G
Grandpa
Ik heb internet via lan dus mijn netwerkaansluiting is al in gebruik en zou ook een netwerk willen maken met een andere pc, hoe doe ik dat?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Originally posted by Grandpa Ben nog op zoek naar XP driver voor de lankaart.
Originally posted by _PM
Waarom niet gewoon een kabeltje van je kabelmodem naar een (nog aan te schaffen) hub en dan naar beide PC's ?
Dan ben je er ook... evt. is een router met firewall/nat/dhcp mogelijkheden e.d. mooier en hoeft niet veel duurder te zijn.
Dan hoeft ook niet perse 1 PC aan t blijven staan ofzo en geen 2 netwerkkaarten in 1 PC ingewikkelde configuratie e.d.
Met een hub heeft de andere PC ook toegang tot internet, als je dat perse niet wilt kan je dus een router nemen en zorgen dat al het internet verkeer alleen naar 1 pc gaat.
Het principe heeft niets te maken met of het ding lekker werkt. Het principe van een switch is inderdaad mooier. Tot heb ik heel bewust een hub gekocht. In het thuisnetwerk is daar heel wat meer mee te testen en te sniffen wat het netwerk betreft. Heb ik weer een hoop van kunnen leren.Originally posted by D-SQUAD
een hubje vind ik toch al niet zo lekker werken
heb op deze url een beetje uitleg hier over
Dat is afhankelijk van wat je wilt. Je kunt wel degelijk ook zonder router het internet op. Kwestie van ICS of andere share software gebruiken en statische ip's uitdelen.Omdat dat niet werkt. Een hub deelt geen ip adressen uit dus kan je ook het internet niet op helaas. Heb je toch echt een router nodig.
Wat een onzin. Een router deelt ook geen ip-adressen uit. Daar heb je een dhcp-server voor nodig. Dat die nog wel eens in routers worden ingebouwd, is een heel ander verhaal.Originally posted by xAndyx
Een hub deelt geen ip adressen uit [...] Heb je toch echt een router nodig.