Netwerk opzetten naar ander adres

N

NPersijn

Ik zou graag een netwerk willen opzetten naar een kenis van mij.
We hebben alle bij @home.
Graag zou ik dat, indien mogelijk via mijn verkenner, netwerk verbinding maken.
Is dit mogelijk, en zo ja. Wat moet ik precies intikken.
Ik heb het CP nr en wachtwoordt

Norman

Je zou het kunnen proberen via Extern Bureaublad en dan elkaars bestanden en printer(s) delen.

Rolo

Allereerst moet je even opletten of je niet beiden op dezelfde gateway zit, zoja, dan moet je de route handmatig gaan ingeven omdat @home dit standaard geblokkeerd heeft (min of meer).

Verder moet je HEEL goed uitkijken als je zoiets doet. Het verkeer via de netwerkomgeving werkt via de netbios, als je die open zet voor internet is het hek van de dam dus dat zou je dan al heel sterk moeten beperken.

Wel het idee wat Rolo aandraagt is dan een beter idee, maar ook hier geldt, zorg dat je het afsluit zodat alleen diegene er in kan die er ook in hoort te zijn.

Krijg je dat niet opgezet, dan zijn utility's als VNC of anders dingens euhmz.. hoe heet dat ook alweer...ahja, PCAnywhere goede alternatieven.
VNC is dan misschien nog wel een van de beste alternatieven, je kunt er een wachtwoord op ingeven, is maar een kleine utility, je kunt het via 1 poort laten lopen dus gemakkelijk af te sluiten voor anderen in de firewall etc.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan