netwerk probeem xphome editi

G

goseca

ja hoor ik kom er niet meer uit

het volgende is het geval:

mijn buurman zit al een tijdje op mijn router, hij heefd zig nu een een nieuwe computer gekocht

met een p4pe-x assus board met een in oboard wan cart als je de cable er indrukt dan gaan de 2 ledjes op de router branden en op de netwerk cart en verder krijgt hij geen ip toegewessen van de router

ik heb hem wel op auto ip staan

alles staat verder wel goed

dus verder onder dos ipconfig
krijgt daar aleen de ip van windows te zien (die windows heefd aan gemaakt als er geen verbinding is ) netwerk nieuw inrichten help ook niet. ligt dit probeem nu aan xp home editie

gisteren belde een coleega of ik wilde kommen inverbant met zijn nieuwe computer
hij heeft ook een router er achter
wat denk je

home editie er op bijde ledjes branden op de router zelfde probeemen

ik heb ook al bios onboard netwerk uit en realtech er in niks werkt

ik wort kompleet gek
kan iemand mij verder helpen ????

Oops, dat kan aan een heleboel dingen liggen, zoals niet in juiste netwerk, settingfout (tcp/ip instellingen), verbindingsfout etc.

IP toewijzen kun je ook handmatig doen maar dat even ter zijde.
Zit je met die pc wel in de juiste (netwerk)groep?

Kun je in XP als volgt instellen:

Start - Deze Compter - rechtermuis knop - Eigenschappen - tabblad Computernaam - onderin op Wijzigen klikken - onderin lid van Werkgroep.

Daar moet je dus de juiste naam van de werkgroep invullen.

Ga in verkenner naar netwerkomgeving en kijk of je de andere pc's ziet. Zo ja dan is het goed. Die dit ook op een andere PC en kijk of je die andere pc ziet.

Verder kunnen er nog andere zaken zijn zoals het toekennen van ip's aan een bep. range MAC-adressen. Als je PC niet in die range valt kun je het vergeten. Dit wordt meestal niet zo vaak gebruikt daarom gaan we er nu niet verder op in.

dat alles werkt niet hij moet tog van de router een ip verkrijgen de net werkgroep staat toch al in de menu van de router

Misschien toch iets met de kabel niet helemaal lekker dan, dat is ook een mogelijkheid, hopelijk is er geen firewall actief want dat kan de zaak ook verzieken.

Als windows uitsluitend een ip blijft geven van 169.nogwat dan is dat inderdaad het ip wat windows standaard toekent als hij niets vinden kan.
Goede kans dus dat hij geen goede verbinding maakt met de router. Je ziet echter wel de lampjes op de router aangaan, dat wil dus zeggen dat er wel een verbinding is, maar dat wil niet zeggen dat deze ook in orde is.

In welke werkgroep je zit maakt verder 0,niks uit, die mogen verschillend zijn. Het enige voordeel wat je hebt als je in dezelfde werkgroep zit, is dat je elkaar in hetzelfde venster zien kunt zonder dat je naar andere werkgroepen hoeft te klikken.

Het zou misschien kunnen helpen je router te resetten, dan maakt hij ook zijn arp tabel leeg en zijn routetabel en misschien dat het probleem daaraan ligt.
Er zijn dus inderdaad wel diverse mogelijkheden wat het probleem kunnen veroorzaken.

Een andere netwerkkaart erin bleek ook niet te werken, dan lijkt het mij dat je de meeste kans maakt de router te resetten en de kabel na te meten.

ik heb weer geprobeerd en niets reset van de router helpt ook niet, de ledjes sijn wel aan op de router (branden constant)

ik heb een andere computer geprobeerd die deet het goed.

ik heb onder de windows system de hardware netwerken verwijderd en op nieuw op gestart , en de net werken stonden er weer in ,

firewall onder de windows UIT hielp ook niet

soals ik het al zij ik weet het niet meer , vreemd heel vreemd

de cable is dus wel goed

deze computer, medion 3000mhz

heefd iemand de zelfde probleemen met de medion computer

licht het dan tog aan home editionxp

Het enige OS waar ik ooit zoiets vreemds mee heb meegemaakt was windows ME. Wilde perse niet werken op kabel internet, echt alles geprobeerd. Win98se erop en hups draaien. Toen toch maar weer format en ME erop, weer niet aan de praat te krijgen, uiteindelijk is het dus 98 gebleven.

Bij WinXP home heb ik dit nog niet meegemaakt, hoewel..... 1x en dat was ook bij Windows XP home. Die kon uiteindelijk wel systemen pingen in het netwerk en alles stond goed, maar DNS aanmelding ho-maar. Niks dus, ook geen internet.
Oplossing daarvan bleek uiteindelijk om alles van het netwerk te verwijderen en daarna een herinstallatie te doen van XP home over de oude versie heen.
Schijnbaar had zich ergens in de registry iets verslikt. Daarna deed ie het gewoon weer.

Dus dat is een optie, of je zou eens kunnen proberen (indien je dat actief hebt) een ouder herstelpunt terug te zetten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan