Newcamd vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ik ben per ongeluk mijn newcamd 5.28 kwijtgeraakt.

Dacht dus even de newcamd v6.05 te downloaden en dan de laatste dream box keys van mach1 in de mappen:

keys directory: /var/keys
keys directory: /var/scce

zoals hij zelf aan geeft te zetten,, maar krijg nu nergens meer beeld,, behalve die met mijn canal kaart werken.

Wat doe ik hier fout,, want in de map var/tuxbox zie ik verder geen mappen staan voor newcamd.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat vanaf die versie de newcamd.conf in /var/tuxbox/config/newcamd gezet zou moeten worden.

Maar als dat het geval is, zou ook je C+ kaart volgens mij niet moeten kunnen werken nu en dat doet ie wel zeg je.
Dus ook ik ben nieuwsgierig naar de oplossing van het probleem. Misschien ergens anders wat nieuwe keys halen?

anders de newcamd605 overschrijven met de 528, als je die niet meer bezit, ik heb hem hier geloof ik nog wel ergens staan.

maar ik vind het wel vreemd heb gister toevallig ook de 605 eropgezet en ik kan met die zelfs connecten naar newcamd528 server ook werken alle keys.

gr blokker

Heb dus de 6.05 gedownload niet die met de spider, ( weet niet eens wat dat inhoud ) heb nog wel hydra draaien maar kan nog gewoon de emus downloaden.

Kan wel de emus vinden maar dan weet ik ook niet waar je wat heen moet ftplen of moet neerzetten.

Gelukkig werken andere zoals mgcamd enzo nog wel goed.

dat is waarschijnlijk het probleem hydra kan niet goed overweg met newcamd versies hoger dan 528 tenminste dat is mijn ervaring.

ik gebruik zelf totaal commander om dingen in de dream te veranderen, maar met ftp kan het volgens mij ook. gewoon kijken hoe de newcamd heet die in de directerie bin van de dream staat dan de newcamd528 hernoemen naar hoe hij in de dream heet en dan naar de dream kopieren en de newcamd 605 overschrijven.
gr blokker

ik had hem nog die 528 is naar je toegestuurt

Ja maar dan,, krijg ikk waarschijnlijk allemaal mappen enzo,, ik weet niet waar je wat neer moet zetten,, en een tar file begrijp ik ook niks van.

v6.05:

bin files in /var/bin (wel chmod 755 doen)
key-related files in /var/scce
.conf, .cfg files in /var/tuxbox/config/newcamd

Die staan daar allemaal Eendenteam,, dus ik begrijp het allemaal niet meer.

En Blokker,, die 5.28 heet Newcamd_5.28_EMM_ON.tar.tar klopt dat,, of moest ik dit renamen naar croofs of zoiets dan ftp;en en in de dream laten installeren,, dat doet die toch automatisch,, en moet ik de newcamd 6.05 dan eerst verwijderen.

Doe het anders morgen wel,, want anders gaat het veel te laat worden hier.

1.) Maak een backup van je newcamd.conf file
2.) Verwijder eerst die Newcamd 6.05
3.) Plaats die Newcamd 5.28 tar file in je /var/tmp directory
4.) Ga naar emu install, kies voor manual install, dan kom je daar terecht en klik op OK.

Als het een installatieversie is wordt ie nu netjes voor je geinstalleerd.

Als het geen installatieversie is, dan is het even gemakkelijk.
1.) Verplaatst newcamd.conf van /var/tuxbox/config/newcamd/ naar /var/tuxbox/config
2.) Pak op je pc met winrar de 5.28 tar file uit
3.) Overschrijf de newcamd executable in /var/bin met die wat je uitgepakt hebt op je pc.
Controleer even of op dat bestand ook de rechten op 755 staan zodat hij executable is als je hem op de dream geplaatst hebt.
Klaar.

Als je de emu's kiezen moet zul je wel nog de 6.05 zien staan maar dat maakt niet uit.
Wil je daar 5.28 hebben staan moet je even handmatig de emulist.xml aanpassen.

Doch ik ga er van uit dat je een installatieversie gekregen hebt en dan komt alles op zijn pootjes terecht als je dat via het eerste voorbeeld doet.

tar is net als een zip ingepakt ik kan dat hier gewoon uitpakken maar het kan zijn dat ik daar ooit wat voor heb geinstaleerd, ik ga nu ook naar bed maar morgen pak ik hem wel even over in een zip en doe er wel een readme bij.

gr blokker

Da's nog beter zelfs.:)
Check even of er een install.xml in zit. Zoja, dan is het een installatieversie en hoef je hem niet om te pakken naar zip, dan is de installatie makkelijker zoals ie nu is in tar formaat.

Ik had die zip file van Blokker uitgepakt en kreeg toen een file genaamd: Newcamd_5.28_EMM_ON.tar.tar

Maar klopt het dat er 2 keer tar aan het eind staat dan.

Vanavond weer thuis en dan weer ver klooien.

Wou alleen die D+ en Inxtv er op hebben draaien maar kreeg dat volgens mij ook niet werkend,, vraag me af of dat nog wel werkt met deze 5.28 versie.

Anders moet ik toch misschien maar eens die hele zooi eraf gooien en die PLI Diamond gaanproberen,, maar normaal gesproken doe ik alles handmatig dus heb de downloads verder toch niet nodig,, dus zou ik gewoon met de hydra verder kunnen gaan.

blokker1 zei:
dat is waarschijnlijk het probleem hydra kan niet goed overweg met newcamd versies hoger dan 528 tenminste dat is mijn ervaring.

Ik heb hier tot voor kort altijd The hydra gehad, en had daarbij gewoon de versie 6.01 erop staan, en deze werkte gewoon goed.

Hij staat gewoon in de downloadlijst van je dream. ;)

Henb inmiddels 5.28 weer terug gezet op mijn dream en alles doet het nu weer,, althans op die JNXS zender na,, wel geluid maar geen beeld.

Heb het op volgende manier gedaan die ik kreeg van Bruut Team van huts.

Zal vanavond nog eens proberen met andere 6.05 versie van satlords site,, want die schijnen special voor de hydra te zijn gemaakt,,

In ieder geval alvast bedankt voor julie hulp tot nu toe :)

Misschien later meer hulp nodig,, maar weet in ieder geval hoe nu de 5.28 zonder probleem weer terug en werkend te krijgen :)

Newcamd 5.28 van Blokker gedownd en toen ook op dezelfde manier naar dream gestuurd zoals hieronder beschreven voor mary keys.

Pak Mary`s Keybundle van 19-01-06 , Unzip deze , start Dcc , klik op Tools -
klik op Addons- klik op : Install Addon-Package *Tar/gz ,
zoek Mary van 19-01-06 in je Pc, dubbelklik erop.

De Bundle word nu naar de box Geupload ,

Druk op groen , ga naar AddonManagementen Klik op addonmanager , druk op geel , druk op Ok druk op groen .

Nu is Mary geinstalleerd.

Selecteer nu Newcamd 5.28, en Save , Zapp ff en je heb beeld.

Nog wel een vraagje,, welke newcamd kan ik nu het beste van deze 2 nemen:

Newcamd v6.05 for Hydra image

Tested in DM7000 Only!

+ Newcamd6.05+Cardserver
+ Newcamd6.05+Cardspider

als je geen kaart hebt om te delen, en niet als server hoeft dan kun je gewoon de eerste nemen.
gr blokker

Nog even ter info,, alles werkt nu perfect hier onder pli ennewcamd en mgcamd.

Alleen nog een vraagje,

Waar en wat moet ik veranderen zodat ik niet steeds dat hele grote info scherm van newcamd in beeld krijg met de info over canaldigitaal.

Dit Krijg ik op alle zenders die op mijn canal kaart draaien,, de rest kijk ik met mgcamd en die info heb ik gewoon uit staan en dus ook geen info meer.

Even de newcamd.conf editten en de DEBUG en SHOW settings op "no" zetten, dan zou je er vanaf moeten zijn.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan