nederlandse kanalen kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mgee

wie weet welke kaart ik nodig heb om de nederlandse kanalen te kijken. is dat een goldkaart of funcard ? en welke file moet er worden geladen (hoe heet de file)

een en ander si afhankelijk wat voor receiver je hebt en of die in originele staat is of voorzien is van alternatieve firmware.

Dus het antwoord kan velerlei zijn.
Vertel iets meer over je reciever en eventuele modules, dan kun je perfect geholpen worden.

Volg de linkjes eens die je al eerder gehad hebt. Dan kan je ook een board vinden waar dat ding een rubriek heeft. En het antwoord voor gratis NL kijken is daar ook gegeven. Dan hoef (onder andere) ik mijn eerdere postings voor je niet te gaan kopieren, om nogmaalt te plaatsen.

Hoe lijkt je dat? ;)

ik ben niet blond maar ik kan het niet vinden . Geef eens een link?

tja die site vindt ik wel maar daar staat toch geen informatie om de nederlandse kanalen te kijken

Het forum heb je al gevonden, want je hebt er al gepost. Als je een canal+ kaartje koopt, kan je met deze receiver de Nederlandse kanalen kijken. Verder heeft ie veel weg van mijn Grundig receiver: Hij doet het prima, er gaat een kaart in en ik kijk er bijna elke dag wel even tv mee.

Maar als je van de satelliet ontvanger meer verwacht, dan zit je al heel snel aan de grens van het kunnen. Daarvoor heb ik er een Dreambox bij.

Een betaalbaar alternatief is een Humax 5400 voor 150 euro. Nieuw zijn ze rond de 300 euro, maar momenteel staat er eentje hier op het board te koop. Dus je timing is perfect. Pak je Comag netjes weer in en breng deze weer terug naar de Lidl. Je krijgt zonder problemen je geld terug.

Ik weet niet in welke regio je zit, maar via het board kan je zeer zeker hulp krijgen, om veel meer plezier uit de hobby te halen.

Hallo mgee.

Er mogen geen url,s geplaatst worden waar je codes en file,s kan halen.

Dit is niet toegestaan.

Tip,lees het board eens door.

Groetjes sat4ever.

En na ff lezen op je board:
Haal de losse Aston cam uit de reciver en zet een x-cam erin en je hebt een goede ontvangst van verschillende gecodeerde zenders, en je kan de talen kiezen voor je sound terwijl dit is een probleem bij x-cam
Maar ook dat ie problemen geeft bij het aansturen van een motor. :( En dat de kast groter is dan de vorige, waarmee ze hopen dat er warmteproblemen mee opgelost zijn. :(

Dumpen! Snel terug brenguuuuuh!! En snel een Hummie kopen bij The Wizzard. :)

mat een cam seca kaart en een smartkaart kun je toch canal+ kijken. is een matrix reloaded kaart het zelfde

Originally posted by mgee
mat een cam seca kaart en een smartkaart kun je toch canal+ kijken. is een matrix reloaded kaart het zelfde

Wat is dit nu voor een wartaal joh.Lees nu eens ff goed wat er in de posting gezegd wordt en volg dit eens op.
Loop niet langer te mekkeren tot je een file voor bijv een fun oid thuis krijgt gestuurd maar probeer zelf eens iets te zoeken.
En voor een seca2 file voor heel het Ned. pakket hoef je niet te zoeken,die vind je toch niet,gewoon omdat deze er niet is.
En voor de gratis gecodeerde zenders van het Ned. pakket staan er plentie files op het net,dus gewoon zoeken en proggen.
Het is een hobbyboard waar al helemaal geen files of links hiernaar toe gepost mogen worden.
Zal je 1 tip geven,daar kun je vast wat vinden voor jouw,maar denk niet dat je een box hebt waar je "veel"mee kan.
Dan kom je inderdaad bij een Humax of nog beter een Dreambox terecht,maar die lijkt me niet echt geschikt voor jouw omdat je kennis van pc die je toch eigenlijk wel nodig hebt hierbij alsmede van netwerken niet ver gaat lijkt me zo.
Dit denk ik omdat je het ook al niet lukt om met bijv. google eens satupload in te tikken.
Oeps,nou dit was dan tevens de hint...........
En nu maar hopen dat je dit eerder leest dan Duck........hhehehehehehehe

Jerimiejee,
ik weet niks wil ook niks weten maar hier wordt ik ff niet goed van hoor.
Black Tiger HELP
Avensis

Ik kan weinig doen, hij houdt het nu netjes, als ie het niet begrijpt, tja.... als je er pas mee begint is het ook niet zo eenvoudig.

Goed lezen is wel belangrijk.
De Matrix Reloaded is geen kaart maar een CI (common interface) module. Deze kun je gebruiken in je ontvanger om kaarten (zoals funkaart of officiele abokaart) in te stoppen.

Dan heb je nog de zgn seca cam, of seca CI of Aston CI of Mediaguard CI, dat zijn ook allemaal CI modules.
Met een CI module op zich kun je niks, die zijn uitsluitend bedoeld om het verkeer tussen ontvanger en kaart te regelen simpel gezegd.
De kaart komt dan in de CI module weer.

Het verschil tussen een Seca CI (of Aston CI) en een Matrix Reloaded CI is dat je in een officiele CI (zoals de Seca CI en de Aston) uitsluitend offici?le abonnementskaarten kunt duwen van de providers zelfs, dus bijv. een offici?le Canal+ kaart.

Bij een Matrix Reloaded echter is het zo dat deze geschikt is voor meerdere soorten kaarten.
Zo kan deze bijvoorbeeld offici?le Seca abonnementskaarten aan, maar ook Irdeto abonnementskaarten.
Verder kun je er fun kaarten in gebruiken.

Het enige wat bij op dit board niet doen is support geven omtrent files en keys die je nodig hebt.
Als je daar meer over wilt weten, kun je het beste eens op hutsefruts gaan kijken (http://www.hutsefruts.tv) misschien dat je daar wat specifieker op file gebied geholpen kan worden.

Voor de rest staat er in deze thread nu toch al voldoende informatie van alle mensen die geantwoord hebben, waar je toch een hoop mee kunt.

P.s. Een goldkaart zou ik NIET meer gebruiken. Tegenwoordig is het funkaart of zelfs al Titanium kaart. Goldkaart is uit de mode.

Zijn vragen zijn voldoende beantwoord.

Draadje gesloten.

Groetjes sat4ever.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan