Newbie on the block

G

Gremlin25

Beste luidjes,

Volgens zeggen moet deze sat-ontvanger een dream van een box zijn, maar ik heb toch een paar vragen.

-1-
Is dit een free 2 air ontvanger? Ik zie nergens een CI Voor kaartjes??
Of werkt deze met Softkey's (ze zijn op het net te vinden zeggen ze), maar die heb ik voor mijn Sat-PC-kaart ook niet gevonden, ik vrees dus het ergste.

-2-
De dreambox moet mpeg4 (hardware-matig) aankunnen - maar als ik zie hoeveel codec's er zijn onder windows vraag ik me af of al mijn divx-jes wel worden afgespeeld.

-3-
De dreambox zou een linux-box zijn, maar ook voor linux is 64MB aan de magere kant - kan het geheugen worden uitgebreid? - ik las al iets over een swapfile (van 256MB) die het geheugen tekort zou oplossen maar dat maakt de boel alleen maar trager en zoveel kost een reepje toch niet meer?

-4-
Zijn er ook ander linux programma's te runnen op de dreambox?

Ja, ik weet het, "een zot kan meer vragen stellen dan een wijze kan beantwoorden", maar ik zou een poging van jullie kant om mij opweg te helpen zeer op prijsstellen.

E: gremlin25@hotmail.com

Ik denk dat je je antwoorden het best kan vinden in het dreambox forum alhier of bij satt4all,daar staan de eventuele images beschreven voor de dreambox en ook het hoe en waarom.

Even kort antwoorden:

1.) Nee is tevens een CI ontvanger. Doe het klepje maar eens open dan zie je de CI slots en interne kaartlezers wel.:)

2.) Heb ik geen ervaring mee kan ik je niet mee helpen, misschien wel een van de anderen

3.) Niet dat ik weet, maar linux hoeft niet veel geheugen, afhankelijk van wat je ermee doet kan 32 mb al voldoende zijn. Je moet het niet gaan vergelijken met een pc. Er zijn ook al van die kleine databankjes die op Windows CE of Linux draaien en die zijn ook best snel en hebben er ook geen P4 of 64mb geheugen inzitten ofzo.:)
De Dream is echt wel snel genoeg zoals ie is.

4.) Ja hoor, er worden diverse dingen voor ontwikkeld, inmiddels is er ook al een webbrowser, een email dingens, een picviewer, samba server en ik heb zelfs ook al een webserver ding gezien.;)

Maar nogmaals, ga het niet vergelijken met een pc. Je moet er dus geen Command & Conquer op gaan willen doen of iets soortgelijks.

Black Tiger heeft mij ok een tip gegeven dat je eerste het ontvanger goed kunt voordat je hem koopt en hier vind je alle vraagen die je wilt weten denk ik

Ik dacht trouwens dat je er ook multiboot op kan draaien doormiddel van een usb key,wat betreft geheugen.Zodat wat in het ene niet werkt bijvoorbeeld in het andere wel weer werkt.Veel mogelijkheden dus,dus ik denk dat hij beter eens wat topics kan doorlezen,voor de mogelijkheden en het beter begrijpen van wat de box wel kan en nog niet kan.

Ik stel deze vraag natuurlijk niet voor niks,

In de zomer een maandje aan het rommellen geweest en sat4 all is geen onbekende, maar als je het gevoel hebt dat je in cirkeltjes aan het lopen bent en elke keer op een russische site uitkomt is de lol erg snel verkeken.

De hobby voor mij ligt in het ontvangen van vreemde zenders die je nu eenmaal niet op de kabel hebt (laat staan een beetje kwaliteit). Andere vinden het weer leuk om te programmeren.

Ja als ik het zo begrijp heb je dan eigenlijk de verkeerde box gekozen,en had je beter een humax 5400 kunnen aanschaffen die wat makkelijker in gebruik is.De dreambox is een echte hobby box,die opzich zelf wel werkt,met de standaard mogelijkheden,maar pas echt leuk wordt,als je er juist dus een beetje mee gaat hobbyen,waardoor dan de mogelijkheden groter worden,maar wel met zich meebrengt dat je je er dus wel in moet verdiepen door er veel over te lezen en uit te proberen.

Ja, ik vind ook dat dit in het DB forum thuis hoort maar vraag 3 zal ik even beantwoorden, ik vind nl dat daar een misverstand aan wezig is.

Linux anzieg kan draaien op een 286 machine!
Je kan je dan meteen voorstellen dat 64 Mb aan de hoge kant is.
Nee, je kan geen gehugenbankjes in de DB zetten, hij heeft nl geen sloten om dat er in te kunnen proppen. De DB heeft het geheugen op het moederboard zitten.

64 Mb zou voor een werkstation met linux en al zijn toepassingen en GUI idd aan de korte kant zijn.
Aangezien je deze melding maakt zou ik zeggen dat je al iets van Linux weet. hierbij dan maar meteen een kleine uitleg hoe Linux met zijn gehuegen omgaat.
In tegen stelling tot M$ programma's laad Linux ALLES in zijn geheugen, en daarna, als dat vol is gaat hij zijn swap geheugen gebruiken.
Nu, voordat je 64Mb vol hebt met de paar programmatjes die de DB draait en een beetje ruimte van de "jpg-jes" (het GUI gedeelte) ben je dus een heel eind verder.

Je zal dus niet merken dat de DB langsamer wordt, want hij komt gewoon niet aan die 64Mb.
De image wat eigenlijk het hele besturingsysteem in zit, inc. Gui, is niet groter dan 6Mb(!)

G

Ik heb behalve een schotel en sat-PC-kaart nog geen echte ontvanger gekocht - vandaar mijn vragen.

Wat ik eigenlijk voor ogen heb is een soort multimedia center waar ik alles mee kan. Van foto's bekijken, Streaming (internet) Video en Radio, MP3 en DivX afspelen tot TV-kijken en Satelliet ontvangst. Eerst dacht ik aan een Sat-PC-kaart. Maar die doet niet wat de verkoper gesuggereerd heeft nl ook andere dan free 2 air zenders ontvangen. Ik ben dus op zoek naar iets anders.
Suggesties voor een SAT-PC kaart die WEL alles kan ontvangen zijn ook welkom.

Ik kan maar naar 1 televisie (sat) zender kijken of naar 1 radio of CD tegelijk luisteren. Als je dus van alles wilt uitproberen ben je een vermogen kwijt - wat zich ook niet terug betaald. En net als met geld heb ik ook geen tijd teveel. Het is de bedoeling dat het werkt en niet dat ik bezig ben om het werkend te krijgen. Het kopen van een kant en klare ontvanger met diverse abonnementen is ook geen optie. Het moet dus een leuke mix zijn van nieuwe dingen uitzoeken en genieten van het resultaat.

Ook gekeken naar de Pinnacle Showcenter maar die heeft een dedicated-server nodig (hij blokkeert namelijk al het andere netwerk verkeer dan naar de Showcenter) Kan ik dus beter direkt de pc op de TV aansluiten.
De link: http://www.dixons.nl/Store/productList/ProductSearch.asp?ProductSearch=showcenter

Groetjes gremlin25@hotmail.com

Tja Grem,
Als ik het zo lees zijn er voor jouw geen mogelijkheden.
Je spreekt over een sat kaart die niet doet wat je wilt.
Als je maar 1 zender of cd of mp3tje kan luisteren / kijken.... Wat wil je dan? 3 zenders op 1 scherm? ik snap niet precies wat je bedoelt.
Of kan je niet zappen met je huidige kaart?

De dream kan idd alles... alleen de programmeurs zijn bezig met de mogelijkheden.
De dreambox zelf is een hobby box waar zeker veel tijd in gaat zitten.
Je hoeft dat niet te doen, je kan hem ook standaard kopen en er hetzelfde meedoen als wat alle andere sat recievers doen... tv kijken.

G

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan