nero herkent sony dvd player niet

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben een Sony VAIO laptop met een Sony DVD RD DW-Q58A player.
Als we Nero 7.2.0.3 opstarten (niet de demo versie), ziet nero die sony dvd player niet, alleen een image recorder wordt gezien.

Als we in de device manager kijken staat daar keurig die sony dvd, ook de verkenner herkent de sony dvd.

Het zal ongetwijfeld aan nero liggen, maar wat moeten we doen...

Iemand een idee?

Kun je niets zien via Nero StartSmart en Nero Toolkit (en infotool)?
Grtz.

Dank voor je reactie. Beide zien de sony dvd player wel. Sterker nog in nero smartstart kunnen we zelfs de dvd player testen.
Vreemd dat nero burner hem dan niet ziet

Overigens zien we via het tabblad ASPI in de infotool dat er bij System ASPI staat dat deze niet is geinstalleerd, terwijl er bij Nero ASPI staat dat deze is geinstalleerd en goed werkt (wnaspi32.dll, v2.0.1.74, 2 nov 2004).

Ik snap nog altijd niet waar die aspi nou precies voor nodig zou zijn!
Volgens mij moet het ook zonder kunnen funktioneren.
Maar bij mij staat in infotool onder system en nero bij beiden:
ASPI is installed and working properly.
Je kunt eens proberen de aspi drivers die op de adaptec site te vinden zijn te installeren.
Grtz.

Wij draaien WinXP en wat we begrepen hebben is de aanwezigheid van wnaspi32.dll in de nero directory voldoende. Bovendien zien we op de site van adaptec die wnaspi32.dll niet staan.

Het vreemde is dat sommige delen van Nero die cd/dvd wel zien en anderen weer niet. Je zou toch zeggen dat als je via nero smartstart de snelheid van je cd/dvd speler kunt testen dat nero dan ook cd's/dvd's zou moeten kunnen branden maar helaas dus...

Ik weet ook niet of het aan de aspi drivers ligt.
Maar op de adaptec site kun je de in elk geval de file met drivers voor xp downen.
Bij mij (bij w2k) zitten er onder system:
wnaspi32.dll
aspi32.sys
winaspi.dll
Ik heb dus blijkbaar die file ook geinstalleerd.
Echter ik vind het inderdaad een vreemde zaak dat nero problemen geeft.
Dat ben ik van nero niet gewend.
Grtz.

Het kan toch wel aan de aspi drivers liggen. Die dingen zijn nu eenmaal voor de besturing van o.a. dat soort apparatuur (cd-rom, dvd etc.).
Nero heeft echter bij installatie ook zijn eigen ASPI drivers als ik me niet vergis. Het kan dus zijn er die van Nero wel geinstalleerd zijn maar die van Windows niet of omgedraaid.

Kan echter geen kwaad om eens de nieuwe bij adaptec af te halen en te installeren.
Wel even de instructie lezen want er zitten 4 files in, en je hebt er dacht ik maar 2 nodig, de andere 2 zijn niet voor XP maar voor 95/98/ME.
Heb wel eens vaker gezien dat die nieuwe Nero's vaag doen, vandaar dat bij mij nog steeds fijn de laatste pre-7x versie draait.

eendenteam zei:
Als we Nero 7.2.0.3 opstarten (niet de demo versie),

Heb je deze versie van nero bij een cd/dvd recorder gekregen??
zou kunnen dat hij b.v alleen cd/dvd recoders van dat andere merk ziet

@kweetniet: nee we hebben deze nero direct van hun webpagina afgehaald.
@overigen: dank voor de reacties.

Heeft iem een url naar die winaspi drivers? Als we op de site van adaptect aankomen, kunnen we hem niet vinden. Dus graag een link zodat we direct kunnen downloaden. Het gaat dus om de aspi driver voor windows xp.

Vergeet die link maar gelijk, je word overstelpt door ads (tenzij je firefox met de benodigde plugin hebt).
download.com dan maar.

Op de site van adaptec 'download' klikken, en dan in het zoekvenster onderaan aspi intikken.
Dan komt er wel wat.
Grtz.

Hallo Eendtjes,
als het om de file nwaspi32.dll gaat kan ik die wel opsturen, bij staat die in de Nero directorie.

Miscchien ga ik nu iets zeggen wat misschien dom klinkt, hij kan ook defect zijn.
Dat zou kunen.

Ik kan namelijk op het Net niets vinden woorom Nero deze DW-Q58A niet zou herkennen.

Groetjes Bert

Bedankt allemaal we hebben de aspi driver gevonden.

We hebben nu de aspi 4.70 geinstalleerd en zien via de System Info nu dat zowel de system aspi als de nero aspi geinstallleerd zijn en beide goed werken.

Helaas herkent Nero nog steeds de cd/dvd speler niet. We hebben zelfs nero uninstalled en weer installed maar we zien nog steeds alleen maar de Image Recorder.

Zou het een of andere truc van Sony zijn die ze tijdens de installatie hebben aangebracht...?

Herkennen andere burnprogramma's zoals bv Microburner of CDBurnerXP pro dan het ding wel?
En hebben jullie op de nero site al naar mogelijke tools of faq's gekeken?
Ik neem aan dat het in windows verder goed funktioneert.
Grtz.

Ik kan me vaag iets herinneren ooit eens een bestand gezien te hebben op de FTP site van nero, dat bedoeld zou zijn voor sony branders.
Ik zou het vreemd vinden, maar wie weet heb je per s? die versie nodig ?
Ff wesen kijken, ftp.nero.com .
Anoniem mag, en dan naar oem/Sony gaan.
Staan wel alleen oudere versies en jullie brandertje zie ik er zo niet bij.

bedankt allemaal voor de tips. Het heeft helaas nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

We hebben nu de aspi drivers 4.712 maar ook 4.60 geprobeerd. Het beste "resultaat" geeft versie 4.60 want als we met Nero Info Tool e.e.a. gaan bekijken zien we dat zowel alle System ASPIs als Nero ASPI drivers geladen zijn en goed werken.

Bij 4.70 laadt die alleen de wnsapi.dll en de aspi32.sys, niet geladen/installed worden met 4.712 dus de wowpost.exe en winaspi.dll. Dat zal ook de reden ziijn dat we dan zien dat wordt aangegeven dat de System ASPI niet goed is installed.

Uiteraard hebben we elke keer eerst Nero verwijderd, voor de zekerheid gevolg door General Clean Tool van de Nero site en dan pas een versie met aspi drivers installed gevolgd door een reboot.

Ook hebben we de Upper en Lower filters in de registery verwijderd zoals op een forum aangegeven.

Wat we nog niet hebben gedaan is een ander proogramma geprobeerd we houden er nl. niet zo van om allerlei verschillende programma's, die hetzelfde beogen, te installeren. Als we echter in de verkenner kijken dan zien we de CD/DVD player en kunnen we zelfs van een CD muziek spelen. Dus windows ziet die CD/DVD player wel. Dat klopt ook want een aantal Nero programma's zien die Sony CD/DVD player wel, echter Burning Rom niet....

Wat we ook nog niet hebben gedaan is wat MAS3 aangaf door eens een bezoek te brengen aan de Nero FTP-site. Ondanks dat hij aangaf dat een driver voor onze SOny er niet bij stond zullen we toch eens een kijkje gaan nemen. Maar eigenlijk zijn we een beetje ten einde raad want we weten niet meer wat te doen c.q. wat de oorzaak zou kunnen zijn.

staan in het windows configuratiescherm tabblad NeroBurnrights
de instellingen goed ????

dit is m,n laaste redmiddel ..
als dit niet werkt,zul je denk ik nero effe om hulp moeten vragen

welk configscherm van windows met dat tabblad bedoel je?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan