Netwerk probleem

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo vrienden ik ben tegen een klein probleempje gelopen met mijn thuis netwerk.

Wat heb ik staan,
Internet van UPC 24 Mb lijn, lekker snel dus.
Router type Edimax 4 poorts 100Mb.
een APtje van Het type Asus WL300g
en een hoeveelheid apparatuur dat daar gebruik van maakt.
DB en een computer hebben een verbinding rechtstreeks met de Router.
Rest gaat via de AP.

Ik merk wel eens dat ik geen verbinding met het internet heb, das balen dus. Normaak deedik de moden van UPC resetten en dat werkte, dus weer verbinding, dus Bertje happy.
Maar na dit een aantal malen gedaan te hebben ben ik verder gaan zoeken.

De PC waar ik normaal op werk heeft een Wifi verbinding met de AP en daar mis ik wel eens de internet verbinding. Status ik ben een film aan het downloaden en ik zie dat alles misgaat, geen verbinding meer.

Ik kijk op de DB of die wel verbinding heeft en verhipt, dat heeft hij.
Ik probeer op de PC via Intranet de AP te bereiken, duurt even en na het intypen van username en password, zie in de setup van de AP en meteen begind de download weer te lopen.

Mijn vraag waarom zit dat ding af en toe vast, als ik er via intranet naar toe ga zijn alle problemen verholpen.

Ikke nie meer snappen ??

Welk merk en type draadloze netwerkkaart gebruik je op je pc?
Ik hoor vaker van dit soort draadloze storingen, over het algemeen bij laptops. Er zijn ook wel eens oplossingen voor aangegeven maar die kunnen verschillend zijn. Daarnaast ben ik ondertussen het verliezen van zo'n draadloos signaal al zo vaak tegen gekomen dat ook bij mij het bomen en bos verhaal begint te spelen.

Je verhaal lezend lijkt het er op dat de netwerkkaart vanzelf in een soort standby mode gaat. Dit zou niet mogen gebeuren omdat je aan het downloaden bent. Maar er zijn kaarten waar dit klaarblijkelijk toch mee gebeurt.

Ga je in de browser het ip van de AP intypen, duurt het effe (ding merkt iets en wordt weer wakker) en je hebt ook weer verbinding.
Het lijkt er dus sterk op dat je windows danwel je netwerkkaart het downloaden niet als "in gebruik zijn" ziet, komt vaker voor.

Wat je derhalve eens kunt proberen is in je systeem bij de hardware settings te gaan kijken van de draadloze netwerkkaart en daar het energiebeheer uit te schakelen.
Iets van "energiebeheer mag dit apparaat uitschakelen..etc.", afijn, dat weet je wel.
Daar dus het vinkje weghalen, toepassen en OK.

Check ook even je bios op eventuele energiebeheer settings dat de bios je netwerkkaart niet in de gaten houdt wat dit betreft, ben ik namelijk ook al eens tegen gekomen.

En raar maar waar, ben er zelfs eentje tegen gekomen, die had zo'n energieinstelling er tussen staan bij de instellingen van de netwerkkaart zelf. Daar stond energiebeheer van windows uit maar gooide die van de kaart zelf roet in het eten.
En die vindt je bij de eigenschappen van je lan verbinding en dan de eigenschappen van je netwerkkaart, daar waar je ook kunt invullen of ie autosensing moet gebruiken of 10mb of 100mb etc.

Hopelijk kom je hier al een stuk verder mee.

Goede vraag,
is geen laptop maar PC met een AMIT PCI 802.11 G en de PowerSavings er van staat op CAM (Constantly Awake).
Dus daar ligt het niet aan, maar toch in die richting zoeken.

Bedankt BT

licht er ook aan hoe je je netwerkgroep ingesteld hbt en als je dit gedaan hebt kan je ook het beste je netwerk configuratie in TCP/IP bekijken of dat goed staat en anders moet je het handmatig invoeren en iedere pc een ander IP adres geven anders krijg je een conflijkt en hb je ook geen internet.. dit heb ik ook gehad thuis

Blijft een vreemd probleem.
Mijn PC heeft een DHCP address, de rest hebben vaste IP addressen.
Alles valt binnen het 192.168.1.xxx reeks.

Momenteel al twee dagen geen problemen, anders koop ik een andere AP.

Bedankt voor de hulp.

bramx: Bedoel je de werkgroep ?
Ik zou niet weten wat dat met de beschreven problematiek te maken heeft.

Als ik me niet vergis, is bert50 dagelijks met computers bezig, en lijkt het me ook dat hij wel weet hoe je je netwerk moet configureren.

Toch heb ik ook een vraagje aan Bert:
Ik weet dat de Asus WL500 een draadloos routertje is met dezelfde chipset als de Linksys WRT54 modellen, maar dan met extra's zoals 2 USB poorten.
Dat betekent dat de alternatieve firmwares voor de Linksysjes er ook is voor de Asus.
Is je WL300 ook zo'n ding (die je dan als AP hebt geconfigureerd)?
Wellicht kun je daarmee gaan experimenteren als je zo niet verder komt.

Heb je het ding een unieke SSID gegeven, en heb je die onzichtbaar gemaakt ?
Wie weet is er een buur die probeert in te loggen (met een vast IP) en zo een netwerk conflict genereert vanwege een dubbel IP.
Dat hoeft niet per se een hack poging te zijn.
Ik ga er natuurlijk ook van uit dat je vaste IP's buiten de DHCP pool liggen, anders zou je hetzelfde conflict kunnen krijgen.
(Eigenlijk mag zoiets niet gebeuren, maar dat zegt niet dat het niet kan.)
Daarbij maakt het niet uit of je AP, of je router (zou mijn keus zijn) de DHCP doet.

MAS3;189311 zei:
Ik weet dat de Asus WL500 een draadloos routertje is met dezelfde chipset als de Linksys WRT54 modellen
Of we je er mee helpen weten we niet maar sommige linksys draadloze apparaten hebben inderdaad de problemen die jij beschrijft. Sommigen geven via internet aan dat de oorzaak in de versie van de firmware (vd draadloze router) ligt terwijl bij anderen een nieuwe driver (voor de draadloze verbinding) e.e.a. verhielp.

Ik heb zelf dat probleem ook gehad maar en dat was ook bij een linksys waarbij de draadloze uitgang plat ging, de router zelf bleef gewoon werken dus dat was best vreemd.
Nu bleek als wij of bij de buren een magnetron gebruikten dat dat ding plat ging.
Ik dacht dat wil opgelost hebben, dus heb ik een wifi check gedaan en meerdere draadloze routers en er waren meer die daar last van hadden.
Nu heb ik een net ontstoring filter geplaatst bij mijn netwerk spullen en probleem is opgelost de storing kwam direct uit de 220.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan