nero en eays-cd creator

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
729
Punten
113
Leeftijd
59
Een tijdje terug was mijn cd-brander kapot, dus een nieuwe gekocht en vervangen, bij deze brander zat nero 5.5 ik dacht leuk zet ik er gelijk bij....

Maar van het begin dat ik deze twee dingen had gedaan gebeurde er rare dingen, computer sloot niet meer af, althans bij afsluiten startte hij gelijk weer op, raar dacht ik , even gekeken of dat ik de brander wel op master had staan zoals de andere ook stond ja dat stond hij, toch maar een weekje zo door gegaan maar ik kreeg steeds meer vreemde meldingen, totdat het met het opstarten niet meer goed ging besloot ik tot actie over te gaan, een herstelbewerking naar een datum waar het wel goed werkte, maar dit ging niet, toen kreeg ik een melding van in-cd(hoort bij nero), weg ermee dacht ik, toen weer een rare melding van nero, ook verwijdert. Dit alles via de uninstal, maar het kwaad was al geschiedt de pc stopte er toen mee, niks lukte meer hij starte gewoonweg niet meer op , besloten om de boel maar te formateren en opnieuw te beginnen.

WAAROM NOU DIT LANG VERHAAL????????

Ik weet nou even niet wat te doen, ik heb nou in tussen alles weer draaiende, behalve dat ik er nero op heb gezet, wel easy-cd creator.

De vraag ik is nu:

1: komen deze programma's met elkaar in conflict dat dit zulke problemen geeft?

2: Het register: Ik heb wel gezien dat nero iets in het register doet wat betreft het opstarten van de computer.

3: Hoe krijg ik deze programma's samen draaiend?

Graag een tip.

Thanks.

Nee, een tip heb ik niet voor je.
Wel kan ik je vertellen, dat ik beide proggies op Windows ME heb en dat geeft geen problemen.
Nero is overigens al aan versie 6.zoveel bezig, dus misschien is updaten een optie.
Ik doe het met 5.5.9.9.

als ik het goed heb is incd een stukje software wat in nero zit en je extra moet installeren als je dan een rw cd in je brander legt en hem selecteert als je een bestand opslaat dan gebruikt hij hem als harde schijf hij brand hem dus gelijk op cd kun je door gaan tot hij vol is bewaren of weer formateren .

deze bestanden kunnen alleen gelezen worden door deze pc dus je kunt de bestanden die op deze manier op cd zijn, gezet niet overzetten op andere pc's.

dit program draait altijd me op de achtergrond als het is ingesteld
en raakt het alleen kwijt door schijf te formateren.

heeft alleen nut als je veel met tekst werkt of kleine bestandjes
als je pc krest heb je geen verloren bestanden dit werkt ook goed met externe hd en geeft minder kopzorgen of diskette's als het niet om veel gaat.

gr hatz,

ho ja nero 6 heeft het niet aan boord bij mij teminste en ze zijn al bij 6030 heb ik gezien even op het baord onder nero zoeken en je hebt nero 6.000

kun je gewoon naast easy-cd creator instaleren.

dit ter uwe informatie

gr hatz,

misschien is mijn verhaal wel langer.

www.ahead.de is dat.
Nero heeft (HAD)namelijk wat tooltjes die het mogelijk maken dat nero naast een ander pakket draait.
Welk tooltje je gebruikt is afhankelijk van het andere pakket.

IN cd is een onding wat je bij nero krijgt, en wat ervoor zorgt dat je RW's min of meer als een floppy kunt benaderen.
Alleen is het zo dat dat confilcteert met nero zelf, die roept dan dat een andere applicatie de drive al gebruikt.
(D?h)

Dus Nero gewoon zonder INCD en met aanpassing naar jouw pakketje gebruiken.

Resum?e :

1. Ja
2. ter kennis genomen
3. Zie boven

Ehh
Zelf nog ff gekeken daar, maar die tooltjes zijn verdwenen.
Upgraden naar versie 6 lijkt nu de enige optie.
Helaas werkt je password voor versie 5 niet meer voor versie 6.
Onder support zijn tooltjes te vinden om nero en incd geheel te verwijderen, ook uit het register.

Dan is de kans heel groot dat je wel met nieuwere ASPI drivers blijft zitten, maar dat zou eigenlijk geen probleem mogen zijn.

Mogelijk dat iemand toevallig de tooltjes gedownd heeft en ze nog op de HD heeft voor je.

Originally posted by MAS
. IN cd is een onding wat je bij n...ik van Direct CD, wat ik dus w?l handig vind.

Het ligt er aan wat je handig vind, maar als je meerdere programma's naast elkaar wilt gaan draaien zul je een keuze moeten maken.

Heb hier ook een jarenlange ervaring met schrijvers en schrijfprogramma's.
Als ik wil draai ik hier elk schrijfprogramma wat ik wil op mijn pc systeem, maar dan zul je wel offers moeten brengen.
Momenteel staat er Easy CD Creator 6 op, Nero 5.5.10.35 en Alcohol 120%.

Maar het is inderdaad bekend van DirectCD, InCD en zelfs WinOnCD dat ze problemen gaan geven als je andere brandprogramma's ook op jd pc wilt zetten.
Eraf kiepen dus die handel! En dan is het geen probleem meer.
InCD is overigens geen plugin van Nero maar een programma-onderdeel wat je al dan niet erbij kunt installeren.

Nieuwere aspidrivers is zelfs beter dan oudere, dus als die blijven staan is dat zeker geen probleem, in tegendeel, je kunt beter na uninstallatie even ze opnieuw erop zetten om zeker te zijn dat je ze hebt.

Nero 6 is leuk maar de crack werkt niet bij iedereen even goed. Ik zou als ik jou was dus fijn die installatiecd nemen die je erbij hebt gekregen en dan Nero installeren zonder InCD en als je hem niet nodig hebt ook zonder ImageDrive.

@Mr Blue Sky:
Gezien ik dat ding de laatste jaren niet meer gebruikt heb, kun jij me misschien de vraag beantwoorden waar die DirectCD fijn voor is? Wat doet hij anders of sneller dan de ingebouwde brandoptie van XP?

Originally posted by Black Tiger
.

@Mr Blue Sky:
Gezien ik dat ding de laatste jaren niet meer gebruikt heb, kun jij me misschien de vraag beantwoorden waar die DirectCD fijn voor is? Wat doet hij anders of sneller dan de ingebouwde brandoptie van XP?

Als je bij Direct CD een bestand van of naar je station sleept, ben je klaar.
Bij XP moet je eerst weer op allerlei toeters en bellen klikken.

Begint ie dan automatisch te branden ofzo?
Als ik het via XP doe krijg ik inderdaad een melding dat er files klaar staan om naar de cd te branden en dan moet ik effe File->burn to cd aanklikken zodat ie ze ook erop zet.

Maar is dat het enige verschil dus? Dat ie verder zonder zeuren meteen gaat branden? Of is er nog meer?
Want als dat de enige funktionaliteit is, dat snellere, dan hoef je dat ding niet echt te hebben als het compatibiliteitsproblemen met andere brandproggies oplevert of kan opleveren.

Althans voor mijzelf is het dan niet interessant want ik gebruik dat hier zo weinig voor effe wat bestandjes kwijt te raken dat die 2x extra klikken ook geen problemen oplevert.

Originally posted by Black Tiger
Begint ie dan automatisch te branden ofzo?
Als ik het via XP doe krijg ik inderdaad een melding dat er files klaar staan om naar de cd te branden en dan moet ik effe File->burn to cd aanklikken zodat ie ze ook erop zet.

Maar is dat het enige verschil dus? Dat ie verder zonder zeuren meteen gaat branden? Of is er nog meer?
Want als dat de enige funktionaliteit is, dat snellere, dan hoef je dat ding niet echt te hebben als het compatibiliteitsproblemen met andere brandproggies oplevert of kan opleveren.

Althans voor mijzelf is het dan niet interessant want ik gebruik dat hier zo weinig voor effe wat bestandjes kwijt te raken dat die 2x extra klikken ook geen problemen oplevert.

Ja, inderdaad, dan begint ie onmiddellijk te branden c.q. te verwijderen dan wel te verplaatsen en voor zover ik weet is dat het enige verschil.
Toch vreemd, dat ik geen conflict heb.
Als - zoals jij zegt- INCD geen plugin is, dan moet het haast wel Nero Image Drive Inst zijn, wat d?t heb ik niet ge?nstalleerd, al weet ik zelf niet waarom.
Zal dat n.a.w. gewoon over het hoofd hebben gezien.
Ga ook maar niet expirimenteren, want alles werkt lekker en dat wil ik zo houden

Voor zover ik weet is het geen plugin maar een installatie-optie. Maar ik heb ook niet altijd gelijk.:)

Het kan zijn dat jij geen problemen hebt als DirectCD in het verleden toch verbetert is. Alles word verbetert, dus waarom zou dat niet verbetert zijn misschien inmiddels?

Ik had ook geen problemen met de imagedrive van Nero, alleen heb ik die eruit gekiept omdat ik anders driveletters te kort kom.:)

Maar dingen als InCD en DirectCD kiep ik er zowieso standaard iet in omdat ik ze nooit gebruik en ze zouden last -kunnen- veroorzaken (in het verleden met zekerheid) dus in dat geval verkies ik dan het zekere voor het onzekere.

Bedankt voor je uitleg trouwens!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan