Nav 2003

1

123plons

Ik heb op de PC Norton 2003 staan.
Maar na een infectie met een virus (welke weet ik nog steeds niet) wordt Autoprotect bij het opstarten vanzelf uitgeschakeld en ben ik nog niet beschermd.

Komt iemend dit bekend voor?
En zo ja wat is er aan te doen??

Plons

Ja komt heel bekend voor.

Start Norton op, en ga hem van daaruit eens activeren, vanuit de configuratie dus van Norton.
In de meeste gevallen geeft hij dan aan dat ie het niet wenst te starten en zet er een foutnummer bij of een link.

Je kunt dan op de site van Symantec achterhalen waar het om gaat.
In de meeste gevallen gaat het om een van de bekende wormen waarvoor bij Symantec ook al een cleaner te halen is.

Je kunt bij Symantec ook een online virusscan doen, die zal ook aangeven wat het probleem is en waarmee je het cleanen kunt. Misschien (heb ik niet geprobeerd) als Norton zelf wel nog gewoon werkt en up2date is, zou je hem ook nog weg kunnen krijgen met een scan van Norton zelf, maar dat zal wel niet.

@BT

H? thanks daar had ik nog even niet aan gedacht.
Maar als ik autoprotect aan zet dan accepteerd hij het gewoon.
een met een scan vind hij ook niets.

Ik zal eerst eens gaan kijken bij Symantec

Alvast bedankt.
Als ik wat meer weet lees je het wel

Plons

Toch kans dat je dan een infectie hebt.
Wat ik ook megemaakt heb, is dat NAV dit grapje uithaalt, als je hem installeert VOOR dat je Service Pack 1 uitvoert.

In dat geval moet je hem effe volledig verwijderen, maar dan echt goed, dus daar heb je die aparte tools voor nodig, ook bij Symantec te downloaden.
Eerst netjes uninstallen, dan middels de tool verder verwijderen en dan herinstalleren.

Let ook op dat in je XP "Terminal Services" niet uitgeschakeld is anders wil ie ook nog vervelend gaan doen.;)
Suc6.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan