NEC 2500A Vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Heb hier dus een NEC 2500A maar weet niet meer precies hoe en wat,, volgens mij was die dus 8X speed brander voor DVD''s

Nu gebruik ik hier dus traxdata 4X dvd+r speed dics voor.

Nu is de vraag,, zie dus ook Traxdata 8 X dvd+r en 16X dvd+r ,, kan je die nu ook gebruiken en/of maakt dit iets uit met branden,, gaat dit dan sneller of niet,, gaat met name om de prijs ook,, die 4X hebben ze alleen maar in 10 pak of 100 Pak te koop.

de firmware van de nec 2500 "kijkt"
naar de DVD ,
Heeft hij deze in zijn lijstje staan dan zoekt ie vanzelf de juiste maximale speed hierbij.

Omdat de 8 speed en de 16 speed DVD dragers "redelijk" nieuw zijn kan het gebeuren dat de NEC deze niet herkend en veiligheidshalve op een lagere speed gaat branden, dus onmogelijk om die maximale speed aan te roepen.

Regelmatig wordt om deze reden nieuwe firmware uitgebracht.

Ook is er alternatieve firmware te downloaden bij "herry" die meer merken DVD's aankan.

Maar een 16 speed DVD in bv. een 8 speed DVD recorder gaat altijd alleen hij brand die dan op maximaal 8 speed.

Jack,

Is inderdaad een 8 speed brander.
De Traxdata 8 speed doen het hier prima mee, werk er ook mee.
Het branden gaat inderdaad sneller op 8 speed dan op 4 speed (bijna de helft sneller).

De Traxdata koop ik zelf altijd op de zwartemarkt in Beverwijk.
Ik betaal daar voor 100, 8 speed traxdata 45 euro op spindel.

Ok bedankt voor de info.

Gebruik nu de 4X dus volgende keer maar de 8X speed gaan bestellen.

Kom helaas niet vaak in Beverwijk dus bestel ze meestal bij www.ddvd.info/nl maar betaal daar dan nog ? 56,== voor 100 stuks,, dus Beverwijk is dus toch nog voordeliger.

Maar weet denk ik wel iemand die daar wel eens komt,, dus volgende keer aan hem vragen of die ze meeneemt voor me.

volgens mij waren ze bij nierle.de in de aanbieding voor 45 euro de 100 stuks

denk aan de , zeer hoge verzendkosten EN bankkosten als je iets in Duitsland koopt!!!

Kan gauw alles bij elkaar 20 euro extra zijn.

Hoi allemaal,,

Kom nog even terug op deze vraag die ik had.

Heb dus vandaag nieuwe dvd''s gekocht en ditmaal de 8X speed van Traxdata.

Tot mijn verbazing brand deze de dvd's niet sneller dan 4 X

terwijl de 4X speed brande met 6X

Dus hoe kan dat nou,, zou dit betekenen dat ik nieuwe firmware moet hebben voor mijn NEC 2500A

Enzo ja is dat simpel om te installeren.

Neem aan dat je dit dan bij Herrie site kan downloaden.

Dus als iemand mij effe op weg kan helpen.

Oh ja,, normaal gebruik ik altijd Nero om te branden.

jack,

Ik gebruik gewoon de standaard software voor mijn brander en de Traxdata doet het hier op 8 speed met Nero.

Oh staat die nu ineens hier :)

Raar na 1 maand ineens verplaatst.

Was toch dacht ik een DVD vraagje,, en hier lezen niet veel members denk ik.

Maar goed is julie besluit.

wou alleen toevoegen dat Herrie helaas plat ligt.

Nou ook nog met DVD Decrypter geprobeerd maar die zegt ook supported speed 2X en 4X

Vind het maar raar.

@Jack: Dat komt omdat er opeens na 1 maand weer een nieuwe reply was, toen stond ie weer bovenaan in de lijst en toen zag ik wel opeens (want we zien niet altijd alles) dat ie toch ietwat incorrect stond en heb hem aldus gemoved.:)

Jack,

Het wil wel eens gebeuren dat DVD leveranciers hun DVD?s van andere fabrikanten afnemen.
D.w.z. dat hun label op verschillende DVD?s, van weer verschillende kwaliteit te koop aangeboden worden.
Een goed voorbeeld is ondermeer de Princo, de ene partij doet het als een speer, de andere kan je er zo een grootaantal van weggooien.
Het ligt er gewoon aan van welke fabrikant ze komen.
Tot nu toe geen problemen gehad met de Traxdata, maar het kan best zijn dat de huidige van een andere fabrikant komen.
Mochten ze het niet doen op 8 speed moet je ze gewoon retour sturen, daar heb je ze immers voor gekocht.

http://www.de.nec.de/software/1449_Media_List_for_8x_DVD_Writer.pdf
Hierin staan de ondersteunde schijven met de originele 2500+ firmware.versie 1.06

deze lijst is voor versie 1.07

http://www.de.nec.de/software/1579_Media_List_for_8x_DVD_Writer_(1.07).pdf

Ook is hier de originele NEC firmwares te vinden:
http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/557

Geen Trax data dus in het lijstje en wordt dan vermeodelijk niet door de NEC herkend en maakt ie er maar wat van.

Misschien dat je dan toch over moet gaan naar de herry firmware die meer dragers ondersteund.

Er was een manier om je firmware uit te lezen maar hoe da weekniemeer

Heb een progje gevonden waarmee je alle gegevens inclusief firmware versie van je
Drives kunt uitlezen

Staat op mijn homepage

Dat Traxdata daar niet bij staat wil niet zeggen dat deze niet wordt ondersteund.
De DVD's worden namelijk veel als OEM product aangeboden.
D.w.z. dat ze veelal van verschillende fabrikanten komen.
Er bestaat een software proggie die de fabrikant van de DVD kan uitlezen, weet alleen niet meer hoe dat proggie heet.
A.d.v. deze info kan je dan kijken of de NEC deze ondersteund.

Het blijft vaak een gok van welke partij/fabrikant de spindel komt.
Soms heb je mazzels, maar het wil ook weleens mis gaan.
Vroeger gebruikte ik vaak Princo die waren toen goed, nu is het echt bagger geworden.
Van de 100 DVD werken slechts de helft, oke de prijs is erg goedkoop maar als je de helft moet weggooien...

bedabkt voor de antwoorden,, hieronder de info van dat proggie Matrix:

NEC DVD_RW ND-2500A

Firmware: 1.06
Vendor specific: 03121900
drive region status: Lock Detected
region setting status: not set
user changes left: 5
manufactor resets left: 4
current region set: not set

Read speed: 40 X
write speed: 32 X

Ik wacht nog effe met updaten van mijn brander want ben daar beetje huiverig voor.

Heb gisteren maar 5 DVD's gekocht bij Blokker omdat ik er een paar nodig had.

Wacht nog effe tot ik mijn bestelde dvd's bij dvd.info/nl binnen heb.
Dit zijn trouwens dezelfde traxdata met 8 X speed

Maar misschien dat Blokker oude rotzooi verkoopt ofzo.

Maar dat word pas dinsdag woensdag vanwege december drukte.

Ben benieuwd of die dan ook maar 4X branden of niet.

@matrix:

De verzendkosten zijn:

Nierle 10 euro per bestelling
DDVD 4.75 euro per bestelling

Dus zeker geen 20 euro er bovenop!

Trouwens na een proef partijtje van Platinum van 50 stuks, toch maar weer terug naar Traxdata. Bij Platinum geen enkele uitval, maar brandt niet sneller dan 2.4 speed op mijn 4 speed brander. Bij Traxdata 4 uitvallers op 300 schijfjes, maar brandt wel op 4 speed. Dat scheelt wel 10 minuten per schijfje!

heb net mijn nec geflascht 2500A hij ondersteund nu ook duallayer en werkt perfect hier moet je even kijken.

http://www.micheldeboer.nl/firmware/index.html

ik koop mijn schijfjes bij http://opus.nl/

en moet zeggen lekker goedkoop betaal voor 100. 29,95
dat zijn merkloos en die brandt ik met 8x nog geen uitvallers gehad tot nu toe en de verzend kosten vallen ook mee.

En als er iemand is die bang is om 100 te kopen omdat zijn brander het niet ondersteund kan ik ook een opsturen
uiteraad wel een lege terug sturen

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan