msn, logitech messenger webcam

• Topic starter kilometervreter
  • Startdatum
K

kilometervreter

Hallo allen,

Sinterklaas bracht onze kids een logitech quickcam messenger. Werkt perfect behalve het geluid in msn messenger. Men hoort ons niet. Het opnemen met de geluidsrecorder in windows werkt wel dus de ingebouwde microfoon werkt. Wie weet wat en waar ik iets anders moet instellen? (windows xp pro, geprobeerd op verschillende computers) msn met audio via het aansluiten van een microfoon op de geluidskaart welkt prima.

groeten

Check de volumeregeling eens van windows, het zou kunnen zijn dat je microfoon uitgezet word.
Normaal moet dat wel, maarja als het niet werk zul je eens moeten kijken of je daar ergens iets regelen kunt.

Als ie werkt met gewoon opnemen in windows moet ie ook met cammen kunnen werken.

noppes, volume staat niet gedempt. ook staat in msn de micro op camera geselecteerd. Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het win xp pro gaat zijn die de boel verziekt

Zou kunnen. Zelf kan ik het niet testen, heb hier wel een webcam (die zoals ik nu zie van mijn monitor gefl*kkert is) met microfoon erin, maar heb voor geluid een aparte microfoon aan mijn headset.

Kijk eens in het configuratiescherm bij "Geluiden en audioapparaten" onder "spraak" en dan onderaan bij "spraak opnemen" of daar je camera ook staat geselecteerd als standaard apparaat.
Hetzelfde bij het tabblad "audio" en dan "opnemen van geluid".

Kan zijn dat daar nog iets anders staat dan je camera en het probleem daardoor veroorzaakt word.

Ik heb de modem/router van e-tech op de reservebank gezet ;-) en daarvoor in de plaats hebben we nu een Draytek die UPnP (Universal Plug and Play) ondersteund.

? Waarvoor heb je upnp dan nodig in je router?

dit is wat draytek erover schrijft:

"Veel programma's zijn geschreven voor een situatie waarin slechts een enkele computer aansluiting heeft op het internet en houden er geen rekening mee dat sommige computers achter een router kunnen zitten. Dit probleem doet zich met name voor bij sommige spellen en communicatieprogramma's als MSN.

Microsoft Windows XP beschikt over "Universal Plug and Play", een mogelijkheid om dit soort problemen correct af te handelen. Dit werkt alleen in combinatie met routers die hiervoor zijn voorbereid, zoals de Vigor 2600 series.

Veel van de problemen welke zich met spellen en communicatieprogramma's voordoen kunnen overigens ook worden opgelost door de router correct in te stellen. Daarnaast herkennen routers sommige veel voorkomende communicatie welke problemen veroorzaakt. De Vigor 2200 en Vigor 2300 serie routers handelen veel van het MSN verkeer correct af zonder gebruik te maken van UPnP."

Nja, vind het maar een vaag verhaal. Het -lijkt- me eerder een verkoopverhaal van Draytek.

Als je het even theoretisch bekijkt dan handelt een router netwerkverkeer af. Tcp, UDP, ICMP verkeer, allemaal protocollen. Camera en sound en alles wat je maar denken kunt, word in je pc vertaald naar een netwerkprotocol en dan het netwerk op gestuurd door je netwerkkaart.

Een router doet alleen het verkeer afhandelen daar of daar naartoe. Het is wel zo dat je bij sommige routers meer portmappings kunt maken als bij andere en daar kan wel een bottleneck komen te zitten.
Maar UPnP op een router? Ondanks het verhaal wat je hier schrijft van Draytek, kan ik het nog niet geloven, wat moet je met Upnp op een apparaat wat niets met upnp doet maar alleen netwerkverkeer afhandelt?

Let wel! Ik zeg niet dat het niet -kan-. Alleen geloof ik het theoretisch gezien momenteel niet.
Hier werkt MSN ook met camera en microfoon en alle andere fratsen die ik hier op mijn netwerk doe. Als je het mij vraag is het een kwestie van goed instellen, maarja wie ben ik, daarnaast kan ik het ook nog eens goed mis hebben, weet namelijk ook niet alles.

Maar zou het wel interessant en fijn vinden, als iemand met verstand van zaken dit verhaal van Draytek zou kunnen bevestigen want fabrikanten geloof ik in principe niet voor 100% en de E-Tech is minstens even goed als de Draytek als ie al niet beter is.
Ben er dus nog niet echt overtuigt van maar vind het wel erg interessant gezien mijn netwerk interesse.

ik heb er weinig verstand van maar weet wel dat het met deze router perfect werkt (het is overigens mijn tweede draytek sinds ik adsl heb. Heb hiervoor een sweex wireless gehad, was ik niet tevreden over en heb ik verkocht. de alcatel modem is laatst stukgegaan na 2 jaar trouwe dienst (evenals de vigor2200e van draytek) en daar had ik de e-tech voor als reserve in huis (je zal midden in het weekend eens zonder internet komen te ziten ;-)) maar wilde toch mijn notebook weer draadloos dus moest er weer een vertrouwde draytek router komen. Nu doet het probleem zich voor met de router van mijn vader. die heeft een wireless router van belkin. wel beeld geen auido met msn :-(

Hmmz... het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat er software in die Draytek zit, die zoiets detecteert en het audiokanaal gewoon mee open zet.
Anders zou je eens moeten gaan checken op msn technische details of het audiokanaal soms op een andere poort zit dan het beeld (zou best kunnen).

Daar zou ik me tenminste dan iets bij kunnen voorstellen, maar in dat geval ga je dus van een router meer een stukje pc maken. Is qua ondersteuning natuurlijk niet slecht, maar het tast wel de standaard beveiliging aan als een router zelf gaat denken.

Toch eens zien of ik iets hierover kan vinden in msn.

Thanks KMV, we gaan onze blik er eens op gooien.

Ik ben een druif.:(

Heb dat stuk eens gelezen en er bestaat dus inderdaad zoiets als een uPNP compatible firewall. Vraag me niet wat het is want uit het stuk uitleg van MSN begrijp ik er nog altijd de ballen niet van.
Verder heb ik diverse pc2pc spraaktoestandjes gehad en nog nooit hiervan gehoord laat staan compatibiliteit gehad. Typisch weer iets van M$ dus (althans daar lijkt het op).

Is een standaard Linux iptables firewall dan uPnP? Dat is de firewall die ik gebruik, en tussen deze firewall/router en het internet hangt dan nog een E-Tech modem/router annex B.

Het verhaal is in elk geval weer iets wat door M$ aan het slingeren is gebracht, net als andere niet-standaard zaken die M$ als standaard invoert.
Hier een stukje wat ik op google vond erover:

That brings us to Microsoft's attempts to simplify various networking problems from the end user's perspective. Microsoft has a broad strategy of having devices when they are brought into a LAN, they can be queried as to their functionality and services. Ultimately, they expect such items as thermostats and clocks to be network capable. Having devices and services cooperate with PC's is the goal of the UPnP organization, which is lead by Microsoft. Universal Plug and Play is a set of protocols and API's that allow the devices to interoperate.

Obviously, a firewall is such a device on the network. Manufacturers are beginning to offer firewalls that offer UPnP capability. One of the solutions to the NAT problem described above is called NAT Traversal. This allows for applications to programmatically control functions within a UPnP capable Firewall. Microsoft has included API's for UPnP and for NAT Traversal in Windows XP.

Er is dus onder leiding van M$ een organisatie opgericht deze uPnP als standaard in te voeren en de Api's ervoor te maken enzo. Steeds meer firewalls beginnen hier ondersteuning voor te maken, maar uit de rest van het stuk blijkt dat nog niet elke router/firewall dit heeft. Zo schijnt de Linksys het ook niet te hebben. Waarschijnlijk de e-tech ook niet. I don't know. Maar ik snap nu wel waarom ik het niet wist.:)

Misschien kun je dan iets anders proberen, bijv. in plaats van de microfoon van de webcam een losse microfoon gebruiken? Wellicht dat dit een optie is voor je vader?

het gedoe rondom de audio in msn is hardware specifiek. met de e-tech modem/router konden we met msn geen gebruik maken van de microfoon in de logitech webcam (die doet het prima met al het andere waar geluid nodig is) maar sluiten we een aparte microfoon aan op de microfoon-in op de geluidskaart dan deed deze het alleen op de pIII hier in huis, niet op de andere 'modernere' computers hier in huis (7 in totaal ..ja erg he.....maar 3 van de kids, 1 voor het vrouwtje en 3 voor mezelf ;-))

uPNP: nu is er bij de netwerkomgeving het volgende te zien nadat we de upnp in de router bij UPNP Service Setup "Enable UPNP Service" aangezet hebben: internet gateway DSL "PPPoA Connection op Router" wat het verder allemaal inhoud weet ik niet maar wel dat het werkt.

gegroet

Och 7 pc's is geen schande, dan kan ieder ook rustig achter zijn eigen machine werken. Wat erger is, is dat een externe microfoon het maar op 1 van al die machines doet, dat is toch ook wel hoogst curieus te noemen.:)

wat is dat hulp op afstand van msn toch gemakkelijk hey. heb net op die manier de computer en router van pa op orde gezet (ff langsgaan is 5 kwartier rijden ;-)) en kwam tot de ontdekking dat die belkin router ook uPNP ondersteund en je raad het al: werkt nu allemaal als een tierelier nadat ik die had enabled

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan