Netwerk

P

pepeb70

Hoe ik het ook probeer ik krijg geen verbinding met de comp. en de dreambox 7020
heb een crossover cabel aan mijn draadoze router die weer in een draadloze verbinding staat met mijn computer
heb eventueel ook een netwerkkaart in de computer zitten maar daar kreeg ik geen verbinding mee ook als ik de cabel rechtstreeks in de netwerkkaart steek wat doe ik verkeert of beter gezecht wat moet ik doen ??
Ik heb net een dreambox 7020 (nieuw) gekocht en wil het een en het ander verandere
B.V.D voor jullie eventuele reactie`s PEPE

Vergelijk de ip's van je Dreambox eens met die van je pc? Dan kun je die informatie hier plaatsen daar kunnen we wat meer mee want nu word het raadwerk.
Normaliter heb je overigens een normale netwerkkabel nodig en geen crossover tussen een Dreambox en een router.
De crossover is alleen als je hem rechtstreeks met je pc's netwerkkaart verbind.
Gelukkigerwijze is het tegenwoordig zo dat de meeste routers automatisch "zien" welke kabel er in komt en dan een aanpassing maken zodat het niet uitmaakt of je er een crossover of "normale" utp in stopt.

Ik ben nu al zover dat als ik bij het progamma dreamboxedit ik bij optie - netwerk alles goed heb en als ik daar een "test IP connectie" uitvoer ik de melding "succesvol verbonden met dreambox op ip ........."krijg
maar als ik b.v.b een lijst wil door zenden het prog vastloopt (comp. draait op Xp)
heeft iemand hier ook ervaring in of een oplosing ?
bvd Pepe

Gebruik je hiervoor ook de laatste nieuwe versie van DreamboxEdit?

En nogmaals.... het is moeilijk helpen als je niet gewoon de benodigde informatie hier plaatst. Je hoeft voor die ip's ook niet bang te zijn want het zijn interne ip adressen en daar heeft toch niemand iets aan.

Als laatste kan van belang zijn welk image je er in hebt zitten. Ik heb begrepen dat de netwerkdrivers van de 7020 niet altijd even goed zijn in de firmware en nog voor verbetering vatbaar.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan