Niet alle HD zenders te ontvangen?

C

cle74

Hallo, ik ben nieuw in het Dreambox gebeuren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een 85cm schotel met een quad monoblock (19,2 en 23,5) LNB. Omdat ik een beetje ziek werd van alle vastlopers van mijn Vantage 8000HD heb ik nu een Dreambox 8000 gekocht omdat ik heb gelezen dat vastlopers bij normaal gebruik vrijwel niet voorkomen.

Als ik een automatische scan uitvoer, worden de nederlandse HD kanalen niet gevonden. Nu heb ik er een zenderlijst van matrix (Enigma2 zenderlijst 9-8-2010, E08) in gezet, en nu heb ik wel enkele HD kanalen, maar niet alle die in de kanaallijst van matrix staan.

Nu ontvang ik Ned 1,2,3 in HD, RTL4HD,SBS6HD. Op de andere kanaalplaatsen staat . Het lijkt mij niet mogelijk dat de box dit meteen kan ontdekken als hij deze niet zou kunnen ontvangen door bijvoorbeeld een verdraaide schotel of zo. Het lijkt er meer op dat hij beperkt is in de te ontvangen frequenties.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

gr

cle

Doe even een handmatige transponderscan op Astra 23,5 gr.

Systeem: DVB-S2, Modulatie QPSK, Frequentie: 12,187 Horizontaal, Symbolrate 27500, Fec: 5/6. Daar vind je RTL5 HD, RTL7 HD, NET5 HD, een HD, Ketnet/Canvas HD en Veronica/DisneyXD HD. Succes.

Hoi Cle74, welkom op Satellite Fun!

Na deze scan zou het kunnen dat deze zenders dubbel in je lijst voor komen, dus zul je wel even moeten kijken welke de juiste is.

De kan de Dreambox overigens wel degelijk zo snel ontdekken. Als een zender op een bepaalde frequentie niet of niet meer uitzendt danwel dat om andere reden de ontvangst 0 is zal deze de zender op n/a zetten op het moment dat je hem 1x geprobeerd hebt en op die wijze de ontvanger ontdekt dat er niets (meer) op die frequentie zit.

Er zijn overigens meer ontvangers die wel eens problemen hebben met algehele scans op C+ zenders. Sterker nog, de eigen goedgekeurde Strong 8000 (inmiddels verouderde ontvanger) kon ook bepaalde Nederlandse zenders (volgens mij sbs6) bij een normale scan niet vinden.:)

Dus persoonlijk heb ik het idee dat Canal Digitaal niet altijd op de juiste wijze de zenders in de lucht brengt.

Bedankt voor jullie hulp, na de handmatige scan ontvang ik nu iid ook de HD kanalen, bedankt!

In de bouquet lijst die ik gedownload heb staat nog steeds bij sommige kanalen n/a, maar als ik naar alle kanalen ga kan ik ze gewoon vinden en kijken.

Stukje bij beetje wordt ik handiger met de dreambox, maar ik weet zeker dat ik jullie hulp nog vaker nodig zal hebben, en misschien kan ik later ook anderen helpen en zo een bijdrage aan het forum leveren.

Gr.

Hoi

Om het jezelf makkelijker te maken zou je ook de kanalen die je gevonden hebt weer in je bouquet kunnen zetten dan hoef je niet steeds naar alle kanalen te zappen

Hiervoor doe je het volgende Ga naar alle kanalen-> duk op menu-> komt een popup met een aangal mogelijkheden-> selecteer voeg zender aan bouquet toe en je bent klaar.

Groet,

Wing

Kan ook via een editor die is hier iin de download sectie te vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan