Nederland 3 HD transponder omgezet naar 8PSK

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Canal Digitaal heeft afgelopen nacht zoals vooraf medegedeeld de data van een transponder aangepast. Het betreft de transponder waar NED 3 HD, RTL 5 HD, RTL 7 HD e.d. op zitten, dus de Astra 3 (23,5 oost). Het enige wat is veranderd zijn de FEC en de modulatie: deze zijn resp. 2/3 en 8PSK geworden. Indien je je zenderlijst aanpast of een handmatige scan doet dan moet je inmiddels weer beeld hebben.

Op enigma2 ontvangers (afhankelijk van de image) ga je als volgt te werk:

Stem af op NED 3 HD
Ga naar Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Handmatig zoeken
Controleer of de frequentie op 12188 staat
Zo ja, verander de Modulatie in 8PSK en de FEC in 2/3
Druk op OK voor handmatige scan
Dan zou het in orde moeten zijn.

Lukt het veranderen van Modulatie niet (deze blijft bijv. op 0 staan) dan zijn er 4 mogelijkheden:

1. Verander in de setup van handmatige scan DVB-S2 in DVB-S en daarna weer terug naar DVB-S2 dus even switchen, kun je dan de Modulatie veranderen in 8PSK en daarna de FEC op 2/3 zetten en op OK drukken voor scannen.

Lukt dat ook niet, dan het volgende proberen:

2. Stem af op NED 1 HD
Ga naar Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Handmatig zoeken
Verander de frequentie in 12188
Verander Polarisatie in Horizontaal
Verander de Modulatie in 8PSK
Verander de FEC in 2/3
Druk op OK voor handmatige scan
Dan zou het in orde moeten zijn.

Lukt dat ook niet dan:

3. Neem een settinglisteditor (bijv. DreamSet) en verander daar de transponder data op 23,5 Oost, 12188 -> Modulatie M8PSK en FEC 2/3. Bewaar de lijst op je PC en upload deze naar je ontvanger.

Lukt dat ook niet dan:

4. Op je ontvanger een volledige scan (van Astra 3) uitvoeren.

Hallo,

top, hij werkt weer met de gegevens van deze post alleen moest ik ook de satelliet omzetten van 19,2 naar 23,5.

Mvg Robert

@rocade: die transponder en dus de zenders zaten al een tijdje op de Astra 3, dus is het ons een raadsel hoe je voorheen beeld had op die zenders. Wellicht keek je naar de niet-HD variant van die zenders (SD zenders dus); deze SD-zenders zaten en zitten nog steeds op de Astra 1 (19,2?)

Het blijft lastig om dat te veranderen met mijn vader zijn dreambox, daar kan je gewoon niet de modulatie veranderen en als je het probeert dan begint die weer opnieuw op te starten.
Maar goed de tip van Dreamset werkt perfect daar kan je wel de transponder modulatie aanpassen, had dat al eens geprobeerd met dreamboxeditor maar daar ging dat niet mee.

Even de kanalen lijst van Hans ophalen in je db zetten klaar...

jack;226678 zei:
Het blijft lastig om dat te veranderen met mijn vader zijn dreambox, daar kan je gewoon niet de modulatie veranderen en als je het probeert dan begint die weer opnieuw op te starten
Dan is er iets mis met je image.

pikkie;226680 zei:
Even de kanalen lijst van Hans ophalen in je db zetten klaar...
Nee want dan ben je je eigen indeling kwijt en kun je weer de boel ordenen hetzij in je ontvanger hetzij in een kanalenlijst programma. Niet doen dus.

eendenteam;226681 zei:
Dan is er iets mis met je image.

Dat weet ik ook niet hoor, ik probeerde dit:
Lukt het veranderen van Modulatie niet (deze blijft bijv. op 0 staan) dan zijn er 4 mogelijkheden:

1. Verander in de setup van handmatige scan DVB-S2 in DVB-S en daarna weer terug naar DVB-S2 dus even switchen, kun je dan de Modulatie veranderen in 8PSK en daarna de FEC op 2/3 zetten en op OK drukken voor scannen.

Maar hij blijft op 0 staan en als je daar probeert het te veranderen begint de dreambox spontaan opnieuw op te starten.

Vind het verder wel best nu, ik heb mijn vaders settingslijst op mijn computer staan en met dreamset is het in 1 minuut gebeurd, terug sturen en klaar is Jack :)

En nee een andere settingslijst is geen optie, nu heb ik eerst de Nederlandse zenders en daarna de duitse zenders en meer kijkt mijn vader niet.
Dus die volgorde moet wel hetzelfde blijven.

jack;226683 zei:
Dat weet ik ook niet hoor, ik probeerde dit:
[..]

Maar hij blijft op 0 staan en als je daar probeert het te veranderen begint de dreambox spontaan opnieuw op te starten.
Ah juist dan een van de andere opties inderdaad. Dat op 0 blijven staan hadden we hier ook op 1 ontvanger.

Wel helaas ging het ook niet goed dus met dreamset, had wel de transponder data veranderd maar daarna had ik hem weer terug gestuurd naar de dreambox maar bleek later dat alle radio zenders die ook in een favourite lijst stonden weg waren.

Heb dus nu maar de oude lijst terug gezet en ontvanger een nieuwe scan laten doen op 23 oost en alle zenders handmatig weer toegevoegd aan de favourite lijst en de oude zenders verwijderd.
Gelukkig hoef ik dit nu niet meer te doen want alle zenders zijn volgens mij nu wel terug gezet naar de 8 PSK.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan