Navullen originele epson c82 (printer) cardridges

M

Matrix

Heeft iemand ervaring met navullen van epson c82 (printer) cardridges? Ik ben er een tijdje geleden bij een kennis mee bezig geweest, maar het is mislukt....

Tot nu toe gaat het alsvolgt:

- chip resetten op de cardridge met de chip-resetter

- plakband aan de onderkant (uitgang) plakken

- gaatje maken met hete naald linksboven in de cardridge

- navullen met inkt

- gemaakt navulgaatje dichtplakken

- plakband aan de onderkant verwijderen

- inkt in de printer doen en printen.

Het gekke is, dat na een paar dagen de inkt het helemaal niet meer doet, hij print alleen nog maar lucht.

Wat ik denk is dat de handleiding met de locatie van het te maken navulgaatje niet klopt. Ik heb ook ergens op internet een plaatje gevonden, waar ze vertellen dat je bij no-name cardridges linksboven een gaatje moet prikken, en bij originele epson cardridges op de locatie waar een rondje met een stipje op het etiket staat (en da's dus niet linksboven, maar ergens in de midden van de bovenkant.)

Iemand nog suggesties / tips?

Matrix

De meeste van die printers werken door verhitting en dus uitzetten van de inkt ter plaatse van de printkop.

De uitzettende inkt kan maar naar 1 kant, en das dus precies war je hem hebben wil.

Je zegt dat je een gaatje prikt, en dat gaatje later weer dichtmaakt met een stukje plakband.

Wanneer je dan gaat printen, ontstaat er na een tijdje een vacuüm in je tankje.

Ook bij mijn navulsetje werd verteld dat ik het gaatje weer moest afplakken, maar ook dat er daarna ook een zo klein mogelijk gaatje in de tape moet prikken.

Das dus om dat vacuüm te voorkomen.

Dus probeer dat maar eens.

Inderdaad is het meestal zo dat dat merktekentje op de sticker het vulgaatje aangeeft.

Maar er is een redelijke kans dat dat vulgat weer dicht is gemaakt (met een kogeltje bij een HP cartridge).

Vandaar dat je dan dus een gaatje op een iets andere plek moet prikken.

Natuurlijk kan het ookm zo zijn dat je gewoon rot inkt te pakken hebt die de prinykop na een tijdje verstopt.

Remedie kan dan zijn, met een stukkie "vochtvangende" keukendoek de kop schoon te poetsen.

Mocht dat niet afdoende zijn, dan kun je (houd die vochtvanger even onder die printkop !) in het door jou geprikte gaatje te blazen zodat je die brokken inkt eruit blaast.

Nou ja, probeer maar ff.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan