M
Matrix
Heeft iemand ervaring met navullen van epson c82 (printer) cardridges? Ik ben er een tijdje geleden bij een kennis mee bezig geweest, maar het is mislukt....
Tot nu toe gaat het alsvolgt:
- chip resetten op de cardridge met de chip-resetter
- plakband aan de onderkant (uitgang) plakken
- gaatje maken met hete naald linksboven in de cardridge
- navullen met inkt
- gemaakt navulgaatje dichtplakken
- plakband aan de onderkant verwijderen
- inkt in de printer doen en printen.
Het gekke is, dat na een paar dagen de inkt het helemaal niet meer doet, hij print alleen nog maar lucht.
Wat ik denk is dat de handleiding met de locatie van het te maken navulgaatje niet klopt. Ik heb ook ergens op internet een plaatje gevonden, waar ze vertellen dat je bij no-name cardridges linksboven een gaatje moet prikken, en bij originele epson cardridges op de locatie waar een rondje met een stipje op het etiket staat (en da's dus niet linksboven, maar ergens in de midden van de bovenkant.)
Iemand nog suggesties / tips?
Matrix
Tot nu toe gaat het alsvolgt:
- chip resetten op de cardridge met de chip-resetter
- plakband aan de onderkant (uitgang) plakken
- gaatje maken met hete naald linksboven in de cardridge
- navullen met inkt
- gemaakt navulgaatje dichtplakken
- plakband aan de onderkant verwijderen
- inkt in de printer doen en printen.
Het gekke is, dat na een paar dagen de inkt het helemaal niet meer doet, hij print alleen nog maar lucht.
Wat ik denk is dat de handleiding met de locatie van het te maken navulgaatje niet klopt. Ik heb ook ergens op internet een plaatje gevonden, waar ze vertellen dat je bij no-name cardridges linksboven een gaatje moet prikken, en bij originele epson cardridges op de locatie waar een rondje met een stipje op het etiket staat (en da's dus niet linksboven, maar ergens in de midden van de bovenkant.)
Iemand nog suggesties / tips?
Matrix