bert50
Addicted Member
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Hallo vrienden ik ben tegen een klein probleempje gelopen met mijn thuis netwerk.
Wat heb ik staan,
Internet van UPC 24 Mb lijn, lekker snel dus.
Router type Edimax 4 poorts 100Mb.
een APtje van Het type Asus WL300g
en een hoeveelheid apparatuur dat daar gebruik van maakt.
DB en een computer hebben een verbinding rechtstreeks met de Router.
Rest gaat via de AP.
Ik merk wel eens dat ik geen verbinding met het internet heb, das balen dus. Normaak deedik de moden van UPC resetten en dat werkte, dus weer verbinding, dus Bertje happy.
Maar na dit een aantal malen gedaan te hebben ben ik verder gaan zoeken.
De PC waar ik normaal op werk heeft een Wifi verbinding met de AP en daar mis ik wel eens de internet verbinding. Status ik ben een film aan het downloaden en ik zie dat alles misgaat, geen verbinding meer.
Ik kijk op de DB of die wel verbinding heeft en verhipt, dat heeft hij.
Ik probeer op de PC via Intranet de AP te bereiken, duurt even en na het intypen van username en password, zie in de setup van de AP en meteen begind de download weer te lopen.
Mijn vraag waarom zit dat ding af en toe vast, als ik er via intranet naar toe ga zijn alle problemen verholpen.
Ikke nie meer snappen ??
Wat heb ik staan,
Internet van UPC 24 Mb lijn, lekker snel dus.
Router type Edimax 4 poorts 100Mb.
een APtje van Het type Asus WL300g
en een hoeveelheid apparatuur dat daar gebruik van maakt.
DB en een computer hebben een verbinding rechtstreeks met de Router.
Rest gaat via de AP.
Ik merk wel eens dat ik geen verbinding met het internet heb, das balen dus. Normaak deedik de moden van UPC resetten en dat werkte, dus weer verbinding, dus Bertje happy.
Maar na dit een aantal malen gedaan te hebben ben ik verder gaan zoeken.
De PC waar ik normaal op werk heeft een Wifi verbinding met de AP en daar mis ik wel eens de internet verbinding. Status ik ben een film aan het downloaden en ik zie dat alles misgaat, geen verbinding meer.
Ik kijk op de DB of die wel verbinding heeft en verhipt, dat heeft hij.
Ik probeer op de PC via Intranet de AP te bereiken, duurt even en na het intypen van username en password, zie in de setup van de AP en meteen begind de download weer te lopen.
Mijn vraag waarom zit dat ding af en toe vast, als ik er via intranet naar toe ga zijn alle problemen verholpen.
Ikke nie meer snappen ??