Multy boot

P

Ptje

Wie weet of multy boot kan met de dream, zonder geheugen problemen te krijgen. Ik heb nu nog maar 717 kb over, das nie goe. Ik heb 1.07.4 als basis software, met dream 13b als plugin voor multy boot. Ik kan in de image die ik gebruik, geen init vinden op de plaats waar hij thuis hoord. In alle andere image`s wel die ik kan booten. Weet iemand misschien nog andere locatie voor de init ? Of een andere oplossing ?

Dat kan wanneer je gebruik maakt van een harde schijf, USB stick of memory kaartje. Van die laatste ken ik de naam niet precies.

Je gebruikt dan als basis de orginenele software en het programma'tje dreamflash.

Je kan, wanneer je een HD gebruikt, opstarten met 9 verschillende versies.

In dit geval heb je geen geheugen problemen. Elke versie gebruikt zijn eigen zaplijst en init. Het multibooten laat je over aan dreamflash.

Ik heb er een Hd in, maar de image die ik nu draai, bezit geen Init. Met zoeken vind ik hem in alle images, maar niet in deze. Kan die ook anders heten ?

Ik heb er een Hd in' date=' maar de image die ik nu draai, bezit geen Init. Met zoeken vind ik hem in alle images, maar niet in deze. Kan die ook anders heten ?[/quote']
Hij hoeft er niet in te zitten... kijk eens in /etc/init.d/rcS of daar /var/etc/init ergens staat... als dat zo is kun je de init file daar gewoon aanmaken en wel even chmod 777 init doen natuurlijk :)

Ik heb er een Hd in' date=' maar de image die ik nu draai, bezit geen Init. Met zoeken vind ik hem in alle images, maar niet in deze. Kan die ook anders heten ?[/quote']
Wanneer je gebruik maakt van dreamflash, is de init niet interessant.

Je zet de images waarmee je wilt gaan draaien op de harde schijf.

Wanneer dreamflash geïnstalleerd is op de box, kan je na het drukken op de blauwe toets aangeven in dreamflash welke image je wilt installeren. Bij het opstarten krijg je dan de keuze met welke image je wilt draaien.

Dat snap ik Dirk, maar waar denk je dat ik die init voor wil gebruiken ? Niet om Multyboot te maken. Interessant is ie wel degelijk, want dat geheugen te kort is niet goed. Jcsat heeft een goede oplossing die minimaal het proberen waard is.

OK!

Ik wist niet dat het jou niet specifiek om het multibooten ging.

Het geheugen is inderdaad een beetje krap.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan