- Waarderingsscore
- 1.219
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Of en wanneer dit in Nederland komt is onbekend, maar hier gaat het dus over.
Welnu... er staat dat er 4-5 minuten reclame per uur gaat komen. Reclames duren 15-30 seconden las ik. Ga er maar van uit dat ze dat wel maximaal gaan benutten.
Laten we er eens uitgaan van 5 minuten reclame per uur en 30 seconden lang.
Waarom heb ik er tussen haakjes belachelijk abo bij gezet?
Voor de grap heb ik dat eens berekend.
1 uur = 60 minuten - 5 minuten reclame = 55 minuten kijktijd (om het zo even te noemen).
5 minuten is 300 seconden dus omgerekend zijn dat 10 reclames van 30 seconden.
Om de hoeveel minuten kan er dan theoretisch onderbroken worden voor reclame?
Eenvoudig, 55 / 10 = 5,5. Dus om de 5,5 minuten kun je dan een reclame van 30 seconden langs je oren krijgen.
En dat is gewoonweg idioot want dat is dus veel vaker dan bij onze commerciele zenders. Zij het we korter, maar zeker niet minder irritant als het zo vaak gebeurt.
En dan is 30 seconden nog best lang voor een reclame. Er staat 15-30 seconden. Als het reclames van 15 seconden zijn kunnen ze dus zelfs nog vaker onderbreken om die 4 a 5 minuten per uur vol te krijgen.
Daarbij opgeteld het feit dat je maximaal naar 720p kijkt en een aantal films en series vanwege licenties niet beschikbaar zullen zijn.
Succes met klanten vinden dan Netflix, want HBO+ en Disney en Paramount zitten je nu al in de nek te hijgen, dus voor de reclamevrije abo's de prijzen verhogen gaat ook een lastig dingetje worden als je klanten wilt behouden.
Netflix start op 3 november met goedkoper abonnement
Netflix begint op 3 november in twaalf landen met een goedkoper abonnement waarbij tijdens films en series reclames worden getoond. Met de budgetoptie hoopt Netflix weer meer nieuwe abonnees te trekken.
www.rtlnieuws.nl
Welnu... er staat dat er 4-5 minuten reclame per uur gaat komen. Reclames duren 15-30 seconden las ik. Ga er maar van uit dat ze dat wel maximaal gaan benutten.
Laten we er eens uitgaan van 5 minuten reclame per uur en 30 seconden lang.
Waarom heb ik er tussen haakjes belachelijk abo bij gezet?
Voor de grap heb ik dat eens berekend.
1 uur = 60 minuten - 5 minuten reclame = 55 minuten kijktijd (om het zo even te noemen).
5 minuten is 300 seconden dus omgerekend zijn dat 10 reclames van 30 seconden.
Om de hoeveel minuten kan er dan theoretisch onderbroken worden voor reclame?
Eenvoudig, 55 / 10 = 5,5. Dus om de 5,5 minuten kun je dan een reclame van 30 seconden langs je oren krijgen.
En dat is gewoonweg idioot want dat is dus veel vaker dan bij onze commerciele zenders. Zij het we korter, maar zeker niet minder irritant als het zo vaak gebeurt.
En dan is 30 seconden nog best lang voor een reclame. Er staat 15-30 seconden. Als het reclames van 15 seconden zijn kunnen ze dus zelfs nog vaker onderbreken om die 4 a 5 minuten per uur vol te krijgen.
Daarbij opgeteld het feit dat je maximaal naar 720p kijkt en een aantal films en series vanwege licenties niet beschikbaar zullen zijn.
Succes met klanten vinden dan Netflix, want HBO+ en Disney en Paramount zitten je nu al in de nek te hijgen, dus voor de reclamevrije abo's de prijzen verhogen gaat ook een lastig dingetje worden als je klanten wilt behouden.