Ned 2 HD

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Nederland 2 HD ligt er bij mij uit,deze dag.

Zijn er meer mensen met dit fenomeen?Gr.George

Dan liggen er nog een aantal uit vannacht is de betreffende transponder omgezet naar 8PSK.

De juiste freq is nu:

transponder 11739 V 27500 DVB S2-8PSK code rate 2/3 dus dat moet je even goed zetten in het menu en alles werkt weer.

Op de site van CDS bij actuele meldingen was het aangekondigd.

Hoi Aart,hartelijk dank.

Morgen even nieuw scannen,dan zal het wel opgelost zijn.Gr.George

Ik heb juist meer problemen met 8PSK op mijn VU+

Voordat de transponder omgezet was had ik geen enkel probleem met QPSK.

Ik heb dit met meerdere transponders op 23.5E welke uitzenden met 8PSK.

Eerder had ik al vanwege deze problemen de schotel opnieuw gericht met als uitgangspunt 23.5E. Met die zenders was het probleem vrijwel over. Met de transponder 11739 lukt het niet om hem storingsvrij te ontvangen. Het signaal is ruim voldoende.

Op de DB heb ik geen last.

Het is niet alleen blokken, maar hele stukken van het beeld wordt gestoord. Ik word hier niet vrolijk van.

Hallo Dirk,

Ik heb de hele satelliet opnieuw gescand en bij mij werkt alles weer als een zonnetje.

Je kunt ook een fast scan doen doen, en sbs6HD in je ontvanger zetten.

Dan zou het weer moeten werken.

Dreambox-scan is gelukt,Ned 2 ook weer te zien.

@Dirk:Sterkte met je VU.Ik hoop,dat je de oplossing vindt.Gr.George

@Dirk

Alle Duitse HD FTA zenders zoals ARD en ZDF gebruiken DVB-S2 8PSK 2/3 maar op de Astra1 heb je daar dan geen problemen mee?

Ook nergens gelezen dat de VU+ problemen met 8PSK heeft als het op de Dreambox wel goed is wordt je daar inderdaad niet vrolijk van maar het kan zijn dat de ene tuner iets meer gevoelig is als de andere.

Maar misschien kun je eens aangeven hoeveel signaal in db je hebt op de Astra3 transponders.

Volgens mij heeft @BT ook een VU+ je kunt het dan eens vergelijken.

Maar je moet er van uitgaan als je op Astra3 op Planeta HD 11817 V 27500 5/6 DVB-S2 8PSK goed beeld hebt dat de schotel goed staat.

Volgens mij heeft @BT ook een VU+ je kunt het dan eens vergelijken.
Nee ik heb een Xtrend ET9000 maar adviser normaliter wel een VU omdat de Xtrend warmte problemen heeft, bij mijn weten zijn die nog niet opgelost.

Maar ik wil wel eens kijken hoe het bij mij werkt, echter moet ik zo weg en ben pas laat weer terug dus ik zal vannacht even iets laten weten.

Quote:"echter moet ik zo weg " Unquote

Wat nu,Tiger? Gaat biljarten al voor de hobby...??? ;););)

Jazeker. Vroeger kwam de hobby voor alles, zelfs (zoals het zeker niet hoort) soms wel voor het gezin. Dat heb ik me afgeleerd.

Gezin op de eerste plaats, dan de hobby's. In de prioriteiten zit dan biljarten inmiddels nog voor de satelliethobby.:biggrin:

@aart

De voorkeurstuner staat aangesloten op de multitenne. Deze is nogal klein, maar normaal groot genoeg.

Na problemen met andere zenders welke overgingen naar 8PSK heb ik de schotel opnieuw gericht met 23.5E als uitgangspunt. Ik heb hiervoor de satlink WS-6906 gebruikt wat beter ging dan mijn vorige meter.

Deze zenders doen het tot op heden probleemloos. Beter richten kan ik niet meer.

NL2HD krijg ik op de multitenne binnen op 50%. Op de draaibare schotel van 80cm komt hij binnen met 62%. Dan is hij wel blokvrij. Ook op de DB500HD komt deze zender binnen met 62%.

AT5 komt binnen met 51% en doet het probleemloos. Normaal is 30% al genoeg voor een blokvrij beeld.

NDR op astra 1, ook met fec 2/3 en 8PSK komt binnen op 70% met de multitenne.

Ik gebruik openPli waarin de SNR aangegeven wordt in dB als het signaal 0,0 dB is. Zodra hij iets ontvangt wordt SNR aangegeven in %. Het is alleen te veranderen naar continu %. Ik kan je dus geen waarde geven in dB.

Ja nu begrijp ik het een Mulytenne die erg klein om vier satellieten te ontvangen perfect uitgericht moet het gaan maar een klein regen buitje en hij zal wel uitvallen.

Lijkt er op dat je hem nu perfect hebt dus houen zo.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan