news server www.eweka.nl

T

the matrix

Zoals beloofd mijn ervaringen tot nu toe (3dagen in gebruik) met deze pay-server.

Na het invullen en betalen van de 7,5 euro per giro. ontvang je een email dat het activeren van het account ongeveer 5 werkdagen duurt.

En idd na 5 dagen de username en password ontvangen en nieuwsgierig als ik was gelijk een film in de DVD rubriek opgesnord en deze gedowned.
Mijn oog viel op "The ladykillers" met Tom Hanks

Wauww alle files compleet
Download snelheid rond de 150kbyte in de spitsuren en na 24.00 250kb-300kb

Niet erg slecht maar toch een minpuntje. kan sneller met een breedbandje @home >400kb

Alle bestanden keurig netjes binnen gelepeld en op een DVd gezet.

Alles op een rijtje:

- Abonnement 7,5 euro per 30 dagen volgens Pre Paid methode
- Download limiet --> onbeperkt
- Aantal verbindingen MAXIMAAL 4
- Op meerdere Computers te gebruiken --> ja mits de 4 verbindingen niet overschreden worden. Dus delen met je maatje aan de andere kant van de wereld is geen probleem.

-Download snelheid 150 - 300kb met 4 connecties.

Vermoedelijk wordt de snelheid per connectie geknepen.

Met 2 connecties kom ik uit op ca 100kb
Indien je de 4 connectie overschrijdt dan word je 10 minuten gebanned om dit te herstellen!!!

Kortom voor een af en toe downloader een aanrader

Voor diegene die 5 euro per DVD vangen is een abootje bij usenetcom a 15 dollar (geen download limiet) sneller terug verdiend!!

Voor mij is eweka tot nu toe een prima servertje (maar dat kan in de loop der tijd veranderen.

Heb nu al wat progjes en 3 films gedowned dus het abootje is met die films al dubbel terugverdiend ;-))

Wordt vervolgd

Ook ik download met Eweka, maar mijn downloadsnelheid met 4 lijntjes ligt tussen de 450 en 515 Kb/s op de zondagmiddag.
Ik heb @home.

Niet erg slecht maar toch een minpuntje. kan sneller met een breedbandje @home >400kb
Houdt er rekening mee dat @home breedband officieel 2 megabit is. Alles wat dus boven de 256 komt is meegenomen.
Het is me bekend dat het vaker 350-550 kan zijn, maar het is geen goede maatstaf om snelheden mee te meten. Het is me overigens wel bekend dat de gemiddelde snelheid van @home breedband vrijwel altijd hoger is dan 2mbit maar de laatste keer dat ik in de voorwaarden keek werd 2mbit vermeld dus dat is de officiele snelheid, de gemiddelde snelheid ligt zeker hoger, omdat ze niet onder die 2mbit dus mogen komen maar de verbindingen worden verdeeld door het aantal aansluitingen per verdeelkast en dat kan behoorlijk omlaag trekken.
Daarom moet je dus eigenlijk meten met een snel ADSL abo.

Usenet.com heb ik ook al eens geprobeerd maar ForteInc.com is toch beter met zijn snelheden en kost ook 15 dollar alleen heeft die maar 6 lijntjes, maar wel constante snelheid.

Men kan dus niet stellen dat Eweka voor een af en toe downloader alleen geschikt is. Alleen maar gebaseerd op basis van het feit dat je maar met 4 lijntjes kunt downen?
Daarom is het van belang met een goed adsl account te testen dan kun je pas iets zeggen.

Met @slome had ik vroeger ook verbindingsverschillen.
Met mijn huidige adsl provider heb ik op 8 lijnen 775 kb/sec en als ik maar 4 lijnen download heb ik ook die snelheid.

Je moet dus in feite afgaan op de kwaliteit die je gezien en gedownload hebt.
In die zin gezien is Eweka dus een aanrader.
Dat het maar 4 lijntjes zijn is wel een klein minpuntje, maar men moet daar tegenover ook niet vergeten dat de retentie ook erg goed is (ik dacht 10 dagen op binairies) en je wel aan het downloaden bent tegen de helft van het geld wat je elders bij een newsserver kwijt bent.

Nu dus nog even afwachten of iemand er snelheidservaring mee heeft die voorzien is van een 8 mbit adsl verbinding:)

Uiteraard bedankt voor het plaatsen van je ervaringen!

Klink leuk! Ga ik ook eens proberen met m'n @home breedband.

PS. @home breedband is gewoon 4mbit abbo tegenwoordig dus 512 kb/sec. is heel normaal.. Hopelijk is de newsserver ook zo snel...

gr,
Patrick

Yep, je hebt gelijk, er staat tegenwoordig inderdaad dat de snelheid tot 4mbit is.
Blijft echter het feit dat ie gedeeld wordt en die verdeling per straat toch meer invloed heeft op de snelheid dan de 1:25 overboeking bij ADSL.

Ben benieuwd wat jouw ervaringen met Eweka zullen worden. Gezien een paar slechte berichten die ik kort geleden gelezen heb, gevolgd door enkele zeer positieve berichten, zien de ervaringen er alhier ook positief uit.

Kom nu uit op ruim 200 kB/s dus een stuk sneller dan in het weekend.

@home breedband

ADSL wordt toch ook gedeeld of ben ik abuis?????

Wil niet negatief over komen maar een eerlijk beeld schets deze link van hun problemen. van deze week.
zo is er elke week wel iets.
http://www.eweka.nl/Service desk/index.php

@matrix de snelheids wisselingen komt door verschillende usenetservers , en eweka zelf.

maar het blijft toch voor weinig geld.

grtz satbird

het downen gaat de laatste dagen lekker snel 300-400kb,

Alleen de headers binnen halen , teringals dikke stront in een trechter, ergens tussen de 3 en 7 Kb,, duurt UREN voordat de hele lijst binnen is.

Maar en dat is dan wel weer positief, ik heb nog steeds alles kunnen downloaden met amper incompletes

Wel vervelend van die headers.
Gelukkig dan dat er tegenwoordig search opties en nzb files bestaan.:)

vooral newsleecher is daar een uitblinker in wat betreft het zoeken zonder downen van headers supersearch functie.
5seconden werk

Yeah Newsleecher RULES!!
grtz satbird

de nieuwe grabit 150 werkt nu ook met nzb en ook met zoekfunktie.
gr blokker

De NZB funktie in de nieuwe Grabit werkt niet altijd even lekker heb ik gemerkt, maar de search funktie werkt geweldig dus dat compenseert zich wel.
Jammer dat de 1.50 nog een beetje buggy is.

Maar Grabit rulez hoor. Newsleecher is mooi, maar tot nu toe heb ik er geen enkele gezien die aan de snelheid van Grabit kan tippen.

Getest met DVD.
Newsleecher geeft aan 1 uur en 40 minuten. Doet er in werkelijkheid echter 2 uur en 10 minuten over ongeveer.
Grabit geeft aan ong. 1 uur en 40 minuten en doet dat ook er over.

Gemiddeld toch een half uur verschil per dvd, en da's veel.

Newsleecher zou stukken beter zijn, als hij niet zelf alle losse files ook nog eens in stukken ging kappen en dan die losse stukjes weer over de 8 threads verdelen, maar net als bij Grabit gewoon de files per thread verdelen en dan dus per thread de losse stukjes binnen halen van 1 file, zodat ie ook daadwerkelijk bezig is met 8 files bij het downloaden en niet met 1 file tegelijk, want daar zit dit behoorlijke snelheidsverlies in.

Kreeg van Eweka een mailtje dat meerderen problemen hadden met de headers inlezen en dat men dit ging oplossen.
Dat is tenminste netjes zo'n emailtje.

Heb de header download nu omzeild.

Via NZB4u (www.nzb4u.coml) is het supereenvoudig je eigen NZB file te creeren en die in Newsbinpro te importeren.

Vul een trefwoord bv filename of posternaam en de group in et voila van de gevonden bestanden wordt een nzb file naar je schijf geschreven.

Download is nu ca 430kb

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan