Nabilo netwerkshare uitschaken, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.302
Punten
113
Leeftijd
61
Ik heb een Nabilo v08 image op mijn Dream 7020 staan.
De optie "enable file sharing" staat uit.

Maar als ik in windows mijn verkenner open trek zie ik onder de netwerkomgeving toch:
"Harddisk op Dreambox Network Services (Dreambox)".

En dat wil ik dus niet, het lijkt er op alsof er nog een Samba server of zoiets actief zit, maar in de firmware vindt ik zo vlug geen optie waar dat uit te schakelen is.

Weet iemand waar dat zit of hoe dat uit te schakelen is?

Onder Pli,

Sinds een weekje ben ik met deze img. bezig en ik dacht dat er onder netwerkinstelling iets van samba. Misschien dat je er wat aan hebt maar ik denk dat jij hier al naar gekeken heb.

;)
Nr.10

Ja inderdaad, onder Gemini heet het ook "Samba file sharing" en zit onder de expert setup. Bij de Nabilo "File Sharing" en ook onder de netwerk setup, maar die staat niet aangevinkt, toch blijft ie zichtbaar en ook bereikbaar in de netwerkomgeving.:(

Maar in elk geval bedankt voor het meedenken.
Niemand anders aanwezig die zo'n mooi image als de Nabilo gebruikt en dit probleem herkent?

Misschien voor de zekerheid, toch je password veranderen!?

Ben nu toch aan het kijken wat het lekkerste werkt op die 7020, zal gelijk kijken of ik hem erop kan zetten straks.

Heb jij misschien een linkje voor de download van de img.

Alvast bedankt.

;)
Nr.10

Password wijzigen? Knappe jongen die hier door mijn Linux firewall aan de Dreambox komt.:)
Dus dat heeft eerlijk gezegd weinig zin want bijv. zaken als de netbios poorten 139-140 en 445 (winflut) etc. zijn apart nog eens afgesloten, niet alleen van buiten naar binnen maar ook van binnen naar buiten.
De http en ftp poorten zijn geredirect naar desbetreffende server. Inkomend verkeer wat gedirigeerd is naar de Dreambox toe, is afgeschermd op basis van inkomend ip adres als dat al het geval is, want ik ben even wezen kijken, er is geen enkele port-forward naar de dreambox toe dus tja, zie er maar eens op te komen van buitenaf.:)

Maar het is in bepaalde gevallen zeker een goede tip voor de meelezers.

De download van de Nabilo? Tuurlijk, staat gewoon bij Dreamboxworld.com daar hang ik altijd rond voor mooie images.:)
Dikke kans dat ik hem ook op Fun ga zetten als de nieuwe uit komt.

Hij staat op de 7020.

Draait lekker allen blijft de harde schijf lopen. Nu kan je onder de blauwe knop en dan weer blauw de time out veranderen. Nu weet ik dat 0 aan is maar is 1 dan 1 min. (na 1 min min. uit of na 1 min. weer opnieuw aan)

(Geen netwerkproblemen meer,zoals bij de 4.1 Verder vind ik dat er veel meer plugins beschikbaar zijn.

Denk dat deze erop blijft.

;)
Nr.10

De harde schijf blijft lopen? Vaag. Ik heb er ook een HD in zitten maar die gaat hier automatisch na een aantal minuten niet gebruiken uit.
Heb je soms de /var naar de HD gemoved? Zoja, dan kan dat wel eens gebeuren.
Bij mij staat het als volgt:
Timeout Hard Disk in Minutes: 5
Acoustic Hard Disk: 160
Hard Disk Status: sleeping.

Volgens mij zijn dat de standaard instellingen want ik ben er nooit aan geweest.

Er zijn inderdaad veel plugins op, ik neem aan dat je de key updater ook al gevonden hebt, alhoewel die niet altijd goed werkt met D+.:)

Zal de status veranderen van de harde schijf. De var staat op de usb en dat gaat allemaal goed.

Verder loopt alles nu goed. De aansluiting op het netwerk verliep goed, gelijk contact met internet. (het lag dus aan gemini 4.1)

Dus vaders is weer tevreden.

;)
Nr.10

Fijn te horen dat het inderdaad aan Gemini 4.1 lag, daar hoor ik de laatste tijd meer problemen over. Dan wordt dat een versie om over te slaan. Maar eens afwachten hoe de 4.2 gaat worden.

Goed dat pa ook tevreden is, begon me al ongerust te maken.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan