Newcs + CCcam problemen met MTV zenders

J

Jassy

Goedenavond,

Ik ben via Google op dit forum gekomen, en heb hier een leuke schat aan informatie gevonden.

Allereerst mijn hardware:

Box: Sagem Dbox2 1X

Image: Keywelt März 1.0

IP Adres box: 192.168.178.23

NewCS 1.65

CCCam 2.1.1

Deze combinatie werkt bijna probleemloos met mijn Seca 2 kaart van Canal Digitaal in de Multicam.

Ik heb echter één probleem, en dat is dat de MTV zenders met deze combinatie niet vloeiend over komen, maar slechts met veel onderbrekingen. Het gaat eventjes goed, dan hoor je het geluid erg haperen. Dit heb ik alleen bij de MTV Zenders en niet bij de andere zenders van Canal Digitaal.

MTV NL is echter niet van dit probleem betroffen! Ik vermoed dus dat het ligt aan het feit dat de andere MTV's in zeer veel smaken gecodeerd zijn en dat de dbox2 er niet mee overweg kan.

Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken??

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Hoi Jassy, welkom op hjet Satellite FUN Board !

Ik ken cccam niet goed genoeg.

Maar ik meen dat je ergens een priority kunt instellen.

Daar is op ons board in ieder geval ook aandacht aan besteed als ik me niet vergis.

Hoi Jassy en welkom op Satellite Fun.

Ik zou niet weten waar het probleem door ontstaat.

Er zijn twee mogelijkheden om prioriteiten in te stellen voor zover ik weet. De ene methode is in de config, maar die is om in te stellen of je Seca2 of Seca3 prioriteit geeft. Jij hebt nog een Seca2 kaart dus dat is een optie om te proberen want standaard staat hij op "eerst Seca 3 proberen, dan seca2".

Je zou tijdelijk "SECA HANDLER: 4" kunnen gebruiken maar ik twijfel er zwaar aan of dit gaat helpen omdat het bij de andere zenders wel goed gaat. Maarja proberen kost niks.:)

De andere prioriteits mogelijkheid is een CCcam.prio bestand, doch die geeft alleen prioriteit aan provider en pakket.

Bijv. als je meer providers hebt die in Seca uitzenden (bijv. CDS en TVV) en je hebt last met de NL zenders komt in het prio bestand P: 0100:00006A te staan en daarmee geef je prioriteit aan C+ NL. Dat is echter alleen per provider te doen en niet per pakket.

De Dbox2 kan zo goed als alles wat de Dreambox ook kan.

Mag ik je vragen waarom je Newcs nog in gebruik hebt? Want met CCcam kun je ook intern sharen, tenzij je andere apparatuur niet met CCcam overweg kan.

Mijne heren/dames (Voor het geval dat),

Bedankt voor jullie antwoorden.

@ MAS3:

Dit topic heb ik gelezen en heb de priorityfile zoals die hier is gepresenteerd ook op mijn dbox2 gezet. Echter lost dit mijn probleem helaas niet op! :sad:

@ Black Tiger:

Ik heb in de CCcam config reeds deze optie aangevinkt wat betreft de SECA HANDLER, omdat anders mijn Seca 2 kaart helemaal niet werkt.

Waarom ik newcs gebruik? Voor zover ik weet kan CCcam op de dbox2 niet zonder newcs worden gebruikt, maar ik laat mij graag anders vertellen. Het zou geweldig zijn als het ook zonder newcs zou kunnen!

@ Guardian:

Ik heb geen keyfiles op mijn dbox2 staan..

Overigens heb ik nog een probleempje ontdekt:

Ik heb hier thuis een originele ORF Kaart liggen, welke ook in Oostenrijk is geactiveerd. Echter heb ik de kaart iets te lang laten liggen en nu heb ik geen beeld meer. Ik zie het volgende in de entitlements:

Code:
Entitlements for card 0
.-----------------------------------------------------------------.
| Provider | Channel ID | From | To | Name |
|----------|------------|------------|------------|---------------'
| 04 | 88 00 10 | 2009-03-20 | 2009-04-18 | ATV+
| 04 | 88 00 01 | 2009-03-20 | 2009-04-18 | ORF All
| 04 | 08 00 10 | 2009-02-25 | 2009-09-23 | ATV+
| 04 | 08 00 01 | 2009-03-06 | 2009-10-05 | ORF All
De tweede rij data ziet er wel positief uit, maar ondanks dat krijg ik geen beeld. Weten jullie of ik met CCcam 2.1.1 en newcs de update door krijg, of moet ik daarvoor een andere CAM installeren?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:41 uur ----------

Probleem opgelost.

Ik had op de dbox2 Avia_gt_proc geactiveerd wat tot bij-effect had:

- Dat de ORF kaart het niet meer deed

- De MTV kanalen erg slecht liepen

Dit beide is nu opgelost door Avia gt_proc uit te schakelen.

Bedankt voor jullie input!

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:05 uur ----------

Echter blijft nu nog de vraag, kan ik ook zonder newcs cccam op de dbox2 gebruiken ???

Wat is dat voor iets eigenlijk?

V.w.b. je vraag of CCcam alleen te gebruiken is op de Dbox2 durf ik je geen bevestigend antwoord te geven.

Wat ik weet is dat op de Dreambox met bijv. Gemini gewoon de CCcam inclusief Newscs als pakket geinstalleerd word. Mensen denken daarom al snel dat CCcam alleen niet voldoende is om te werken.

CCcam is echter zonder problemen zelfstandg in staat om de interne kaartlezers van de Dreambox aan te sturen.

Maar of dat bij de Dbox2 ook het geval is durf ik niet te zeggen, misschien dat iemand anders met zo'n ontvanger hier meer over kan zeggen.

Een andere wijze om er achter te komen is door het gewoon uit te proberen.

Newcs uitschakelen en CCcam zelf proberen.

De Dboxen maken gebruik van de Avia chipset.

Vermoedelijk is met het inschakelen van deze optie, een min of meer hardwarematige decoder ingeschakeld, ten koste van de emulator.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan