Newbie op zoek naar goed advies

M

maaivelder

Dag allen

Ik ben slachtoffer van digitenne en dus stap ik over naar satelliet. Kabel is geen optie.

Als echte newbie begin ik makkelijk met een familypakketje van canal digitaal in combinatie met een triple sat schotel omdat ik graag BBC wil kijken (voldoet die 45 cm schotel?..iemand ervaring?)

Ik heb voor mijn werk echter de noodzaak om sommige programma's op te nemen en te archiveren. Daarom heb ik een wat uitgebreidere twintuner nodig dat die van Philips.

Het mooiste is eentje met een stille (zo stil mogelijk) HD er in (of bij) van minimaal 320 gb en de mogelijkheid om opnames via een usb poort te slepen naar een geheugenstick of externe hd.

IK kijk meer naar kwaliteit dan naar de prijs in deze. Ook zou het mooi zijn 2 programma's tegelijk op te kunnen nemen(waarvan evt 1 dan ook bekeken kan worden ipv opnemen).

Welke sateliettwintuner met opname kan ik het beste nemen? Het is dan handig dat Canal digitaal er goed mee werkt. Ik koop die ontvanger dan los en neem de installatie en het abonnement/ pakket van canal D. Dan blijft dat beter betaalbaar.

Dit zijn vast enorme newbie vragen (excuss daarvoor) maar ik kom er op het internet niet goed uit. Het advies met prijsindicatie van een professionele satellietwinkel kwam helaas op ruim 1250.-.... eh ...das wat boven het budget helaas.

Heel veel dank voor jullie advies vast

Beste maailvelder, welkom op Satellite Fun.

Slachtoffer van Digitenne? Want hebben die dan weer uitgespookt? Ik heb namelijk weinig nieuws gelezen deze week, beetje drukjes, en mooi weer enzo.

Momenteel ook wat weinig tijd maar om even op die prijsindicatie van die handelaar te reageren denk ik dat dit wat aan de hoge kant is.

Er zijn een paar goede dual-tuner ontvangers waar je gebruik van kunt maken. Enkele voorbeelden daarvan zijn de VU+Duo en de Clarke-Tech ET9000. Beiden kosten om en nabij de 380 euro als je een beetje rondkijkt.

Daarin kan al een CD kaart maar wil je perse iets achter de hand dan kan er ook een CI module in. Het leuke is dat CD geen kaarten meer zonder ontvanger of CI module verkoopt. In dat geval koop je dus een kaart met CI module.

Volgens mij kost zoiets op de webshop van Canal Digitaal rond de 130 euro.

Dan zit je gezamenlijk met de ontvanger net boven de 500 euro.

Dan komt nog schotel, kabel, muurbeugel en pluggen en harddisk voor er in.

Ik zou niet voor een 45 centimeter gaan. Dat werkt wel maar is echt klein. Ga je met slecht weer zoals sneeuw en regen ook beter merken.

Als je de 78cm triax neemt, daar kunnen 4 lnb's op zelfs. Dan heb je astra 1, 2, 3 en hotbird. Je kunt ook voor een triplesat gaan maar dan een ander merk.

Hier ligt het een beetje aan wat je wilt, want om een dual tuner te kunnen bedienen moet je ook 2 ingangen hebben, dus van elke lnb 2 kabels. Dat gaat naar een diseqc en daar komen dan 2 kabels van naar je ontvanger toe.

De Triax wat ik nu noem is de goedkoopste oplossing. Moet ik effe denken, schotel 40 euro, lnb's 4xtwin 100 euro, diseqc 40 euro... beugel 15 euro.

Pak hem beet 200 euro bij elkaar, even grof gerekend.

Tel dat op bij de 500 die we al hadden en dan zitten we kant en klaar voor rond de 700 euro. Dat is toch al een dikke 500 euro goedkoper dan de handelaar aangaf.

Maar het ligt er aan welk materiaal hij gedacht had. Je kunt bijv. ook een Wavefrontier T-50 of T-90 nemen. In jouw geval volstaat mischien een T-50. Dan wordt het verhaal weer iets duurder. Maar ik denk dat je bij lange na niet aan de 1000 euro hoeft te komen voor het hele verhaal.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan