Nabilo ism multiboot?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
740
Punten
113
Leeftijd
59
Vandaag door een storingkje met de Dreambox, stekker eruit ding compleet over de rooie, usb-stick werd niet meer gezien??? Hij startte enkel nog op zonder de stick, nu met een andere usb-stick doet hij het weer.

Maargoed aan de slag dan maar weer, de nieuwste images erop en meteen multiboot...

Gemini 4.50 loopt als een trein, maar Nabilo laat zich in de multiboot niet opstarten, de Dreambox blijft gewoon hangen?

Ik weet zelf even niet waar het aan ligt, maar na de stroomstoring lijken er meer dingen fout te gaan, want de flasherase gaat niet meer, en via de serie?le kabel met het programma Dreamup, is de Dreambox ook niet meer te bereiken.

Gelukkig is het via Flashwizzard wel gegaan, er staan 2 images op, helaas 2 keer Gemini, maar nogmaals Nabilo wil niet gaan draaien, ik krijg het startscherm van Nabilo, maar daarna is het over.

Wat kan dit zijn? Wellicht het feit dat er geen flasherase gedaan kan worden, en dat er toch nog stukjes van de oude image op staan, die erop stond toen het fout ging ?

Kun je ook geen flash erase vanuit menu doen?

Menu - instellingen - geavenceerde instellingen - fabrieksinstellingen herstellen.

Hierna zou ik de erase image er ff opzetten en daarna de laatste cvs image alles ff serieel.
Vervolgens met flaswizard de multiboot images installeren

Dat heb ik idd even niet geprobeerd, want ik dacht echt even dat het ding overleden was, want nadat de stekker eruit geraakt was tijdens het verplaatsen starte hij helemaal niet meer op, en benaderen ging ook niet..

Afijn hij loopt nu weer, maar ik ga het over een paar weken als de vakantie daar is het nog eens proberen, en dat ding eens helemaal leeghalen.

Toch even terugkomend...

Ik snap trouwens eigenlijk niet dat in de multiboot wel gemini 4.50 wel opgestart word, maar Nabilo niet?

Want beiden staan op de stick, en op de flash staat Gemini 3.40, en dus uit die 2 kan ik wel kiezen...

Eens zien wat Nabilo doet als ik hem op de HD zet... Ik kom hier nog op terug.

Je flash image is gewoon corrupt.

Een image in multiboot gebruikt de drivers van de image die in de flash staat.

Of Nabilo in je flash zetten. Heb ik ook gedaan, nergens meer problemen mee. Ook niet met images in de multiboot.

Dit weekend is er te weinig tijd om hier serieus mee bezig te zijn, schijnbaar rijdt er nu eentje over de daken, dus we zitten hier allert in de woonkamer.

Waar ik beeld wil hebben is er beeld op dit moment, we kijken komende week wel even.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan