan ziet het slot: heee.... dat is een 8x

Nu denk ik zelfs dat 4x en 8x niet eens inelkaar passen: dus als jij een 4x agp kaart heb en je wilt die in een 8x slot duwen... dat gaat je volgens mij niet lukken (tenzij moker).

Dat die instelling in je software zit... pfff... show (m$ gedoe) Als ie ut niet had gepakt, had je ook geen beeld gehad. En dan bedoel ik GEEN, in de zin van "monitor springt niet aan / blijft zwart".....

Snapu?

Mooi

Ik ook...

Vragen?

Geen vragen....

[SIZE=-6]!@#$%^windows[/SIZE]

het moederbord is een msi kt4av en ondersteunt 8x agp moet dus werken.
de videokaart is een hercules 3d graphics 256mb ddr agp 8x

bijde ondersteunen 8x agp zoals je al zij als het werkt is het goed maar bij instellingen ati beeldscherminstelingen geeft hij geen agp aan altands agp staat uit maar blijkt wel te werken,
battlefield vietnam draait hij perfect zou je zeggen dat het werkt...

gr hatz,

Waarschijnlijk draait ie gewoon in 8x. Om dat te controleren moet je een system info prog installen zoals sisoft sandra of everest.

LEES NOU!!!!!!!!

Originally posted by BiG_G

Nu denk ik zelfs dat 4x en 8x niet eens inelkaar passen: dus als jij een 4x agp kaart heb en je wilt die in een 8x slot duwen... dat gaat je volgens mij niet lukken (tenzij moker).

Moet lukken, is backward compatible.

het moederbord is een msi kt4av en ondersteunt 8x agp moet dus werken.
de videokaart is een hercules 3d graphics 256mb ddr agp 8x
????

LEES NOU!!!!!!!!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

gr hatz,

Dat is het probleem hij ziet het niet ??????

Het werkt toch???

Je hebt toch beeld????

Als het niet werkt heb je geen beeld!!!!!!

Dat een software pakketje aan/uit optie heeft... Nou, zal wel foutje zijn oid.

Urqsworth melde dat ze backward compatible zijn:
dus een agp4 videokaart in een agp 8slot kan wel, maar andersom dus niet!

Probeer dat maar, als het al lukt zal je geen beeld hebben!

G

moederbord,
eagel tec m825LR agp 4x

videokaart,
hercules 3d graphics 256mb ddr agp 8x

werkt als een speer past zonder hamer alleen agp word tot 4x ondersteund.

moederbord,
epox bx3 agp 4x

videokaart,
hercules 3d graphics 256mb ddr agp 8x

werkt als een speer past zonder hamer alleen agp word tot 4x ondersteund

gr hatz,

als je alles probeerdt wat blijft er dan nog over !

Nu vind ik het ook erg vreemd... En dan bedoel ik de openingszin van jouw.

Als het allemaal werkt, dan moet er idd een keuze / optie zijn om de een of ander aan te zetten.
En als die optie wel bestaan, maar niet werken.....

tweakers al geprobeerd?

/me is nu ook uitgeluld..... (en dat gebeurt niet snel)

One AGP (Accelerated Graphics Port) 1.5V 8x/4x slot
Dit vond ik op de site van de fabrikant.
Nu check eens het Voltage van je Hercules kaart, volgens mij zijn er 2 voltages op AGP mogelijk.
Bij een fatsoenlijk moederboard (waar ik persoonlijk msi niet toe reken) krijg je een kaart van het ene voltage niet in een slot van het andere voltage geduwd.
Ik kan bij de specificaties echter niets terugvinden dat deze Prophet op een ander voltage zou draaien.

Wel zie ik dat ie ook 4x leverbaar is, misschien hebben ze je wel (al dan niet per ongeluk) een 4x in de handen geduwd.
Klik hier voor de specificaties op de site van Hercules.

ik heb deze kaarten via de groothandel gekocht al een tijdje terug
eerst gaf hij wel 8x aan met xp, later heb ik xp met sp1 geinstaleert en begon het gekloot terwijl de andere pc geen last hadden nu ik de nieuwste drivers heb geinstaleert 3.10 van ati geeft hij softwarematig geen 8x aan maar zoals big_g al aan geeft als hij werkt wat zeur je dan?
bij een zwaar spel (batelfield vietnam) sloeg hij gewoon uit (restart) nu met de nieuwste drivers 3.10 werkt hij perfect zelfs als surver doet hij het goed,

gr hatz,

is het voltage in de bios vooor het agp slot ook handmatig in te stelen, als dat zo is gaan we weer expirimeteren?

Bij sommige boards is dat handmatig in te stellen ja, maar daar zou ik niet aan gaan beginnen want je vernaggelt meteen de zaak ermee.

Indien je kaart goed werkt met de nieuwste drivers, zou ik ook adviseren zo te blijven draaien en te wachten op SP2.
Het is mij overigens ook al opgevallen dat niet alle updates en fixes van XP ook verbeterend werken, vaak dichten ze wel gaten, maar vernaggelen ze weer andere dingen die dan strange gaan doen.
Het is gewoon weer een bewijs dat MS blijft knoeien in plaats van fatsoenlijk programmeren en zich ook blijft met bemoeien met software en drivers waar ze gewoon met de poten vanaf moeten blijven.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan